جوان سازی پوست صورت با چند روغن بی ضرر خانگی
 روغن های طبیعی، معجزه گری هستند که می توانند چین و چروک ها، تاثیر نور خورشید و آکنه را به حداقل برسانند و باعث شوند پوستتان بیش از هر زمان دیگری بدرخشد و جوان بماند. در این مقاله می خواهیم لیستی از بهترین روغن های طبیعی مخصوص پوست را به شما معرفی کنیم.

جوان سازی پوست صورت با این روغن های طبیعی

جوان سازی پوست صورت با روغن هسته انار

روغن طبیعی که از دانه های انار گرفته می شود، به خاطر خواص ضد پیری اش معروف است: این روغن به بازسازی سلولی و همچنین تثبیت قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. اسید چرب های امگا 5 موجود در هسته انار که پونیسیک اسید نام دارند، ضد التهاب هایی قوی هستند که آسیب وارد شده توسط اشعه ماوراء بنفش را به تاخیر می اندازند. قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید این روغن را به پوست خود بمالید تا تاثیر ضد آفتابتان چند برابر شود. روغن دانه انار همچنین سرشار از اسید الاجیک است، آنتی اکسیدانی طبیعی که به عنوان محافظت کننده پوست در برابر سرطان شناخته می شود.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 8 تکنیک موثر خانگی

جوان سازی پوست صورت با روغن رزماری

روغن طبیعی رزماری می تواند باعث بهبود گردش خون و لنف شده و کمک کند چاله های پوست که معمولا با نام سلولیت شناخته می شوند از بین بروند. این روغن همچنین به تمیز شدن پوست از آلودگی های محیطی نیز کمک می کند. روغن رزمای را که حاوی ترکیبات آنتی باکتریال است، روی پوست خود ماساژ دهید تا به درمان آکنه کمک کند. می توانید آن را با روغن نارگیب ترکیب کنید تا پوست را سفت کند تا آثار کشیدگی و چروک از روی آن محو شود.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس لطیف اما قدرتمند است. بوی فوق العاده خوبی هم دارد. این روغن به تولید آنتی اکسیدان و التیام سریع تر پوست کمک می کند و از آن استفاده های بسیاری می شود، از زخم های کوچک گرفته تا سوختگی های سطحی. خاصیت آنتی باکتریایی این روغن، زخم را تمیز نگه می دارد.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن نارنج

روغن نارنج را وقتی به صورت موضعی استفاده می کنید باعث بهبود گردش خون و خاصیت ارتجاعی پوست می شود و به همین خاطر نیز شهرت یافته است. از این روغن برای کاهش لکه های روی پوست استفاده می کنند. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی، آن را تبدیل به روغنی برای پیشگیری و درمان آکنه کرده است. روغن نارنج را با کمی کرم پوست میکس کنید و مستقیم روی پوست بمالید و یا می توانید مقداری از آن را در آب رقیق کنید و به عنوان شوینده صورت مورد استفاده قرار دهید.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن کندر

روغن کندر را از قدیم برای بخور در مراسم مقدس استفاده می کردند. این روغن طبیعی که آن را از شیره نوعی درخت کندر می گیرند برای از بین بردن لکه های پیری روی پوست و ناهماهنگ بودن رنگ پوست استفاده می کنند. خاصیت قابض این روغن، پوست را سفت می کند بنابراین نشانه های چین و چروک و شل شدگی پوست به حداقل می رسد. مقداری روغن کندر را به هر نوع روغن نرم کننده دیگری مانند روغن نارگیل اضافه کنید و روی پوست خود بمالید.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن چوب صندل

روغن چوب صندل یکی از روغن های طبیعی گران قیمتی است که از قلب درخت صندل گرفته می شود. درخت صندل فقط در برخی نقاط دنیا رشد می کند. در زمان های گذشته این روغن به خاطر خواص ضد پیری و ترمیمی پوستش فقط مورد استفاده اشراف بوده. روغن چوب صندل به نرم کردن خطوط روی پوست و چین و چروک ها کمک می کند، همچنین بدون کوچک ترین زخمی آسیب های پوستی را التیام می بخشد.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن هسته زرد آلو

روغن هسته زردآلو از مغز درون هسته زردآلو گرفته می شود. این روغن سرشار است از اسید لینولنیک، اسید چربی که بازسازی سلول های پوست را بهبود می بخشد. روغن هسته زردآلو همچنین سرشار است از ویتامین های A و E که باعث می شوند این روغن سبک و غیر چرب به یک آبرسان عالی برای پوست و منبعی عالی از آنتی اکسیدان تبدیل شود. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و سنتز کلاژن را بهبود می بخشند.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن گل شمعدانی

روغن گل شمعدانی را ترمیم کننده لکه های پوستی بدانید، مخصوصا آفتاب سوختگی هایی که باعث پیری پوست هستند. این روغن طبیعی گردش خون زیر جلدی را بهبود می بخشد که در مقابل به بافت پوست کمک می کند تا بازسازی شود و چین و چروک ها را درمان می کند. روغن گل شمعدانی ضد التهاب است و خاصیت روشن کنندگی پوست دارد.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن درخت سرو

روغن درخت سرو از درخت های همیشه سبز سرو گرفته می شود و خاصیت قابض فوق العاده قوی دارد، بنابراین به سفت شدن پوست کمک می کند. این روغن همچنین به گردش زیر پوستی خون و لنف و آرام شدن مشکلاتی نظیر رگ های واریسی، وریدهای عنکبوتی و سلولیت کمک می کند. خاصیت ضد التهابی قوی اش، احتباس مایعات را که باعث ورم در صورت و اندام می شود کاهش می دهد. روغن سرو همچنین ضد باکتری است و می تواند جلوی عفونت پوست، زخم و آکنه را بگیرد.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن لیمو

این روغن طبیعی که از پوست لیمو گرفته می شود، خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی دارد و پوست را عمیقا تمیز می کند. همچنین به از بین رفتن مواد زائد، دوده ها و پوست های مرده کمک می کند و پوست را صاف و لطیف می نماید. این روغن همچنین می تواند پوست را روشن کند، بنابراین برای درمان نقاط تیره روی پوست مناسب است. وقتی روغن طبیعی لیمو را با آب ترکیب کنید تبدیل به یک شوینده صورت عالی می شود. وقتی می خواهید آن را به پوست بزنید، با یک روغن مرطوب کننده مخلوطش کنید تا اثر خشک کنندگی اش گرفته شود.

 

جوان سازی پوست صورت با روغن دانه نسترن

روغن هسته نسترن به لطف میزان بالای رتینوئیک اسید، دارای خواص ضد پیری است. ترکیب رتینوئیک را به خاطر کمک به کاهش چین و چروک، خراش ها و نشانه های پیری می شناسند. روغن سبکی است که سریع به پوست جذب می شود و تولید کلاژن را بهبود می دهد و بافت پوست و خاصیت ارتجاعی آن را باز می گرداند.

نکته : قبل استفاده از هر کدام از این روغن ها بهتر است ابتدا مقداری از آنها را روی نقطه ای از پوست دست تست کنید تا حساسیت نداشته باشید.


بیشتر بدانید : بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو را بشناسید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : سایت دکتر کرمانی