خواستگارم از ازدواج موقتش یک فرزند دارد!!
خواستگاری دارم  27 ساله که از ازدواج موقتش یک فرزند هم دارد، اما یک سال است که جدا شده اند و بچه با مادرش زندگی می کند. او از کرده خود پشیمان است و همه هم قبولش دارند. به نظر شما چه کار کنیم؟

سوال کاربر :

خواهری دارم 23 ساله که مدرکش کارشناسی است. سطح اقتصادی و فرهنگی مان خوب است. خواستگاری دارد 27 ساله که از ازدواج موقتش یک بچه هم دارد اما یک سال است که جدا شده اند و بچه را داده به خانم. حال به خواستگاری خواهرم آمده اند. از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وضع مناسبی دارند؛ البته از کرده خود پشیمان است و همه هم قبولش دارند. به نظر شما چه کار کنیم؟

بیشتر بدانید : خواستگارم در فضای‌ مجازی قید و بند ندارد، زنان مدل را در اینستا فالو کرده، چه کنم؟

پاسخ کارشناس

خواهر شما خواستگاری دارد که سابقه ازدواج قبلی (صیغه) داشته است و فرزندی را هم که ثمره آن ازدواج است، دارند. مردد هستند که آیا با ایشان ازدواج کنند یا نه؟ آیا این آقا (خواستگار) صرفا با خانمی بوده اند که صیغه ایشان بوده اند یا افراد دیگری همزمان در زندگی ایشان بوده اند؟ ایشان فرزندی دارند که به احتمال زیاد احساس زیادی به آن فرزند دارند و احتمالا به واسطه فرزند با همسر قبلی شان در ارتباط خواهند بود، آیا خواهرتان با این موضوع مشکلی ندارند؟

 

این سوال ها را از خواستگار بپرسید

در پیامک تان ذکر کرده اید که ایشان از نظر مالی، فرهنگی و اجتماعی موقعیت مناسبی دارند. دلیل این را که ایشان به جای ازدواج دائم به ازدواج موقت روی آورده اند، جویا شوید و این که در آن ازدواج حتی صاحب فرزندی شده اند. آیا در آن ازدواج موقت قصد و نیت دائمی شدن ازدواج بوده است؟ به خواهرتان بگویید که با همسر سابق خواستگارش صحبت کند و درباره دلایل شروع رابطه و ازدواج موقت سوال کنند و چرایی بچه دار شدن ایشان را بپرسند. معمولا افرادی که از نظر مالی و فرهنگی وضعیت مناسبی دارند ازدواج دائم را در اولویت قرار می دهند و افرادی که اوضاع اقتصادی مناسبی برای تشکیل زندگی ندارند، ازدواج موقت را انتخاب می کنند. بعد از این که خواهرتان از وضعیت و کیفیت زندگی زناشویی سابق ایشان اطلاعات کامل کسب و اطمینان پیدا کردند آن رابطه کاملا تمام شده است و دیگر احساسی بین طرفین نیست می توانند انتخاب کنند که با ایشان ازدواج کنند. اگر آن خانم احساس و دلبستگی نسبت به این آقا داشته باشد امکان دارد حتی بعد از ازدواج خواهرتان همچنان به دنبال برقراری مجدد رابطه باشد. حتی دلبستگی این آقا به فرزندشان نیز می تواند سبب برقراری ارتباط باشد. خواهرتان می تواند بعد از کسب اطلاع از تمامی جوانب آن رابطه با ایشان ازدواج کند.

 

مدیریتی که خواستگار باید یاد داشته باشد

با این حال در این ازدواج احتمالا رنج هایی خواهند داشت که دلیل آن، ارتباط دوباره ای است که ایشان به واسطه فرزندشان با آن خانم دارند. این سبب نگرانی هایی خواهد شد که برای محدود کردن این رنج و نگرانی ها بهتر است که خواستگار از ابتدا به خوبی این موقعیت را مدیریت کند و اگر توانایی مدیریت آن را ندارند بهتر است برای کسب مهارت به یک روانشناس مراجعه کنند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com