پسر مورد علاقه ام بعد از طلاق، دیگر علاقه ای به ازدواج با من ندارد!!
من قبلا یک ازدواج ناموفق داشته ام و پسری که به او علاقه داشتم، قبل از ازدواجم از من خواستگاری کرده بود. ولی حالا دیگر علاقه ای به ازدواج با من ندارد. نمی دانم چه کنم؟

سوال کاربر :

دختری ۱۶ ساله هستم. متاسفانه یک ازدواج ناموفق داشته ام. پسری که خیلی به او علاقه دارم، دیگر قصد ازدواج با من را ندارد در صورتی که قبل از ازدواجم، از من خواستگاری کرده بود و می خواست با من ازدواج کند. اکنون با همدیگر در ارتباطیم، نمی دانم چه کنم، رابطه ام را با او ادامه دهم یا نه؟ از طرفی هم خیلی دوستش دارم. لطفا کمکم کنید.

پاسخ کارشناس :

مخاطب عزیز، به نظر می رسد ازدواج شما به شکست زود هنگام نیز منجر شده است که می تواند نشان دهنده ناپختگی و نداشتن آمادگی شما برای ازدواج باشد. اطلاعات ما برای پاسخ گویی به شما کافی نیست بنابراین به سوالاتی که ذکر می ‌شود با دقت پاسخ دهید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.


بگذارید 6 ماه از طلاق بگذرد

از زمان جدایی شما چه قدر می گذرد؟ توصیه مشاوران حداقل گذشت شش ماه از جدایی است  تا فرد آسیب دیده قادر به تصمیم گیری درست برای ورود به رابطه جدید باشد یعنی به ثبات روانی و شخصیتی رسیده و آمادگی برای ازدواج دوباره را به دست آورده باشد. در صورتی که این دوره را طی نکرده اید، بهتر است دست نگه دارید.


دلایل مخالفت ها را بررسی کنید

در پیامک تان به علت مخالفت خود در اولین باری که این آقا از شما خواستگاری کرد، اشاره نکرده اید. آیا این مانع اکنون برداشته شده یا شما با شرایط قبل کنار آمده اید؟ اکنون علت مخالفت ایشان برای ازدواج با شما چیست؟ شاید علت منطقی و درستی باشد که بهتر است بپذیرید.


واکاوی طلاق تان

شما یک ازدواج ناموفق داشته اید و به دلایل طلاق تان اشاره ای نکرده اید. ممکن است برخی مشکلاتی که در زندگی قبلی ‌داشته ‌اید، مربوط به عملکرد خودتان باشد ،در این صورت اگر بار دیگر هم ازدواج کنید و این مشکلات همچنان باقی باشد، باز هم همین وضعیت تکرار خواهد شد و ازدواج ناموفق دیگری را تجربه خواهید کرد. به این مسئله قبل از بررسی این خواستگار یا هر خواستگار دیگری فکر کنید.


رابطه را ترک کنید

با توجه به این که هدف شما از برقراری رابطه با ایشان چیست، بهتر می توانید تصمیم به ادامه ارتباط یا ترک آن بگیرید. در صورتی که دلایل ایشان برای ازدواج نکردن با شما هیجانی و ناشی از وضعیت فعلی تان نیست، می توانید از مشاور کمک بگیرید تا به ارزیابی درستی از ازدواج شما دست یابد و راهنمایی تان کند اما اگر دلایل ایشان محکم، قطعی و منطقی است ولی شما به دلیل علاقه مندی به ایشان حاضر به پذیرش آن نیستید، بهتر است با فاصله گرفتن از ایشان سعی در ترک رابطه کنید. علاقه مندی و ادامه ارتباط با ایشان صرفا موجب وابستگی بیشتر و سخت تر شدن جدایی می ‌شود. توصیه می ‌شود برای بهبود حال روانی خود و پر کردن خلأ عاطفی از ورزش، روابط دوستانه، فعالیت های اجتماعی و معنویت کمک بگیرید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com