ازدواج با خانم مطلقه ای که با او رابطه دارم، درست است؟
مدت دو سال است با خانم مطلقه ای به صورت شرعی ارتباط دارم و به همدیگر وابستگی عاطفی پیدا کرده ایم. حال می خواهم با این خانم ازدواج کنم. آیا این کار من درست است؟

سوال کاربر

با خانم مطلقه ای مثل خودم آشنا شده ام و  حدود دو سال است که با او به صورت شرعی ارتباط دارم. تا حدودی به یکدیگر وابستگی عاطفی داریم. آیا این فرد، برای ازدواج مناسب است؟

 

پاسخ کارشناس

مسئله قابل تامل درباره موقعیتی که شما در آن قرار دارید، ازدواج قبلی است که هم شما و هم فرد مورد نظرتان تجربه آن را از سر گذرانده اید. این که فردی در گذشته ازدواج ناموفقی داشته باشد به خودی خود، حائز نکته مثبت یا منفی نیست. اما توصیه می شود موارد ذکر شده را در نظر بگیرید:

 

طلاق خود را علت یابی کنید

فارغ از هر گونه سرزنشگری و بدون این که به دنبال مقصر بگردید، به این مسئله فکر کنید که چرا ازدواج سابقتان به طلاق انجامید. تلاش کنید سهم خود را در این باره بیابید. هدف از این کار شناسایی دلایل حقیقی که باعث شد ازدواج اولتان به سرانجام نرسد و کاستی های خود و همسر سابقتان است. در عین حال بسیار مهم است که همسر سابقتان را به طور کامل، عامل اصلی این جدایی ندانید و بکوشید سهم خود را نیز دراین  اتفاق با آگاهی ازکاستی های خود بپذیرید.

 

کاستی ها را برطرف سازید

پس از شناسایی نقاط ضعفتان که به جدایی در ازدواج سابقتان منجر شد، بکوشید آن ها را برطرف سازید. در صورتی که احساس کردید به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید، می توانید از یک روان شناس کمک بگیرید. از سوی دیگر با شناسایی اولویت های مهمی که در انتخاب همسر سابقتان درباره آنان غفلت کرده بودید، سعی کنید به آن ها در این انتخاب توجه کنید. دقت کنید این کار را به صورتی معقول انجام دهید و همسر سابقتان را یکسره سیاه نبینید بلکه با بررسی صحیح و به دور از احساسات، معیارهای مناسبی برای انتخاب همسر در نظر بگیرید و از تجربیات منجر به طلاقتان در این زمینه بهره مند شوید.

 

پرونده ازدواج سابقتان را کاملا ببندید

مطمئن شوید به صورت بیرونی یا ذهنی با ازدواج سابقتان درگیر نیستید. بسیار مهم است که شما از لحاظ ذهنی آمادگی ورود به زندگی مشترک جدیدی را داشته باشید و شریک جدید زندگی تان را با همسر سابق خود مقایسه یا زندگی جدیدتان را لحظه به لحظه با زندگی سابقتان قیاس نکنید. برای دستیابی به این مهم، لازم است احساسات خود را درباره ازدواج سابقتان حل و فصل کنید.

 

آگاهانه انتخاب کنید

_ از آن جا که فرد مد نظرتان نیز سابقه جدایی داشته، لازم است ایشان نیز مراحل یاد شده را پشت سر بگذارد. بدین ترتیب می توانید از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری و در این باره با یکدیگر صحبت کنید؛ اما دقت داشته باشید یکدیگر را قضاوت و سرزنش نکنید.

_ معیارهای مناسبی را برای ارزیابی فرد مد نظرتان در نظر بگیرید. ازدواج، تصمیمی پراهمیت است و نیاز است شما از انتخاب خود تا حد زیادی مطمئن باشید. فقط به این دلیل که در کنار فرد دیگری اوقات آرامی را می گذرانید، نمی تواند دلیل جامعی برای ازدواج با او باشد. اما اگر سایر معیارهای مناسب نیز در کنار این معیار برآورده شود ، شما می توانید تصمیم صحیحی بگیرید.

_ در صورتی که طی کردن مراحل گفته شده  را دشوار یافتید، از مشاوره پیش از ازدواج نیز بهره مند شوید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com