شوهرم بعد از 11 سال زندگی مشترک می گوید جهیزیه ات را بردار و برو!!
بعد از ۱۱ سال زندگی به علت بچه دار نشدن می گوید تو خانم خوبی هستی اما ما تفاهم نداریم پس جهیزیه ات را بردار و برو. شما به من بگویید تقصیر من چیست؟

سوال کاربر :

همسرم پنج ماه است به دلایل واهی نه نفقه ام را پرداخت می کند نه تکلیف من را مشخص می کند. بعد از ۱۱ سال زندگی به علت بچه دار نشدن می گوید تو خانم خوبی هستی اما ما تفاهم نداریم پس جهیزیه ات را بردار و برو. شما به من بگویید تقصیر من چیست؟ بعد از ۱۱ سال کار و زحمت در خانه و اجتماع با دست خالی و۳۰ میلیون بدهی وام به بانک من چه کنم؟

 

پاسخ کارشناس :

یکی از نکات مهمی که در زندگی زناشویی شما و به ویژه شوهرتان باید بدانید این است که فرزندآوری و تولید مثل یکی از اهداف ازدواج است و اهداف دیگری مثل رسیدن به آرامش، تامین نیازهای جسمی و روانی و ... نیز برای این امر وجود دارد و به صرف محقق نشدن یکی از این اهداف نمی توان اصل آن را زیر سوال برد. اگر در این مدت 11 سال زندگی نتوانسته اید به همه اهداف ازدواج و زندگی مشترک خود برسید، شاید راهکارهای درست و منطقی را برای حل مشکلات خود انتخاب نکرده اید؛ بنابراین توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری عجولانه و نابود کردن بنیان زندگی مشترک، سعی کنید با کمک مشاور همه راه حل های ممکن برای حفظ این زندگی را امتحان کنید.

 

به درمان بیندیشید

توجه داشته باشید که طلاق و جدایی به این راحتی نیست و این که همسر شما بگوید جهیزیه ات را بردار و برو صرفا یک حرف است چون با توجه به راهکارهای قانونی ایشان نمی تواند چنین حکمی صادر کند اما این که فقط به دلیل بچه دار نشدن ممکن است تصمیم به جدایی گرفته باشد، باید ببینیم چه اقدامات و تلاش هایی صورت گرفته است. اگر اقدامات پزشکی لازم را انجام نداده اید، نوعی فرار از مشکلات و پاک کردن صورت مسئله است و پیشنهاد می کنم در یک جلسه صمیمی درباره این موضوع صحبت کنید و این موضوع را هم به یاد داشته باشید که هم اکنون دولت نیز تسهیلات ویژه ای برای زوج های نابارور در نظر گرفته است و هزینه های آن مانند سال های گذشته نیست و شما می توانید با جدیت مراحل درمانی و فرزنددار شدن را پیگیری کنید.

 

به فرزند خواندگی فکر کنید

در مراکز ویژه بهزیستی کودکان زیادی هستند که سرپرست ندارند و شما می توانید با مراجعه به یکی از مراکز مخصوص نگهداری این اطفال، یکی از آن ها را به فرزندی قبول کنید و ضمن انجام کاری خداپسندانه، خود نیز به هدفتان برسید. متذکر می شوم که اگر نتوانستید بنا به هر دلیلی زندگی مشترک خود را حفظ کنید، با مشاوره خانواده و یک کارشناس حقوقی از حق و حقوق خود، آگاهی یابید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com