2 سوال ممنوعه زیر را هرگز از همسرتان نپرسید!!
یک سری سوالات در روابط بین همسران وجود دارد که باعث به وجود آمدن اختلاف می شود. در این مقاله 2 تا از بدترین سوالات را برای تان مطرح می کنیم.

سوالاتی که نباید از همسر پرسید

«چرا اینقدر (تنبل، خودخواه، قدرنشناس) هستی؟» / «چرا مهربان ‌تر، بهتر نمی شوی؟»  

وقتی ناراحتید، نباید به طرفتان حمله کنید. این کار هیچ کمکی به شما نمی‌کند. شما با او هستید، با کل زندگی‌ اش، او هم با شماست، با کل زندگی ‌تان. اگر با هم هستید، یعنی تقریباً زوج خوبی هستید. اگر می‌خواهید کیفیت رابطه ‌تان بهتر شود، با نحوه ارتباط و حرف‌ زدنتان شروع می‌ شود. دکتر مارشال روزنبرگ می‌گوید مفیدترین راه ارتباط برقرار کردن با همسرتان این است که صادقانه احساساتتان را ابراز کنید و با همدردی به ابراز احساس او پاسخ دهید. صادقانه ابراز کنید چه حسی دارید و چه می‌خواهید، بدون اینکه او را متهم کنید، از او انتقاد کنید یا چیزی طلب کنید. وقتی همسرتان با شما حرف می‌زند، همدردانه گوش دهید که چه می‌گوید و چه حسی دارد، بدون اینکه انتقاد، اتهام یا طلبی از او بشنوید. این نوع ارتباط برمبنای آزادی بیان، صداقت و درک شکل می‌گیرد و باعث تقویت رابطه‌تان می‌شود.

 

چرا نمی توانی کمی آرام باشی؟

اگر همسرتان در واکنش جنگ و گریز است به دستور شما نمی‌تواند «آرا م‌تر» شود. اگر استرس دارد، یعنی چیزی اذیتش می‌کند. در غیر این صورت می‌توانست آرام باشد. ناراحتی همسرتان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و با اینکه طبیعی است شما از او بخواهید آرام‌ تر باشد، گفتنش در آن لحظه یعنی می‌خواهید به نتیجه‌ای که خودتان می ‌خواهید برسید. بهترین کاری که برای آرام ‌تر کردن او می ‌توانید انجام دهید این است که درکش کنید. قبل از اینکه بتوانید چیزی را تغییر دهید اول باید آن را بفهمید و درک کنید. گاهی ‌اوقات درک کردن تنها چیزی است که به آن نیاز دارد. وقتی درباره اینکه چه اتفاقی برای همسرتان افتاده کنجکاو باشید و با آرامش آن را از او بپرسید، قدمی مفید برداشته‌اید. وقتی در چنین فضای حمایتگری با او حرف بزنید مطمئن باشید به نتیجه ‌ای که می‌خواهید می‌رسید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زنگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com