قوانین مهم اتاق خواب برای داشتن رابطه جنسی بهتر
یک درمان‌گر اختلالات جنسی گفت: مؤلفه‌های مختلفی منجر به رابطه زناشویی رضایت‌بخش بین زوجین می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، اتاق خواب است که خود ویژگی‌های مختلفی دارد.

رابطه جنسی بهتر با چند قانون ساده

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است.

 زنان میل جنسی خود را احساس نمی‌کنند و زمانی که آمادگی‌اش را پیدا کنند و در معرض تحریکات مناسب قرار بگیرند، آن را احساس می‌کنند. برای این‌که آمادگی پیدا کنند و در معرض تحریکات مناسب قرار بگیرند، نیاز به مکانی مناسب دارند؛ اگر محل برقراری رابطه جنسی، مناسب نباشد و پر از نگرانی و اضطراب باشد، زنان هرگز از رابطه جنسی‌شان لذت نمی‌برند.

یک درمان‌گر اختلالات جنسی گفت: مؤلفه‌های مختلفی منجر به رابطه زناشویی رضایت‌بخش بین زوجین می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، اتاق خواب است که خود ویژگی‌های مختلفی دارد.

دکتر حسین اخوان، عضو گروه درمان و مسؤول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد و درمان‌گر اختلالات جنسی، درباره الزامات فضای اتاق خواب زوجین تصریح کرد: برای داشتن یک رابطه زناشویی رضایت‌بخش و لذت‌بخش مؤلفه‌های مختلفی وجود دارد که باید همه با هم لحاظ شوند تا یک زن و شوهر به لحاظ روابط جنسی از یکدیگر رضایت کاملی داشته باشند. یکی از مؤلفه‌های مهم، محل رابطه جنسی است. محل رابطه بسیار مهم است و به‌ویژه برای زنان بیش از مردان از اهمیت برخوردار است. زیرا در مردان چرخه پاسخ جنسی بسیار سریع است؛ یعنی خیلی سریع می‌توانند تحریک و ارضا شوند اما در زنان این‌طور نیست و چرخه پاسخ جنسی به آرامی و با تأنی صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر زنان به آرامی برانگیخته و تحریک می‌شوند و ارگاسم و اوج لذت جنسی‌شان هم دیرتر از مردان اتفاق می‌افتد.

بیشتر بدانید : با زیاده خواهی شوهرم در رابطه زناشویی چه کنم؟

تفاوت میل جنسی زنان و مردان

او با اشاره به یک تفاوت دیگر بین زن و مرد گفت: نکته مهم دیگر این است که مردان، میل جنسی خود را احساس می‌کنند و نیاز نیست به یک آمادگی قبلی برسند اما زنان میل جنسی خود را احساس نمی‌کنند و زمانی که آمادگی‌اش را پیدا کنند و در معرض تحریکات مناسب قرار بگیرند، آن را احساس می‌کنند. برای این‌که آمادگی پیدا کنند و در معرض تحریکات مناسب قرار بگیرند، نیاز به مکانی مناسب دارند؛ اگر محل برقراری رابطه جنسی، مناسب نباشد و پر از نگرانی و اضطراب باشد، زنان هرگز از رابطه جنسی‌شان لذت نمی‌برند. این بحث را با توجه به تجربه مراجعان می‌گویم؛ زوجینی به من مراجعه می‌کنند، زن با شکایت می‌گوید: «ما در اتاقی نشسته‌ایم و در حال تماشای تلویزیون هستیم. همسرم می‌خواهد من را تحریک کند و با من رابطه داشته باشد. وقتی به او می‌گویم که الان بچه‌ها نشسته‌اند، می‌گوید حواس بچه‌ها به تلویزیون است و به ما کاری ندارند». در این مورد زن راست می‌گوید. شاید مرد بتواند با کوچکترین تحریکات جنسی ارضا شود؛ اگرچه حتی این ارضا در مردان هم عمیق و کافی نیست اما زنان به هیچ‌وجه حتی در آن حد هم به برانگیختگی سطحی و ارضای ناکافی در چنین شرایطی نمی‌رسند. بنابراین محل مناسب بسیار مهم است.

 

اتاق خواب قوانینی دارد

این درمان‌گر اختلالات جنسی با تأکید بر این‌که منظور من از محل مناسب رابطه زوجین، صرفاً اتاق خواب نیست، گفت: برای زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند، شرایط برایشان مهیاست، فرزندی ندارند و دیده و شنیده نمی‌شوند. این محل مناسب می‌تواند پذیرایی یا هر جای دیگری باشد. اما نوعاً برای زوجینی که تشکیل خانواده داده‌اند و صاحب فرزند هستند، بهترین و مطمئن‌ترین محل، اتاق خواب است. اتاق خواب زن و شوهر، الزامات و قوانینی دارد که این قوانین را فرزندان هم باید بیاموزند.

 

یکی این‌که در این اتاق هرگز نباید تخت‌ خواب کودک قرار بگیرد

فرزندان باید یاد بگیرند که در اتاقی مجزا از اتاق خواب مادر و پدرشان باشند. بسیاری از زوجینی که مراجعه می‌کنند، می‌گویند ما رویمان نمی‌شود و اگر بخواهیم اتاق کودک‌مان را جدا کنیم، ممکن است کنجکاو شود. باید به آن‌ها گفت چطور به فرزندتان یاد داده‌اید که در زمان حضور شما در سرویس بهداشتی یا حمام، حق ندارد در را باز کند؛ به همین ترتیب باید به او یاد بدهید که اتاق خواب مادر و پدر هم چنین حکمی دارد و نمی‌تواند ناگهانی در را باز کند و وارد شود. قوانین، آموختنی هستند و باید به بچه‌ها یاد دهیم. این آموزش‌ها باید از کودکی ارائه شود زیرا زمانی که بزرگتر شوند، این سؤال برایشان پیش می‌آید که چرا تا دیروز این اجازه را داشتند اما امروز ندارند.

 

افسردگی و دعوا در اتاق خواب، ممنوع!

اخوان به لزوم وجود فضای شاد در اتاق خواب اشاره کرد و افزود: نکته بعدی این است که این اتاق نباید ایجاد افسردگی و دلزدگی کند یا یادآور خاطرات تلخ باشد. اتاق خوابی که پر از عکس‌های درگذشتگان، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ است، بیشتر یادآور خاطرات گذشته است و ایجاد افسردگی می‌کند. در افسردگی و کاهش خلق، انگیزه جنسی بسیار پایین می‌آید. انگیزه جنسی در مواقع شاد و لذت‌بخش و آرامش است که افزایش می‌یابد. نکته بعدی این است که اتاق خواب نباید محل جنگ و جدال زن و شوهر باشد. بسیاری از زن و شوهرها برای این‌که فرزندان‌شان متوجه نشوند، در را می‌بندند و با هم شروع به جر و بحث می‌کنند. اتاق خوابی که یادآور خاطرات تلخ است، نمی‌تواند انگیزه‌ای ایجاد کند.

 

وسایل اضافه را از اتاق خواب خارج کنید

مسؤول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد در رابطه با تماشای تلویزیون و انجام امور شغلی در اتاق خواب اظهار کرد: نکته بسیار مهم بعدی، این است که اتاق خواب، اتاق کار نیست. بعضی‌ها کار را به اتاق خواب‌شان می‌آورند؛ یعنی مثلاً فرد با لپ‌تاپش چت می‌کند و حسابرسی می‌کند. اتاق خواب صرفاً مکانی برای آسایش، روابط محرمانه و بسیار صمیمانه و عاشقانه زن و شوهر است. بنابراین حق نداریم در اتاق خواب‌مان از هر وسیله‌ای مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر یا حتی تلویزیون استفاده کنیم. اگر می‌بینیم که تلویزیون باعث می‌شود ما از همسرمان غافل شویم، آن تلویزیون باید از اتاق خواب خارج شود.

 

امنیت اتاق خواب را جدی بگیرید

او با تأکید بر اهمیت امنیت اتاق خواب افزود: برخی زوج‌ها مراجعه می‌کنند و به‌طور مثال می‌گویند: «همسرم می‌گوید باید برای اتاق خواب‌مان پرده‌های ضخیم استفاده کنیم ام من از پرده‌های ضخیم بدم می‌آید. اصلا اتاقی که نور نداشته باشد، خفه است و دلم می‌گیرد.» من صحبت این فرد را نمی‌پذیرم و حق را به فردی می‌دهم که می‌گوید اتاق خواب من باید پرده‌های ضخیم داشته باشد. اتاق باید امنیت بالا داشته باشد. هرگونه نگرانی در هنگام رابطه جنسی ، روابط جنسی موفق و لذت‌بخش زوجین را به هم می‌زند. اگر من نگران این باشم که نکند دچار بارداری ناخواسته شوم. اگر نگران این باشم که نکند کسی پشت این در کسی صداها را می‌شنود. اگر نگران باشم که همسایه مشرف به این اتاق، ما را ببیند، این نگرانی‌ها مانع از این می‌شود که ما یک رابطه جنسی موفق و خوب داشته باشیم.

 

اهمیت زیبایی بصری در اتاق خواب

این درمان‌گر اختلالات جنسی با اشاره به اهمیت زیبایی بصری گفت: نکته بعدی در مورد اتاق خواب این است که حتماً باید منظم، دل‌آرام و دارای رنگ‌های آرام‌بخش و شاد باشد. خیلی مهم است که روتختی‌هایمان را مرتب عوض کنیم. خیلی خوب است که تهویه هوای اتاق مناسب باشد. خیلی خوب است که هوای اتاق معطر باشد. خیلی مهم است که اگر در اتاق خوابم رفتم، در کمدم را باز کردم پر از وسایل جنسی باشد که تحریک‌کننده است. لباس زیر همسر و لوازم آرایش همسر، همه به افزایش میل جنسی کمک می‌کند.

 

هیچ زن و شوهری حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر بعد از طلاق

اخوان با تأکید بر این‌که اتاق خواب قوانین و الزاماتی دارد که گاهی آن‌ها را رعایت نمی‌کنیم، ادامه داد: گاهی حتی بیرون از اتاق خواب می‌خوابیم. هیچ زن و شوهری حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر زمانی که طلاق گرفتند. تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم که زن و شوهر به هر بهانه‌ای مانند خروپف همسر، ترس کودک و اجبار برای خوابیدن در کنار او، از هم جدا بخوابند. تمام این مشکلات راه‌حل دارند و باید به دنبال راه‌حل آن باشیم. اصلاً نباید به خاطر بهانه‌ها یا علل واقعی، اصل را زیر سؤال ببریم. اصل این است که زن و شوهر در هیچ شرایطی حق ندارند بستر خواب خود را جدا کنند؛ مگر پس از طلاق. حالا یک‌سری موانع و بهانه‌ها ممکن است پیش بیاید که باید آن را حل کنیم. اگر خودمان نتوانستیم، باید با کمک یک درمانگر اختلالات جنسی، مشکلات و موانع را حل کنیم نه این‌که اصل را پاک کنیم. همواره باید بدانیم اتاق خواب محل بسیار مهمی برای رابطه جنسی زن و شوهر است.

بیشتر بدانید : مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن!

بیشتر بدانید : رابطه جنسی لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : mehrkhane.com