چند نکته مهم زنانه در رابطه جنسی!!
ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی می تواند سر منشا مشکلات فراوانی باشد.

نکاتی که زنان برای ارگاسم شدن باید بدانند

 

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است.

 

بیشتر بدانید : رابطه جنسی، زنان و مردان چگونه از رابطه جنسی شان سوء استفاده می کنند؟

اگر بخواهیم ارگاسم را در یک عبارت خلاصه کنیم باید گفت: رسیدن به اوج لذت جنسی. به بیان دیگر ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می رسد. وقتی زن با شوهر تحریک جنسی می شوند. به تدریج تمام بدن چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر احساسی به حالتی می رسد که هر لحظه در حال افزایش است. البته در متون تخصصی ارگاسم به این صورت تعریف می شود: انقباض شدید ماهیچه ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تغییر در عمق و نرخ تنفس می باشد. البته برخی از محققان در تعریف ارگاسم سعی دارند جنسیت را مجزا کنند و آن را این گونه تعریف می کنند: ارگاسم عبارتست از اوج لذت جنسی و رها شدن تنش های جنسی. لازم به ذکر است ارگاسم در مردان با احساس ذهنی غیر قابل اجتناب بودن انزال شروع شده و با بروز انزال پایان می یابد. اما ارگاسم در زنان با انقباض مجرای واژینال همراه است؛ تغییرات دیگری در ارگاسم زنان ،چون حرکات غیر ارادی و ارادی عضلانی، زیاد شدن فشار خون و افزایش تعداد ضربان قلب نیز در این مرحله روی می دهد.

ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی می تواند سر منشا مشکلات فراوانی باشد. ثابت شده که ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد. زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در به ارگاسم رسیدن رسیدن و لذت جنسی به همسرشان کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالیکه این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد. به ارگاسم نرسیدن زنان می تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.

برای اینکه زنان بتوانند این مهارت را به دست بیاورند باید به یکسری نکات توجه کافی را داشته باشند.

1 - اعتماد به نفستان را بالا ببرید و تصوری را که از بدنتان دارید، مثیت کنید.

2 - آن مناطقی از بدنتان را که فکر می کنید حساس تر هستند کشف کنید و به همسرتان بیان کنید.

3 - سعی کنید حتما با همسرتان در این مورد صحبت کنید.

4 - اگر از استرس و دغدغه های ذهنی رنج می برید، قطعا برای حل آن ها باید راهکارهایی را انتخاب کنید.

5 - راجع به احساساتتان با همسرتان صحبت کنید.

6 - ورزش کردن و ریلکس کردن بدنتان را فراموش نکنید.

7 - تمرین کنید که در زمان رابطه جنسی با همسرتان، بتوانید تجسم های مثبت داشته باشید.

8 - با شوهرتان حتما نسبت به نوع برقراری رابطه جنسی با یکدیگر صحبت کنید.

9 - پوزیشن های جدید را در رابطه تان وارد کنید.

10 - اگر از مشکلاتی نظیر خشکی واژن زن یا زود انزالی و دیر انزالی مرد رنج می برید، حتما برای درمان آن اقدام کنید تا با رفع آن استرس ناشی از آنها نیز بر طرف شود و راحت تر بتوانید به تامین نیازتان بپردازید.

11 - معاشقه و پیش نوازی را افزایش دهید.

12 - از عوارض برخی دارو ها تاثیر در تحریک جنسی می باشد.

13 - زمان رابطه جنسی را تغییر دهید.

14 - تنوع ایجاد کنید.

15 - سطح هورمونهای بدنتان را چک کنید.

16 - خودارضایی نکنید.

17 - بپذیرید که حتما نباید از دخول ارضا شوید اکثر خانمها از ناحیه کلیتوریس ارضا می شوند.

18 - موقع رابطه جنسی روی رابطه تمرکز داشته باشید نه مسائل دیگر.

19 - هر موقع از نظر روحی آمادگی دارید رابطه داشته باشید.

20 - برای رضایت همسر تظاهر به ارگاسم نکنید.

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : پایگاه تنظیم خانواده