زنی 32 ساله، در عقد موقت پسری مجرد هستم!!!
زنی 32 ساله و 5 سال است از همسرم جدا شده ام، 3 سال است که در عقد موقت پسری مجرد هستم. اخیرا در دعواهایمان به من می گوید قدرنشناسی چون برای تو خرچ زیادی کرده ام. نمی دانم چه کنم؟

سوال کاربر

 زنی 32 ساله هستم. 5 سال است که از همسرم جدا شده ام. نزدیک 3 سال است که در عقد موقت یک پسر مجرد هستم. او برای من چیزی کم نگذاشته است. با کمک مادرم یک خانه رهن کردیم و مقداری وسایل تهیه کردم و این آقا با من زندگی می کند اما  اخیرا تا دعوایمان می شود، به من می گوید برو از خانه بیرون. وقتی اعتراض می کنم، می گوید قدرنشناسی چون خیلی برایت خرج کردم. لطفا راهنمایی ام کنید.

 

پاسخ کارشناس

در سوال تان مطرح نکرده اید که چه مسائلی باعث ایجاد اختلاف نظر بین شما می شود؛ اما به طور کلی شیوه حل مسئله با تهدیدهایی مانند بیرون کردن از خانه به طور طبیعی باعث احساس ناامنی در رابطه می شود. ابتدا باید توجه کرد که این شیوه تهدید کردن چه مواقعی استفاده می شود و واکنش شما در این مواقع چگونه است؟ آیا ممکن است تهدید کردن شیوه ای برای گرفتن امتیازاتی در این رابطه شده باشد؟ که اگر این طور باشد باید توجه کنید که با دادن آن امتیازات، تهدید کردن را برای طرف مقابل تان به شیوه ای کارآمد تبدیل نکنید.

 

درباره آینده رابطه تان به توافق برسید

در این راستا با توجه به شرایطی که گفتید، در قدم اول نیاز است که به صورت واضح و مشخص درباره شرایط ارتباط و مدت و نوع رابطه و تصمیم برای آینده ارتباط تان باهم به توافق برسید. اگر برای مدت زمان طولانی، شرایط رابطه مبهم باشد و تصمیم و توافق مشخصی درباره نوع رابطه گرفته نشود باعث احساس ناامنی و کمرنگ شدن تعهد و مسئولیت پذیری می شود. ضمن اینکه با تعیین چهارچوب مشخص برای ارتباط، مسئولیت هرکدام از شما درباره مسائل مالی و امور دیگر به طور واضح مشخص خواهد شد و این مسائل دستاویزی برای ایجاد احساس دِین در طرف مقابل قرار نمی گیرد.

 

این راهکارهای کنترل خشم را به کار گیرید

علاوه براین، در بعضی مواقع تهدید کردن تنها شیوه ای برای بروز و تخلیه خشم است و فرد پس از تسلط بر عصبانیت متوجه اشتباه خود می شود و اقدامی برای عملی کردن تهدیدها انجام نمی شود. در این مواقع نیاز است با راهکارهای کنترل خشم جلوی بروز این مشکل گرفته شود؛ برای مثال وقتی درباره موضوعی که مورد اختلاف است صحبت می کنید تنها به همان مسئله بپردازید و از صحبت کردن درباره مسائل گذشته بپرهیزید یا اینکه در زمان عصبانیت درباره تصمیم های مهم ارتباط تان صحبتی نکنید و آن را به زمان های آرامش موکول کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com