9 جمله ای که زنان نباید به شوهرشان بگویید!!
 در اینجا 9 جمله ای را که نباید هرگز به همسرتان بگویید و همچنین جمله هایی که باید به جای آنها بگویید را به شما پیشنهاد می کنیم.

از گفتن این جملات معمولی خودداری کنید چرا که می توانند ازدواج شما را از هم بپاشند

یکی از بهترین قسمت ها در مورد ازدواج، احساس راحت بودن در کنار همسر است که می توانید در مورد هر چیزی با او صحبت کنید. اما اگر مراقب حرف زدنتان نباشید، بسیاری مواقع ممکن است به روش های ناراحت کننده ای – نه موثر- حقیقت های تلخی را بر زبان بیاورید. حرف زدن به روشی جدی و خشک  می تواند در هر رابطه طولانی مدتی، هم به احساسات همسرتان و هم ارتباط خودتان با او آسیب برساند. بر طبق گفته های جودی فورد Judy Ford، روان درمانگر و نویسنده کتاب هر روز با عشق،" مهربانانه صحبت کردن مهارتی است که زوجین باید آن را یاد بگیرند. هر فردی احساس می کند که زندگی و دنیای بیرون با او سر نزاع دارد. نباید در خانه هم همین احساس را داشته باشید. " در اینجا نه جمله ای را که نباید هرگز به همسرتان بگوئید و همچنین جمله هایی که باید به جای آنها بگوئید را به شما پیشنهاد می کنیم.

بله، من به ارگاسم رسیدم (در حالیکه به ارگاسم نرسیده اید)

دروغ گفتن هرگز ایده خوبی نیست، مخصوصا وقتی که وارد رابطه جنسی شده اید. فورد می گوید، "تعریف نزدیکی میان زن و مرد این است که اجازه می دهید فرد دیگری حساسیت های شما را ببیند". وقتی تظاهر می کنید که از رابطه جنسی خود لذت می برید، شاید  با خود فکر می کنید که به احساسات همسر خود احترام می گذارید، اما در واقع با نداشتن صداقت به او خیانت می کنید. شما نباید او را احمق فرض کنید: اگر او از شما معمولا در این مورد سوال می پرسد بدین معنی است که به شما مشکوک شده است و احساس می کند که چیز اشتباهی اتفاق می افتد. فورد پیشنهاد می کند وقتی می خواهید این موضوع را با همسر خود در میان بگذارید، با این جمله مثبت شروع کنید:" از محبتی که نسبت به من داری، قدردانی می کنم." سپس، در زمانیکه هر دو در محیطی خارج از تختخواب هستید، کارهایی انجام دهید که همانند رابطه جنسی لذت ببرید و باید بدانید برای اینکه دفعه بعد از رابطه جنسی خود لذت ببرید، نباید از گفتن این حرفتان به او خجالت بکشید. بر جملاتی تاکید کنید که شما و همسرتان در رابطه جنسی می توانید باهم انجام دهید و از وجود هم لذت ببرید، شما بدون فریب دادن همسرتان، به احساسات او احترام خواهید گذاشت.

تو کاملا شبیه پدرت هستی

تو کاملا شبیه پدرت هستی

جولی ارولو Julie Orlov روان درمانگر و سخنگو و نویسنده کتاب مسیری به سمت عشق می گوید، "گفتن این جمله ممنوع است". این جمله ناخوشایند است و با گفتن این جمله، فقط همسر خود را تحقیر می کنید و او با خود فکر خواهد کرد که ممکن است بدترین ویژگی های خانواده خود را به ارث برده باشد. اگر با چنین جمله ای از همسر خود انتقاد کنید، در مورد کاری که انجام می دهید، عمیقا فکر کنید و دیگر از این جمله استفاده نکنید" شاید پدر شوهر شما مردی بوده است که هرگز به نظافت خود اهمیت نمی داده است و همسر شما عادت داشته باشد ظرف های کثیف را تمیز کند و در نظافت خانه نیز به شما کمک کند. بر طبق گفته های فورد، باید از توهین کردن به همسر خود پرهیز کنید و درخواست معقولانه ای از او داشته باشید، مانند:" عزیزم، وقتی خوردن ساندویچ ات رو تموم کردی، میشه ظرف ها رو داخل سینک ظرفشویی بزاری؟" با این روش، می توانید بدون اینکه به احساسات او صدمه ای وارد کنید، به اهدف خود برسید.

پس کی می خوای یه شغل جدید پیدا کنی؟

اولا، به این فکر کنید که چرا می خواهید همسرتان شغل جدیدی پیدا کند. آیا به خاطر اینکه زمان زیادی را به دور از خانه سپری می کند ناراحت هستید؟ آیا فکر می کنید که درآمد او برای زندگی کافی نیست؟ قبل از اینکه حرفی بزنید که باعث ناراحتی او شود، در مورد مسئله ای که می خواهید با او در میان بگذارید کاملا فکر کنید. مخصوصا دقت کنید که توانایی او برای حمایت از شما  و بچه ها را نادیده نگیرید. فورد می گوید:" اگر بخواهیم بدانیم یک مرد چقدر خودش را مورد ارزیابی قرار می دهد، به میزان مراقبت از خانواده اش نگاه کنید. بنابراین، توهین کردن به او در این زمینه حساس می تواند به طور جدی به رابطه شما آسیب برساند. برای جلوگیری از این کار، برخی مواقع با او در مورد شغل خود، جاه طلبی های شغلی و نگرانی ها در مورد بودجه با او صحبت کنید. اگر در مورد میزان درآمد او ناراحت هستید، بهتر است در مورد سبک زندگی خود و اینکه چگونه می خواهید زندگی کنید، با او صحبت کنید." هدف از این کار این است که او را برای خلق زندگی که هر دوی تان می خواهید، علاقه مند کنید.

مادرم به من گفته بود که تو این کار را انجام می دهی!

اگر چه، نباید هرگز به دیگران اجازه دهید تا بر رابطه شما فرمانروایی کنند، اما اگر مساله ای وجود دارد که مادرتان شما را متوجه آن کرده، در مورد اینکه چگونه آن را به همسر خود بگویید  فکر کنید. اورلو می گوید،" شاید مادر شما می گوید که همسرتان خسیس است، بدون اینکه او را ناراحت کنید تا وارد بحث نگرانی در مورد پول شوید، این جمله را بگویید که " چرا کاری انجام می دهید که به نظر برسد برای خرید چیزهایی که برای زندگی ضروری است بی میل هستی. زبان خود را کنترل کنید و هر حرفی را قبل از اینکه به زبان بیاورید در ذهن خود یکبار مرور کنید و در انتها، پیدا کردن یک راه حل نسبت به گفتن کلمات ناراحت کننده و ناخوشایند، به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید.

فقط برو—خودم آن را انجام خواهم داد!

فقط برو—خودم آن را انجام خواهم داد!

این جمله به دو روش می تواند همسر شما را ناراحت کند. اولا، یکی از نیازهای اساسی همسر شما این است که از شما مراقبت کند و  پشتیبان شما در خانه باشد. دوما، هر فرد بزرگسالی با شنیدن این جمله احساس تحقیر شدن خواهد کرد. فورد می گوید، اگر اغلب اوقات این جمله را تکرار می کنید، پس همسر شما این فکر را می کند،" من هرگز نمی توانم کار درستی انجام دهم یا نمی توانم کاری انجام دهم که بتوانم او را خوشحال کنم." بهتر است دیگر این جمله را نگویید. اگر او در حال انجام دادن کاری است و شما فکر می کنید که اشتباه انجام می دهد، کمی منتظر بمانید و ببینید واقعا چه اتفاقی می افتد، فقط به یاد داشته باشید که چون او کاری را به صورت متفاوتی نسبت به شما انجام می دهد، پس به این معنا نیست که آن کار را اشتباه انجام می دهد. اگر احساس می کنید که به خودش یا فرد دیگری آسیب می رساند، با مهربانی جلوی انجام آن را بگیرید. اما اگر دارد ماشین لباسشویی را به روش دیگری روشن می کند چه؟ بگذارید روشن کند.

تو همیشه.... (جای خالی را پر کنید) یا تو هیچ وقت....(جای خالی را پر کنید)

فورد می گوید،" دو عبارت وجود دارد که توصیه می کنم هرگز در مورد همسرتان از آنها استفاده نکنید، چون این دو عبارت، تاثیر منفی می گذارند." فورد پیشنها می کند این جملات را بگویید،" وقتی تو با ماشین خالی از بنزین به خانه می آیی، احساس می کنم به نفر بعدی که باید با این ماشین رانندگی کند، اهمیت نمی دهی که معمولا آن فرد من هستم." سپس این جمله را بگویید، "آیا مایلی...". اکثر مردان تمایل به کاری دارند که بتوانند شما را خوشحال کنند.

آیا واقعا فکر می کنی که این شلوارها مناسب اندام تو هستند؟

آیا واقعا فکر می کنی که این شلوارها مناسب اندام تو هستند؟

آیا تلاش می کنید تا به او بفمانید که چاق شده است؟ اگر این جمله را به او می گویید فقط ظاهر او را مسخره می کنید. به جای اینکه چیزی در مورد ظاهرش بگویید، با این جملات شروع کنید:" وقتی آن بلوز آبی رنگ را می پوشی، محو چشمان آبی تو می شوم." سپس، در مورد سلامتی او صحبت کنید نه در مورد ظاهر او. "عزیزم، نظرت در مورد اینکه بعد از شام باهم پیاده روی کنیم چیه؟"

اه، دوباره این دوستت آویزان ما شد؟

دوست شوهر شما هیچ تقصیری ندارد که با همسر شما صمیمی است. توهین کردن به انتخاب دوستان همسرتان یک اشتباه است. این تحقیر شما ممکن است نشان دهد که شما ترجیح می دهید تا خودتان دوستان او را برایش انتخاب کنید. فورد می گوید که بهتر است این جملات را بگویید:" اه عزیزم، می دونی از اینکه همیشه با جورج هستی خوشم نمیاد، چرا دوست دیگه ای برای خودت پیدا نمی کنی؟" به یاد داشته باشید اگر دوستی واقعا بد باشد همسر شما با گذشت زمان متوجه خواهد شد.

لطفا مواظب بچه ها باش. اما اینکارو نکن، بیارش اینجا، یا فراموشش کن که....

لطفا مواظب بچه ها باش. اما اینکارو نکن، بیارش اینجا، یا فراموشش کن که....

وقتی عصبانی هستید، انجام وظایف بچه داری بسیار سخت می شود. اورلو می گوید اجازه دهید پدرها پدر بمانند. به او اعتماد کنید و مطمئن باشید او هم از عهده مراقبت از فرزند خود برمی آید. اگر چیزی را باید بداند، مثلا چگونه از کالسکه بچه استفاده کند، یا شماره تلفن متخصص اطفال را نمی داند، به خودش واگذارید تا یاد بگیرد.

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ