سوالات جنسی را چگونه از دختر مورد علاقه ام بپرسم؟
لطفا خجالت نکشید... او قرار است شریک زندگی آینده ی شما باشد . نیاز جنسی شما بخشی از زندگیتان است پس بدون رودربایستی سوالات جنسیتان را بپرسید تا در آینده دچار مشکل نشوید. اما مطرح کردن این سوالات شرایط خود را دارد.

پرسیدن سوالات جنسی در جلسه خواستگاری

نیاز جنسی یکی از ضروری ترین نیازهای هر انسانی است که به طور خدادادی و غریزی در نهاد هر انسانی قرار گرفته است و هدف از قرار دادن شهوت در فطرت انسان ها تداوم نسل انسان و قوام بخشیدن و استمرار حیات انسان است که بدون آن حیات بشری دوامی ندارد لذا این نیرو اگر در جا و مکان مناسب خود و طبق دستورات شرعی به کار گرفته شود مفید و لذت بخش خواهد بود اما یکی از مسائلی که این روزها زیاد به گوش می رسد طلاق عاطفی است که خود نشات گرفته از طلاق جنسی می باشد . اگر تا به حال سری به دادگاه های خانواده زده باشید و پای درد و دل مراجعان نشسته باشید یکی از دلایل آنها برای درخواست طلاق برآورده نشدن نیازهای جنسی شان است .زمانی که دو جنس مخالف با دو طبع جنسی متفاوت کنار هم قرار می گیرند مسلما به خوبی نخواهند توانست به نیازهای یکدیگر پاسخ مثبت دهند.

بیشتر بدانید : سوالات جنسی که پاسخ شان را باید بدانید!

به این مساله توجه داشته باشید که زمان پرسیدن سوالات جنسی بسیار مهم است گاهی برخی افراد در اولین جلسات خواستگاری صحبت از مسائل جنسی و... می کنند و این یا می تواند دلیل بر این باشد که فرد هدفش از ازدواج تنها رفع نیاز جنسی است و یا از روی ناپختگی و کم تجربه بودن چنین سوالی را در اولین جلسه مطرح کرده است!

یک زن و مرد زمانی می توانند به نیازهای جنسی یکدیگر به خوبی پاسخ دهند که از بازگو کردن احساسات و تمایلات جنسی خود تفره نروند و صحبت در این زمینه را برابر با بی حیایی و قباحت تلقی نکنند.

متاسفانه بسیاری از جوانان به پیروی از عرف ترجیح می دهند صحبت در رابطه با مسائل جنسی را به بعد از ازدواج موکول کنند. شاید هم پیش خود اینگونه تصور کنند که یک جوانی که در آستانه ی ازدواج است مسلما از نیاز جنسی متعادلی برخوردار خواهد بود اما یک نکته اساسی در اینباره وجود دارد: به نظر شما صحبت در رابطه با مسائل جنسی بعد از ازدواج کمی دیر نیست؟ اصلا فرض کنید که یک جوان در آستانه ی ازدواج از تمایلات جنسی متعادلی برخوردار باشد اما اگر طرف مقابلتان شدت تمایلات جنسی اش از شما بیشتر یا کمتر باشد وضعیت چگونه خواهد بود ؟! اگر بعد از ازدواج متوجه شوید که آنطور که فکر میکردید نبوده است راه حل چیست؟!

 

رابط جنسی ابزاری برای لذت زندگی!

در گذشته های دور زیر یک سقف رفتن بدون اطلاع داشتن از مسائل جنسی کاملا قابل هضم بود و می بینیم که پدر بزرگ و مادربزرگان ما حتی بدون اینکه با طرف مقابلشان در رابطه با مسائل اساسی زندگی هم صحبت کنند زندگی مشترکشان را شروع میکردند و دچار هیچگونه مشکلی هم نمی شدند .می دانید چرا؟! برای قدیمی ها منظور از ازدواج تشکیل نهاد اجتماعی بود و نه لزوما غریزه جنسی .در گذشته دو نفر که ازدواج میکردند در درجه اول هدفشان به جا آوردن سنت الهی بود و بعد هم قصدشان این بود که تشکیل زندگی دهند و هدفشان از برقراری رابطه جنسی تولید مثل بود البته حتما لذت بردن برای شان مهم بود اما نه به اندازه ی امروز. در هر صورت رابطه جنسی از گذشته تا امروز مهم است . ابزاری که اگر باشد زندگی لذت بخش خواهد بود. لذا لازم است توجه به سوالات جنسی را به بعد از ازدواج موکل نکنید حتی اگر از پرسیدن سوالات جنسی به طور مستقیم هم ابا دارید می توانید با تکنیک ها روانشناسی فرمولش را پیدا کنید.

ذکر این نکته لازم است که به این مساله توجه داشته باشید که زمان پرسیدن سوالات جنسی بسیار مهم است گاهی برخی افراد در اولین جلسات خواستگاری صحبت از مسائل جنسی می کنند و این یا می تواند دلیل بر این باشد که فرد هدفش از ازدواج تنها رفع نیاز جنسی است و یا از روی ناپختگی و کم تجربه بودن چنین سوالی را در اولین جلسه مطرح کرده است! لذا بهترین زمان صحبت کردن درباره مسائل جنسی جلسات نهایی خواستگاری و حتی بعد از تحقیقات کامل است اما به یاد داشته باشید که در این میان حرمت ها را هم حفظ کنید وبه پرسیدن سوالات متعارف و جامعی که شما به جواب مورد نظرتان برساند اکتفا کنید و وارد جزئیات نشوید سوالاتی همچون :

-چقدر در زمینه مسائل جنسی اطلاعات دارید؟

-از چه منابعی اطلاعات جنسی را دریافت کرده‌اید؟

-انتظارات و سلیقه‌های جنسی شما چگونه است؟

-وجود فرزند چقدر برای شما ضرورت دارد؟

-چقدر در زندگی به رابطه جنسی بها می‌دهید؟ (شناخت مزاج جنسی سرد یا گرم‌ در طرفین) و ...

حال اگر روی پرسیدن چنینی سوالاتی را هم ندارید و می خواهید از تکنیک های روانشناسی استفاده کنید بدانید که میزان خورد و خواب در میزان میل جنسی هم تاثیر گذار است. فردی كه زیاد می‌خورد یا خوش‌خواب و طناز است، معمولا در رابطه زناشویی هم موفق است.

خورد و خواب در میزان میل جنسی هم تاثیر گذار است. فردی كه زیاد می‌خورد یا خوش‌خواب و طناز است، معمولا در رابطه زناشویی هم موفق تر است. به‌طور كلی افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم كرد؛ افرادی كه زیاد می‌خوابند و افرادی كه كم می‌خوابند. كسانی كه نیازمند خواب كم هستند و با دوره خواب كوتاهی سرحال می‌شوند و سرزنده، شاداب و پر انرژی هستند، افراد تیزی هستند و از نظر جنسی فعال‌ترند و ذاتا مهارت‌های جنسی زناشویی را بهتر بلد هستند و البته جاه‌طلب‌تر بوده و در زندگی بلندپروازترند ولی افرادی كه خواب طولانی دارند عموما تنبل‌ترند و اغلب هم میل جنسی كمتر و مهارت‌های جنسی پایین‌تری دارند. این است كه ازدواج فردی كه زیاد می‌خوابد با فردی كه كم می‌خوابد می‌تواند سخت باشد.

در نهایت باید گفت که درست است غریزه جنسی در تمام انسانها وجود دارد اما میزان و انتظارات و سلایق افراد در برآوردن نیازهای جنسی متفاوت است و لازم است که زوج ها قبل از ازدواج در این رابطه با یکدیگر تعامل و گفتگو داشته باشند . در این زمینه مهم این است که زن و مرد در این انتظارات توافق داشته باشند و از عقاید مربوط به تعهدات جنسی و اخلاقی همدیگر مطلع شوند .در جلسات خواستگاری به یک کلیت در این موضوع برسید و در دوران نامزدی و عقد کردگی بهتر بررسی کنید.

 

 

بیشتر بدانید : این سوالات جنسی را در جلسه خواستگاری بپرسید!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net