به شوهرم پیشنهاد ازدواج دوم داده ام!!
خانمی هستم که با وجود 2 فرزند دیگر بچه دار نمی شوم. افسرده شده ام و به همسرم پیشنهاد ازدواج داده ام. مانده ام چه کنم؟

سوال کاربر

خانمی هستم 40 ساله با مدرک سیکل. 18 ساله بودم که ازدواج کردم، 2 فرزند دارم ولی دیگر نمی‌توانم باردار شوم. خیلی نسبت به زندگی ام دلسرد شدم، نمی‌توانم در انجام کارها درست تصمیم بگیرم، شوهرم خیلی بچه دوست دارد حتی به او پیشنهاد کرده ام دوباره ازدواج کند. لطفا راهنمایی ‌ام کنید.

 

پاسخ کارشناس

می فهمم که خیلی برایتان سخت است که در این سن قابلیت دوباره مادر شدن را از دست داده اید؛ البته شما نگفتید که از کجا مطمئن هستید  دیگر باردار نمی شوید. خدا را شکر دو فرزند دارید که این خود خیلی نکته مهمی است و واضح است که شما و شوهرتان حس پدر و مادری را تجربه کرده اید و می کنید و بهتر است که قدر این داشته های خود را بدانید. باید بدانید خود این ناامیدی که برای شما استرس می‌آورد، می تواند یکی از دلایل ناباروری باشد.

 

راه هایی برای افزایش روحیه

اولین قدم برای افزایش روحیه، این است که واقعیت را بپذیرید و  خود را سرزنش نکنید و برای داشته هایتان که دو فرزند و  همسر خوب و قدردان است، شکرگزار باشید. توجه داشته باشید که دادن پیشنهادهایی همچون ازدواج مجدد باعث خراب شدن رابطه تان می شود.

 

امید خود را به خدا از دست ندهید

امید خود را به خدا از دست ندهید و یادتان باشد هیچ فردی به اندازه خداوند نسبت به مردم دلسوزی ندارد. به خودتان حرف های امیدوارکننده بزنید. شما می توانید این حرف ها را  روی کاغذ بیاورید و هر روز بخوانید. در تمام مراحل از خدا کمک بخواهید.

 

ارتباط و مراودات با افراد قابل اعتماد

با روشی روشن و در عین حال همراه با آرامش و متانت، احساساتتان را به خانواده و دوستان بیان کنید و با دقت کامل به جواب آن ها گوش فرا دهید. هرگز خود را تحت فشاری قرار ندهید که ناشی از بیان نکردن احساساتتان است؛ چرا که این فشار، انفجار ناگهانی در پی خواهد داشت عصبانیتی را که باعث پریشانی و مشخص شدن نقاط ضعف شما می‌شود، کنترل کنید.

 

تا حد امکان پیش بینی نکنید

افراد قدرتمند هیچ گاه زمان خود را صرف فکر کردن به آینده، پیش بینی و پیشگویی آن نمی کنند، چرا که معتقدند باید به فکر حال باشند و آینده هنوز از راه نرسیده است و فکر کردن و درگیر شدن در افکار آینده، شما را از تمرکز بر فعالیت های کنونی تان باز می دارد و باعث می شود از تربیت و دیدن رشد فرزندانتان غافل و از لذت بزرگ شدنشان دور شوید.

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/ifestyle
منبع  : khorasannews.com