نویسنده آمریکایی، بیان می کند که شوهران در رابطه با ازدواج، زنانشان روابط زناشویی و تعهدات زناشویی شان واقعا چه فکر می کنند
 

دکتر فیل نویسنده آمریکایی، بیان می کند که شوهران در رابطه با ازدواج، زنانشان روابط زناشویی و تعهدات زناشویی شان واقعا چه فکر می کنند.

 

سوال: برای یک مرد، ازدواج یعنی یک تحول بزرگ در زندگی! هم از نظر فکری و هم رفتاری!حالا سئوال من این است: تفاوت یک مرد مجرد با یک مرد متاهل در چیست؟
جای هیچ شکی نیست که ازدواج تغییرات بزرگی برای یک مرد به همراه دارد. در بیشتر موارد، رفتار ‌یک مرد متاهل مسئولانه تر از یک مرد مجرد است. در محل کار مسئولیت پذیر تر است، روابط اش و اینکه چه تاثیری روی دیگران می گذارد کاملا متفاوت با یک مرد مجرد است.  در موارد کمی هم،مردان  دمدمی مزاج هستند. اینگونه افراد در برخورد با مسائل کوچک و بزرگ زندگی شان سرکش هستند. به هر حال، تحقیقات من نشان داده که اغلب مردان متاهل، بیشتر برای تصمیم گیری متعهد هستند ،و در سالهای اول ازدواجشان خوشحا ل ترند!

سوال: تفاوت های اصلی در چگونگی بروز احساسات و بیان عواطف بین خانم ها و آقایان چیست؟
من دوتفاوت عمده در این بین می بینم. اول اینکه، زمانیکه زنی می خواهد عواطف خود را بیان کند با کلمات این کار را می کند، اما مرد با رفتار و کارهایش این کار را می کند. شوهران به من می گویند که توسط کارهایی چون انتخاب و خرید حوله برای همسرشان، تمیز کردن و بنزین زدن ماشین آنان، ساختن یک باغچه در حیاط خانه ،ساعات طولانی کاری که دوستش ندارند، و پیش قدم شدن در روابط با همسرانشان علاقه شان را به همسرانشان نشان می دهند. برای بسیاری از مردان خیلی سخت است که به همسرانشان بگویند :دوستت دارم، اما این را با کارهایشان به خوبی نشان می دهند.
دوم اینکه، زنان صمیمیت چهره به چهره و نزدیک را دوست دارند، اما مردان ترجیح می دهند که کنار همدیگر باشند، کنار یکدیگر فوتبال تماشا کنند، در سفرها کنار هم بنشینند، اینها لحظات بسیار خوشایندی برای مردان بوجود می آورند. مردان زیاد دوست ندارند احساسات خود را بروز دهند.

سوال: معمولا مردان انگیزه ها  را طبقه بندی می کنند. چه رابطه ای بین روابط زناشویی و احساس یک مرد از کیفیت رابطه اش وجود دارد؟
حقیقت این است که در بین پنج زوج، چهار مرد رابطه زناشویی بیشتری از همسرانشان می خواهند. بعضی از اینها به علت مسائل فیزیکی است. میزان امیال یک مرد رابطه مستقیمی با میزان تستوسترون وی دارد و آنها بیش از زنان هورمون هایشان فعال است. اما در تحقیقاتی که من انجام دادم، روابط زناشویی در مکان پنجم اهمیت برای زنان در یک ازدواج دارد. درحالیکه برای مردان مهم است،‌ اما بیشتر همین مردان قادرند که در شرایط خاص برای آن صبر کنند،‌یا اگر ضروری بود بی خیال این رابطه شوند

سوال: شما گفتید که مردان هم مانند زنان مایل به آزادانه و صریح  صحبت کردن راجع به رابطه شان هستند، اما نه به روشی که زنان این کار را می کنند. روش هایی که مردان از آن برای بیان احساسات شان استفاده می کنند چیست و چرا این تفاوت ها وجود دارد؟
اگر شما از مردی بخواهید که راجع به ارتباطاتش صحبت کند، با جملاتی مانند اینها از وی نخواهید که صحبتش را شروع کند؛ جملاتی مانند " در رابطه با ... چه احساسی داری؟" یا " می توانی عواطف خود را بیان کنی؟" در عوض ، از وی بپرسید که " دررابطه با ... چه فکر می کنی" یا اینکه " در رابطه با ... چه عکس العملی نشان می دهی؟" یا  "اگر در این موقعیت بودی چکار می کردی؟" مردان با این جملات تشویق می شوند تا در رابطه با احساسات شان صحبت کنند. اما به روش خودشان، به زبان خودشان؛ حقیقت این است که اغلب مردان قادر نیستند به سادگی  عواطف و احساسات خود را با کلمات بیان کنند.
همچنین،‌اغلب مردان، نگرانند که بعد از بیان عواطف شان مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند. بنابراین می توانید به آ نها بگویید" اگر می خواهی درباره ... صحبت کنی،‌خوشحال می شوم به صحبت هایت گوش دهم. و هیچ نیازی هم نیست که در رابطه با آن قضیه اظهار نظر کنم." و بعد مطمئن باشید که این راه موثر واقع خواهد شد. قول می دهم!
سوال : " به چه فکر می کنی؟" عبارتی است که زیادبین همسران رد و بدل می شود. چه چیزی باعث می شود تا زنان نسبت به همسرانشان تردید داشته باشند ؟
بیشترین شکایتی که از مردان می شنوم این است که همسرانشان خیلی صحبت می کنند. اغلب مردان فکر می کنند که برای خاتمه دادن به صحبت های زنان باید با هر حرفی که زنان زدند موافقت کنیم. من فکر می کنم زنان عقیده دارند که مردان از باور کردن مشکل خودداری می کنند. یا اینکه می ترسند درباره آن حرف بزنند. اما مردان می گویند که ترجیح می دهند مسائل حل نشده ای  وجود داشته باشد، و بعد در موقعیت مناسبی روی حل آنها تمرکز کنند.
چشمان باز باعث می شود فکر و ذهن آدم نیز باز شود
سوال :‌چگونه زنان می توانند بدرستی متوجه زبان اعمال و رفتارهای شوهرانشان شوند؟
فقط به یاد داشته باشید که اغلب مردان، با رفتار راحت تر از زبان صحبت می کنند. به جای اینکه منتظر باشید تا بگوید " دوستت دارم" یا " تو خیلی زیبایی" بدنبال علامت هایی باشید که او به روش خودش علاقه اش را به شما نشان می دهد. بدانید شاید کارهای خیلی کوچکی باشد که حتی با انجام آنها یک مرد به شما ابراز علاقه می کند.
همچنین به یاد داشته باشید که پیش قدم شدن در رابطه زناشویی یکی از راه هایی است که مردان به همسرانشان نشان می دهند دوستشان دارند. اما این تنها راه ابراز علاقه مردان نیست،‌ اما زنان باید مراقب باشند که این پیش قدم شدن را به معنی خودخواهی شوهرانشان تفسیر نکنند. فکر نکنید پیش قدم شدن برای یک مرد راحت است این کار وی را آسیب پذیر می کند؛ او پیش خودش نگران است که آیا همسرش از داشتن رابطه با وی لذت می برد یا نه؟ در این جور موارد، آغاز کردن و پیش قدم شدن واقعا شجاعت و بخشندگی می خواهد.

سوال : بنابر صحبت هایی که در رابطه با تفاوت ابراز احساسات مردان و زنان شد، حالا می خواهیم بدانیم بهترین راه ابراز احساسات یک زن به همسرش چیست؟
اغلب مردان از ابراز احساسات مستقیم همسرشان لذت می برند، با کلمات و با اعمال فیزیکی. فقط  توجه داشته باشید از مرد انتظار نداشته باشید مثل شما رفتار کند. بنابراین زنان باید هر جور که مایل بودند به همسرانشان ابراز احساسات کنند – با کلمات، در آغوش گرفتن، پختن غذای مورد علاقه همسر، و ...

سوال: شما برای ازدواج چهار مرحله قائل شدید: ماه عسل، مرحله خانواده، مرحله آشیانه خالی، و بلوغ ازدواج.  تفاوتهای عمده بین اینکه مردان در هر مرحله چه رفتار می کنند چیست و اینکه شما برای زنان چه توصیه ای دارید تا این دوران را به خوبی بگذرانند؟
اول از همه، مهم است که بدانیم اغلب مردان از ازدواج خوشحال می شوند، در همه مراحل ازدواجشان احساس رضایت می کنند. طبق تحقیقات من، در هر مرحله ای از ازدواج، بیش از نیمی از مردان با زنانشان احساس خوشبختی می کنند.
زمانیکه مردی در هر مرحله زندگی اش احساس نارضایتی می کند، رفتار مشخصی نشان می دهد: از همسرانشان فاصله می گیرند( هم از نظر فیزیکی و هم عاطفی) ، بعضی اوقات با شخص دیگری ارتباط برقرار می کنند. بهترین راه برای گذراندن این مرحله "جدایی" این است که از مرد بخواهیم صادق باشد- البته بیشتر مردان چنین کاری نمی کنند- و مشکل هم همین جاست.
اگر زنان نتوانند این مرحله را تحمل کنند بهترین کار این است که به یک مشاور خانواده مراجعه کنند.

سوال: زنان باید چکار کنند تا همسرانشان همیشه از ازدواجشان احساس شادمانی کنند و به آنها تعهد بمانند؟
من فکر نمی کنم زنی وظیفه داشته باشد شوهرش را متعهد و مسئول سازد،‌اما می دانم که مردان می خواهند دوست همسرشان باشند؛ کسی که بتوانند به وی تکیه کنند، کسی که به او اعتماد کنند، به قول یکی از مراجعین منزنی می خواهم که حامی و پشت و پناه من باشد" . همچنین مردان می خواهند همسرشان یار و همراه شان باشد. و با هم از زندگی لذت ببرند.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
آيا شما به مشاوره زناشویی احتياج داريد؟
 ده عاملی که ازدواج ها را به بن بست می رساند
 والدینم در زندگی زناشویی من دخالت می‌کنند!
شرکت همسرم ورشکسته شده ،چه بر سر زندگیمان خواهد آمد؟
نمی‌توانم خانواده همسرم را تحمل کنم!