با مرد ثروتمندی که 14 سال از من بزرگتر است رابطه داشتم!
دختر 16 ساله ای هستم که با مرد جذاب و ثروتمندی که 14 سال از من بزرگتر بود رابطه داشتم و الان حدود یک سال است که رابطه مان تمام شده است. حال نمی توانم او را فراموش کنم.

سوال کاربر

دختری 16 ساله ام. با مردی 30 ساله آشنا شده‌ام ، پولدار و جذاب که در گذشته ازدواج ناموفقی داشته است. حدود سه ماه با او آشنایی داشتم. حالا یک سال است با او در ارتباط نیستم. نمی توانم فراموشش کنم چون خیلی به او علاقه دارم. کمکم کنید فراموشش کنم.

ایجاد ارتباط عاطفی آسان، اما بیرون آمدن از آن بسیار سخت است. افراد پس از برهم خوردن رابطه عاشقانه با چالش هایی همچون انکار پایان، ناامیدی و غم، مقصر دانستن خود و احساس گناه، ترس از آینده و سردرگمی مواجه می شوند. این چالش ها می تواند تا مدت ها زندگی فرد را متاثر کند. مهم ترین توصیه روانشناسان، وجهه پیشگیرانه دارد: « قبل از ورود به هر رابطه عاطفی، روشن کنید به دنبال چه چیزی هستید؟ ». با چنین نگاهی احتمال شکست و آسیب کم می شود. برون رفت از احساسات آزاردهنده پس از پایان رابطه، در درجه اول به زمان نیاز دارد. همچنین به اقداماتی که به بازسازی روانی شما کمک می کند. این اقدامات را می توان در مواردی که در ادامه مطرح می شود، خلاصه کرد.

 

بپذیرید رابطه تمام شده است

مشکل را بپذیرید و با واقعیت مواجه شوید. اولین مرحله برای حل هر مسئله، پذیرش آن بدون کم و کاست است. از حدس و گمان اجتناب کنید و به دنبال مقصر نباشید. یکی از شما از این رابطه راضی نبوده یا به هدفی که می خواسته نرسیده است؛ در نهایت دیر یا زود این جدایی اتفاق می‌افتاد. قبول کنید رابطه دیگر تمام شده است.

 

مسئولیت تصمیم خود را بپذیرید

احساس خلا و گیجی بعد از جدایی طبیعی است اما باید مسئولیت تصمیم و اشتباه خود را بپذیرید. فراموش نکنید که شما نهایت تلاش تان را کرده اید. مرحله انکار بعد از همه قطع رابطه ها حتما پیش می آید. تنها راه، پذیرش موقعیت فعلی و استقامت است. پس به دنبال راه فرار از شکست تان نباشید. برای گذر کردن باید ناراحتی و سختی کشید. بعد از گذشتن از این مسیر به فردی قوی تر تبدیل خواهید شد. از تمام محیط هایی که ممکن است شما را به یاد خاطرات مشترک تان بیندازند پرهیز کنید. حتی اگر دوستان مشترکی داشتید برای مدتی از آن ها دوری کنید. از دوستان و خانواده کمک بگیرید. حمایت اجتماعی یکی از مهم ترین فاکتورها در کنار آمدن با این فقدان است. از افرادی که به شما انگیزه می دهند، کمک بگیرید. گذراندن وقت با دیگران شاید در ابتدا دشوار باشد اما کمک می کند خود را یک فرد ارزشمند بدانید و بتوانید خودتان را پیدا کنید و روی پای خود بایستید.

 

احساسات خود را بنویسید

آنچه را که در درون تان وجود دارد صادقانه و بدون خودسانسوری روی کاغذ بیاورید. نوشتن به بینش و شناخت عمیق تر از خود کمک و از بار غم ها کم می کند و دیگر احساس خفگی نخواهید کرد. نقاط قوت خود را بنویسید، این که با سختی ها کنار آمده اید و هنوز ایستادگی می کنید، به دیگران ضربه نزده اید، به سمت دروغ نرفته اید از قدرت شماست. پس این موارد را بنویسید و به خودتان گوشزد کنید. مهم ترین نکته این که به یاد داشته باشید شما فرد منحصر به فرد و شگفت انگیزی هستید. یک رابطه نمی تواند خدشه ای به این امر وارد کند. انسان های زیادی هستند که دلشان می خواهد شریک زندگی شان باشید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com