میل جنسی شما به این دلایل کم می شود
 کاهش میل جنسی یکی از مشکلاتی است که می تواند زندگی زناشویی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله علت های کم شدن میل جنسی را می گوییم.
 

دلایل کم شدن میل جنسی

 بعضی افراد وقتی تحت استرس قرار می گیرند به خوبی از پس بسیاری از کارهایشان بر می آیند. ولی احساس جنسی معمولا یکی از آن ها نیست. استرس در محل کار، خانه یا در روابط می تواند برای هر کسی ایجاد شود. این که یاد بگیرید چطور این استرس را به روشی درست کنترل کنید، واقعا به شما کمک می کند. خیلی کارها هست که خودتان می توانید برای کنترل استرس انجام دهید یا این که به یک مشاور یا پزشک مراجعه نمایید.

 

مشکل داشتن با شریک زندگیتان میل جنسی شما را از بین می برد

مشکل داشتن با شریک زندگیتان جزو عوامل اصلی نابود کننده میل جنسی است. برای زنان، احساس نزدیکی مهم ترین بخش برای داشتن میل جنسی است. برای هر دو جنس، جر و بحث کردن، ارتباط ضعیف، احساس خیانت یا هر مشکلی که با اعتماد کردن در ارتباط باشد، میل جنسی را از بین می برد. اگر برگشتن به روال عادی زندگی برایتان سخت است، بهتر است به جلسات مشاوره دو نفره بروید.

 

الکل میل جنسی شما را از بین می برد

نوشیدنی الکلی ممکن است باعث شود راحت تر میل جنسی خود را ابراز کنید. ولی مصرف الکل می تواند میل جنسی شما را سرکوب کند. همچنین مست بودن شما می تواند باعث از بین رفتن میل جنسی شریک تان شود.

 

خواب خیلی کم میل جنسی شما را از بین می برد

اگر میل جنسی شما هنوز بیدار نشده از بین می رود، شاید به این دلیل باشد که خواب کافی ندارید. خیلی دیر به تختخواب می روید یا خیلی زود از خواب بیدار می شوید؟ برای خوابیدن مشکل دارید؟ مثلا، دیر به خواب رفتن یا از خواب پریدن یا مشکلاتی مثل آپنه خواب؟ هر چیزی که باعث به هم خوردن استراحت و خواب خوب شبانه شود، می تواند برای میل جنسی مشکل ساز باشد. خستگی احساسات جنسی را سرکوب می کند. روی عادات خواب خود کار کنید و اگر مشکل تان حل نشد با پزشک تان مشورت کنید.

 

بچه دار شدن میل جنسی شما را از بین می برد

به محض این که بچه دار شوید، میل جنسی خود را از دست نمی دهید. با این حال، برخی اوقات به خاطر نگهداری از نوزاد و نزدیک بودن به او این میل را زیر پا می گذارید. یک پرستار بچه برای نگهداری کودک تان استخدام کنید تا به همان اندازه که والدین خوبی هستید، شریک زندگی خوبی هم باشید. نوزادتان تازه به دنیا آمده؟ زمانی که خواب است، رابطه جنسی داشته باشید.

 

برخی از داروها میل جنسی شما را از بین می برند

برخی از داروها می توانند میل جنسی را کاهش دهند. برخی از این داروها عبارتند از:
- داروهای ضد افسردگی.
- داروهای فشار خون.
- قرص های ضد بارداری (برخی مطالعات رابطه ای بین این دو نشان می دهند و بعضی نه).
- شیمی درمانی.
- داروهای درمان ایدز.
- فیناستراید (Finasteride، دارویی است که برای درمان ریزش مو بخصوص در آقایان و همچنین در بزرگی خوش‌خیم پروستات مردان استفاده می‌شود).

تعویض داروها یا تغییر دوز آنها می تواند به شما کمک کند، از دکترتان در این مورد سوال کنید و به هیچ عنوان سرخود دارویتان را قطع نکنید. اگر میل جنسی تان بلافاصله بعد از مصرف داروهای جدید افزایش پیدا کرد هم با پزشک تان مشورت نمایید.

 

عدم رضایت از ظاهر بدن تان میل جنسی شما را از بین می برد

اگر از ظاهرتان رضایت داشته باشید، خیلی راحت تر میل جنسی به سراغ تان می آید. روی پذیرش بدن تان به همین شکلی که هست کار کنید، حتی اگر در حال ورزش کردن برای خوش فرم تر شدن آن هستید. داشتن احساس خوب نسبت به خودتان می تواند میل شما را افزایش دهد. اگر شریک زندگی تان میل کمی دارد او را مطمئن کنید که برای شما جذاب است.

 

چاقی میل جنسی شما را از بین می برد

زمانی که اضافه وزن دارید یا چاق هستید، اغلب میل جنسی کم رنگ می شود. این مساله می تواند باعث شود که از رابطه جنسی لذت نبرید، نمی توانید کارهایی که می خواهید را انجام دهید یا میل تان به خاطر دوست نداشتن اندام تان عقب رانده خواهد شد. روی احساسی که نسبت به خود دارید کار کنید یا در صورت نیاز با مشاور صحبت کنید تا به شما کمک کند.

 

مشکلات نعوظ میل جنسی شما را از بین می برند

مردانی که مشکل اختلال نعوظ دارند، اغلب نگران این هستند که از نظر جنسی چگونه به نظر می رسند و این نگرانی می تواند میل آن ها را از بین ببرد. اختلال نعوظ قابل درمان است و زوجین باید به هم کمک کنند تا این مشکل تاثیری روی روابط شان نداشته باشد.

 

پایین بودن تستوسترون میل جنسی شما را از بین می برد

هورمون تستوسترون مانند سوخت برای میل جنسی است. با بالا رفتن سن مردان، سطح هورمون تستوسترون در آن ها کمی کاهش پیدا می کند و در نتیجه میل جنسی آن ها کاهش پیدا می کند، ولی کاملا از بین نمی رود. خیلی موارد دیگر، از روابط گرفته تا وزن، هم می توانند روی میل جنسی مردان و سطح تستوسترون تاثیر گذار باشند، بنابراین شرایط برای همه مردان یکسان نیست.

 

افسردگی میل جنسی شما را از بین می برد

افسردگی می تواند احساس لذت بردن از خیلی چیزها از جمله رابطه جنسی را از بین ببرد. بنابراین حتما باید برای درمان آن کمک بگیرید. اگر درمان شما دارویی است و باعث کاهش میل جنسی شما می شود، به پزشک تان اطلاع دهید، چون برخی از داروهای ضد افسردگی (نه همه) باعث کاهش میل جنسی می شوند. در این مورد با درمان گر خود صحبت کنید.

 

یائسگی میل جنسی شما را از بین می برد

بسیاری از زنان، نزدیک به یائسگی میل جنسی شان افت پیدا می کند. این مساله تا حدودی با علایمی مثل خشکی واژن و درد هنگام رابطه جنسی خودش را نشان می دهد. ولی هر زنی با زن دیگر فرق دارد و احتمالش وجود دارد که با تمایلی که به نگه داشتن رابطه، اعتماد به نفس و سلامت کلی بدنی دارید، زندگی جنسی فوق العاده ای بعد از یائسگی تجربه کنید.

 

عدم صمیمیت میل جنسی شما را از بین می برد

رابطه جنسی بدون احساس صمیمیت می تواند میل جنسی را نابود کند. صمیمیت چیزی بیشتر از داشتن رابطه جنسی است.اگر زندگی جنسی شما بی تحرک شده، سعی کنید زمان غیر جنسی بیشتری با یکدیگر صرف کنید، فقط خودتان دو نفر. حرف بزنید، یکدیگر را در آغوش بگیرید، ماساژ بدهید. راهی پیدا کنید و عشق تان را بدون رابطه جنسی ابراز نمایید. نزدیک تر شدن به هم می تواند میل جنسی شما را بازسازی کند.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com