عشقم تا ابد عاشقم بمان!!
برای این که روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر کنید، می توانید از روش هایی که در ادامه بیان می کنیم استفاده کنید.

چند توصیه طلایی برای بالا بردن علاقه همسر

عشق، محبت و علاقه داشتن به همسر یکی از لازمه های یک زندگی عاشقانه و آرام است. واضح است که اگر همسرتان هم عاشق شما باشد، دیگر زندگی مشترک تان کم و کسری نخواهد داشت! برای این که روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر کنید، می توانید از روش هایی که در ادامه بیان می کنیم استفاده کنید.

 

سرگرم کننده و شوخ  طبع باشید

زندگی در عصر جدید، بدون استرس و تنش امکان پذیر نیست اما به هر حال باید سعی کنید هر طور که شده، روح شوخ طبعی را در زندگی خود زنده نگه دارید. زن و مردی که بتوانند با هم به یک موضوع بخندند، معمولا توانایی انجام کارهای سرگرم کننده دیگر را نیز پیدا می کنند.

 

در دسترس باشید

برای یکدیگر وقت بگذارید. برای صحبت کردن با هم، قدم زدن در کنار هم، یا کارهای دیگر وقت صرف کنید.

 

به همسرتان توجه کنید

مستقیم به چشم های او نگاه کنید. وقتی که مستقیم به چشم های همسر خود خیره می شوید، می توانید خیلی راحت توجه او را به خود جلب کنید. خودتان را برای همسرتان آراسته و مرتب کنید. زن و شوهر دوست دارند همیشه همسر خود را با سر و وضع مرتب و آراسته ببینند. آن ها می خواهند همسرشان هم تمیز و مرتب باشد و هم بوی خوش بدهد. لزوما نباید همیشه بسیار تمیز و اصلاح کرده باشید بلکه شانه زدن موها، شستن دست و صورت و استفاده از لباس های تمیز و مرتب، طرف مقابل را راضی می کند.

 

غیر مستقیم به همسر ابراز علاقه کنید

این روزها کمتر فردی به نوشتن کلمات و جملات محبت آمیز روی یک تکه کارت یا کاغذ توجه می کند. اغلب مردم ترجیح می دهند علاقه خود را به همسرشان یا در حضور او یا به صورت تلفنی ابراز کنند ولی گاهی اوقات تاثیر کاغذی که روی آن نوشته اید دوستش دارید، بیشتر است.

 

به حرف های همسرتان علاقه مند باشید

هر زن و شوهری دوست دارند که درباره خودشان حرف بزنند. آن ها در این زمینه بسیار خبره هستند. با پرسیدن یک سوال درباره خودش می توانید از یک مکالمه پر محبت با او لذت ببرید. می توانید از چیزهایی که دوست دارد، شروع کنید و هر بار که جمله ای می گویید یا حرفی از دهان او خارج می شود، طوری نگاهش کنید که نشان دهد به شنیدن حرف هایش و صحبت کردن با او، علاقه مند هستید.

 

از همسرتان تعریف کنید

از او به نحوی که دوست دارد، تعریف کنید. گفتن جملاتی مثل «چقدر در این لباس زیبا و جذاب شده ای!» به او ثابت می‌کند به اندازه کافی به او توجه دارید و او هنوز هم در نظر شما بسیار خوب جلوه می کند. این گونه تعاریف و جملات محبت او را به شما دوچندان می کند.

 

نظرات او را جویا شوید

با این کار به او ثابت می کنید که چقدر برای نظراتش ارزش قائل هستید. لازم نیست طوری رفتار کنید که هیچ چیز نمی دانید و فردی ناآگاه هستید بلکه با احترام نظر او را بپرسید و بعد شروع به ارزیابی و مقایسه نظر خود با نظر او کنید.

 

با او صادق باشید

شاید در ازدواج، صداقت بهترین سیاست نباشد. قرار نیست، جزئی ترین نکات مربوط به گذشته خود را با همسرتان در میان بگذارید. کافی است با همسرتان مودب باشید؛ به او توجه کنید و به احساساتش احترام بگذارید؛ این یعنی صداقت داشتن با او.

 

با احترام با او صحبت کنید

غالبا این گونه صحبت کردن با یکدیگر در سال های نخست ازدواج و دوران عقد شایع است و بعد از گذشت مدتی، کلمات مودبانه و محبت آمیز کم کم از بین می روند. به یاد داشته باشید که همسرتان نزدیک ترین فرد به شماست و باید بیشتر از همه او را عزیز بدارید و با احترام با او برخورد کنید.

 

مسائل پیش پا افتاده را جدی نگیرید

می توانید اجازه دهید که عادات بد همسرتان اعصاب تان را به هم بریزد و اذیت تان کند. می توانید هم این عادات را بپذیرید و برای بهبود وضعیت تلاش کنید. اگر همسرتان عادت بدی دارد، بهتر است زیاد به آن توجه نکنید و در عوض به این فکر کنید که همسرتان گاهی اوقات چه کارهای فوق العاده ای برای شما انجام می دهد. به جای آن که کارهای همسرتان موجب یاس و ناراحتی شما شود، به نکات مثبت او فکر کنید.

 

از ضعف های همسرتان علیه وی استفاده نکنید

هیچ وقت از اسرار و ضعف های همسرتان علیه او استفاده نکنید. برخی موارد پیش پا افتاده ممکن است در نظر همسرتان بسیار با اهمیت باشد و شما باید آن ها را تشخیص دهید. به هنگام اختلاف و درگیری با همسرتان آن مسائل را به رخ او نکشید. کاری نکنید که رابطه تان سرد شود.

 

با هم و در کنار هم تغییر و رشد کنید

رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت به غذا نیاز دارد. بهترین راه برای تغذیه آن، ایجاد تغییر در رابطه است. تجربه نشان داده که یکی از مهم ترین عناصر در خوشبختی زوج ها همین تغییر است.

 

حمایت خود را از همسرتان کم نکنید

یکی از چیزهایی که زوج ها در رابطه شان نیاز دارند، حمایت است. آن ها به همسری پشتیبان نیاز دارند؛ بنابراین ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و همان را به او عرضه کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com