پسر مورد علاقه ام به من پیشنهاد بیشرمانه می دهد، اما من او را دوست دارم!!
چند وقتی است با پسری آشنا شده ام که از همه لحاظ عالی است ولی او به من پیشنهاد بیشرمانه داد و من هم قبول نکردم. حال نمی توانم او را فراموش کنم، مانده ام چه کنم.

سوال کاربر

دختری 17 ساله هستم. دارم برای آزمون کنکور مطالعه می کنم. نمراتم خوب است ولی چند وقتی است که با پسری آشنا شده ام از همه لحاظ عالی است. من به او وابسته شده ام. به دلیل درخواست مبتذلی که از من خواست، قبول نکردم ارتباط حضوری داشته باشیم ولی نمی توانم فراموش اش کنم. باید ببینم اش تا با او حرف بزنم. من نمی خواهم ارتباط مان قطع بشود. من بهش اعتماد کردم.

 

پاسخ کارشناس

این که در ابتدای پیامک خود گفته اید که آن پسر از همه لحاظ عالی است، نشان می دهد که نحوه برخورد شما با این اتفاق کاملا احساسی است و البته به شما حق می دهم که از این زاویه به مسئله نگاه کنید؛ زیرا هم از لحاظ سنی در شرایطی هستید که وجودتان سرشار از احساسات و انرژی است و هم جنسیت شما باعث شده که با لطافت روح و صداقت تمام همه شنیده ها و اتفاقاتی را که از سوی این فرد برای شما به وجود آمده است، به طور کامل بپذیرید و باور کنید.

نکته اساسی و مهمی که هم اکنون وجود دارد و بهتر است به آن توجه کنید این است که اولا شما در مرحله ای هستید که مسیر و سرنوشت زندگی خود را با نحوه پشت سر گذاشتن کنکور مشخص می کنید و ثانیا هنوز در سن مناسب ازدواج نیستید و عملا با این وابستگی نادرست و بی موقع، شانس موفقیت را از خود سلب می کنید. بر همین اساس لازم است که به چند نکته توجه ویژه داشته باشید. آینده خود را خراب نکنید؛ با توجه به این که گفته اید نمرات تحصیلی شما خوب است و الان هم در حال مطالعه برای کنکور سراسری هستید یقینا می دانید که امسال برای شما سال سرنوشت محسوب می شود و این فرصت با هیچ چیز دیگری به دست نمی آید. قطعا او عالی نیست؛ این که از شما درخواست نامعقولی داشته، مشخص می کند که تشخیص شما مبنی بر عالی بودن در همه زمینه ها درست نبوده است؛ زیرا اگر ایشان از لحاظ اعتقادات مذهبی قوی بود،  قطعا چنین درخواستی نمی کرد. شما نباید در این رابطه بمانید؛ علت این که نمی خواهید رابطه قطع شود فقط یک تفکر احساسی است و هیچ پشتوانه عقلی ندارد و عقل سلیم حکم می کند که ماندن در رابطه ای که از همه نظر برای شما باخت محسوب می شود، منطقی نیست.

حرف زدن با او مشکلی را حل نمی کند؛ دیدار حضوری به جز این که احساسات شما را شعله ورتر می کند و چشم شما را به روی حقایق می بندد، هیچ نفع دیگری برایتان ندارد. در ضمن علت این که به او اعتماد کرده اید نشان از صداقت شما دارد ولی شما از نیت و هدف اصلی طرف مقابل آگاهی لازم را ندارید و احتمال این که حتی ایشان شما را برای ازدواج نخواهد نیز وجود دارد؛ بنابراین توصیه می کنم در اولین فرصت اگر رابطه ای بین شما هست آن را قطع کنید، سیم کارت خود را تغییر بدهید و هر وسیله ای که یاد وی را در ذهن شما تداعی می کند، از خود دور کنید و از این مدت کوتاه باقی مانده تا آزمون سراسری برای رسیدن به اهداف متعالی استفاده کنید و یقین بدانید که در آینده بسته به میزان تلاش شما و نوع دانشگاهی که پذیرفته می شوید، موقعیت های بسیار بهتری برای ازدواج خواهید داشت.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com