بهبود رابطه با همسر با 5 قانون که ساده که نمی دانستید
 بیشتر زن و شوهرها همدیگر را دوست دارند؛ اما نمی‌دانند چگونه رابطه و زندگی عاشقانه و شادی داشته باشند. اگر می‌خواهید رابطه خوبی داشته باشید این ۵ قانون را در زندگی رعایت کنید.

5 قانون برای بهتر کردن رابطه با همسر

برخی زوج ها در زندگی مشترک، در شرایطی به سر می‌برند که واقعا خوشحال نیستند. آن‌ها همسرشان را دوست دارند و هرگز حاضر نیستند او را ترک کنند؛ اما با وجود این رابطه‌شان پر از بحث، درگیری و پشیمانی است. گاهی اوقات احساس می‌کنند همسرشان به آن‌ها احترام نمی‌گذارد در حالی که می‌دانند دوستشان دارد و این باعث می‌شود هر دو طرف احساس سردرگمی، ناامیدی و ناراحتی داشته باشند. اگر شما نیز چنین احساسی دارید، تنها نیستید.

 

هر روز با یکدیگر گفت و گو کنید

یکی از مهم‌ترین مسائل مشکل‌ساز در زندگی مشترک این است که زوج ها، دیگر تلاشی برای صحبت کردن با یکدیگر نمی‌کنند. به جای صحبت‌های جالب و بحث‌برانگیز تمام گفت وگوها با سوالاتی تکراری مثل حالت چطوره؟ یا کار چطور بود؟ شروع می‌شود؛ البته این سوالات در ابتدای بحث طبیعی است؛ اما زوج‌های شاد و موفق همیشه درباره علایق و سرگرمی‌های‌شان نیز صحبت می‌کنند. صحبت‌های کوتاه هیچ‌وقت دو نفر را به هم نزدیک نمی‌کند. اگر هر چیزی به هر دلیلی باعث شود از هم دور شوید دیگر احساس می‌کنید حرفی برای گفتن با هم ندارید. سعی کنید هر روز از همسرتان یک سوال جالب بپرسید؛ مثلا: آیا امروز چیزی باعث شد که بخندی؟ این‌گونه صحبت کردن برایتان لذت بخش‌تر و باعث می‌شود بیشتر به هم نزدیک شوید.

 

نیازهای‌تان را به زبان بیاورید

گاهی اوقات افراد از همسرشان انتظار دارند که فکر، احساس و نیازهای‌شان را پیش‌بینی کند. آن‌ها در این رابطه خود را حق‌به‌جانب می‌بینند؛ اما در واقعیت این انتظار غیر منطقی است. اگر همسرتان نتواند نیازتان را پیش‌بینی کند ناراحت و خشمگین می‌شوید و این رفتاری منصفانه نیست. وظیفه شما این است که نیازهای‌تان را به زبان بیاورید و در مقابل، وظیفه همسرتان این است که به نیازهای‌تان پاسخ دهد.

 

قبل از این که افکارتان را به زبان بیاورید آن‌ها را بنویسید

به طور معمول در مواقعی که ناراحت هستیم، ناگهان رفتاری از روی عصبانیت مرتکب می‌شویم. در این شرایط بهترین کار این است که بنشینید و تمام چیزهایی را که در افکارتان هست، بنویسید.
این کار باعث می‌شود احساس‌تان را بهتر درک کنید و به ریشه مشکل پی ببرید. پس از آن وقتی درباره مشکل با همسرتان صحبت می‌کنید، کمتر احساس ناراحتی می‌کنید و آرامش بیشتری دارید. در نتیجه حرفی نمی‌زنید که باعث آزردگی او شود و این یعنی نگرش مثبتی نسبت به حل مسائل دارید.

 

نزد دوستان درباره همسرتان شکایت نکنید

بیشتر مردم درباره مشکلات روابطشان با دوستانشان صحبت می‌کنند با این تصور که از حمایت آن‌ها بهره مند می‌شوند. وقتی درباره همسرتان در جمعی که حضور ندارد تا از خودش دفاع کند به بدی صحبت کنید، باعث می‌شوید آن‌ها دید منفی نسبت به او پیدا کنند. اگر می‌خواهید رابطه خوبی داشته باشید باید درباره مشکلتان قبل از هر شخص دیگری ابتدا با همسرتان صحبت کنید.

 

به هر چیز کوچکی گیر ندهید

یکی از مسموم‌ترین رفتارها در رابطه، رفتار «برد و باخت» است. همسرتان فراموش کرده زباله‌ها را بیرون ببرد پس شما عصبانی می‌شوید. شما فراموش کرده‌اید مرغ‌ها را از فریزر دربیاورید همسرتان عصبانی می شود.
چنین رفتارهای خشونت‌آمیز انفعالی نشان‌دهنده یک مشکل جدی در رابطه شماست؛ اما به جای این که اصل مشکل را رفع کنید مدام به چیزهای کوچک گیر می‌دهید.

اگر تاکنون توانسته اید این قوانین را درک کنید، سعی کنید از این به بعد آرام و مثبت باشید. به خاطر بیاورید که شادی بر پایه صبر، عشق و درک ساخته می‌شود نه بر پایه پشیمانی.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir