14 دلیل که نمی گذارد شما به دومین قرار ملاقات با جنس مخالف برسید!!
در اولین قرارتان موفق نبوده اید؟ در این جا 14 علت را به شما می گوییم که می تواند دلیل ناموفق بودن تان باشد.

14 دلیلی که موفق نمی شوید به قرار دوم برسید

برگزاری اولین جلسه آشنایی برای ازدواج خیلی راحت است و معمولا مشکلی پیش نمی آید ولی این که این اولین قرار را به قرار دوم برای آشنایی سوق دهیم کار راحتی نیست. اگر شما بارها و بارها با این مشکل روبرو شده اید و نمی دانید چه اشتباهی مرتکب شده اید ما به شما کمک می کنیم تا شایع ترین مشکلاتی که باعث می شود کارتان به قرار دوم نکشد را بشناسید.

قضیه را زیادی جدی گرفته اید

قضیه را زیادی جدی گرفته اید

به جز چند استثنا مثلا وقتی طرفتان شوخی واضحی می کند و دیگران با او همراهی می کنند، صحبت کردن جدی در مورد آینده تان با فردی که در حال آشنایی با او هستید ممکن است او را بترساند. از صحبت های خیلی جدی در مورد ازدواج ، بچه ها و تعهد بپرهیزید و جلسه اول را فقط به شناخت اولیه از هم اختصاص دهید.

بیش از حد پیامک می فرستید

" اگر قبل از برگزاری جلسه آشنایی در بیرون از منزل سوالات زیادی بپرسید ممکن است بحث های بیهوده بینتان ایجاد شود." به همین ترتیب از فرستادن بیش از حد پیامک بعد از قرار اول هم اجتناب کنید و به طرف مقابلتان فرصت تنفس بدهید تا از دیدار دوباره شما هیجان زده شود.

رفتارتان گستاخانه بوده است

رفتارتان گستاخانه بوده است

" گاهی اوقات افراد اطراف شما به هیچ عنوان رفتار مودبانه ای ندارند. ولی شما نباید رفتار عجولانه یا گستاخانه ای در پاسخ به رفتار دیگران نشان دهید و از کنارش بی تفاوت بگذرید. " اگر شما هنگام آشنایی کوچکترین بی احترامی ای نسب به هر کسی داشته باشید ممکن است شانستان را برای تکرار جلسه آشنایی از دست بدهید. بنابراین در تمام طول مدت قرار آشنایی ( مانند زندگی ) محترمانه رفتار کنید.

مکالمه مهیجی نداشته اید

آیا تمایل دارید بیش از حد مودب باشید و مانند چوب خشک رفتار می کنید؟ شما در ملاقاتتان باید هوش خود را نشان داده و طرف مقابلتان را کنجکاو کنید که بخواهد بیشتر شما را بشناسد. اگر مکالمه ای که در قرار ملاقاتتان انجام می دهید خسته کننده باشد شانستان برای رسیدن به قرار دوم تقریبا هیچ است. از پوسته خود بیرون آمده و مکالمه را به سمت موارد مورد علاقه تان و مواردی که نسبت به آن ها آگاهی لازم دارید سوق دهید.

بیش از حد پر حرفی می کنید

بیش از حد پر حرفی می کنید

بسیاری از مردم از سکوت می ترسند و برای اجتناب از ایجاد سکوت بی وقفه حرفهای نامربوط می زنند. " درست است که می خواهید صحبت کنید ولی مطمئن شوید که حتما بین صحبت هایتان تنفس داشته باشید. به عبارت دیگر باید به یاد داشته باشید که گفتگویتان را با حرفهای بیهوده پر نکنید و بیشتر سوالاتی بپرسید که منجر به شناخت طرف مقابلتان شود "

بیش از حد وارد بحث های سیاسی می شوید

" در حال حاضر هیچ چیز بحث برانگیز تر از سیاست نیست " در چند قرار اول بهتر است بحث های سیاسی را در حداقل ممکن نگه دارید. شما قرار نیست در مورد شخصیت طرف مقابلتان با افرادی که قبلا به آن ها رای داده است ، قضاوت کنید.

حساب های اینترنتی اش را چک می کنید

حساب های اینترنتی اش را چک می کنید

اگر اولین قرار آشنایی شما اینترنتی است اشکالی ندارد صحت حرفهایی که به شما زده را چک کنید یا از یک دوست مشترکتان در فیس بوک برای اولین قرار ملاقاتتان چراغ سبز بگیرید ولی نیازی نیست تاریخ کل زندگی او را زیر و رو کنید. نه تنها این چک کردن این پست های اینترنتی باعث ایجاد فعل و انفعالات نادرست در شما خواهد شد بلکه ممکن است سبب ایجاد تصور اشتباه از شخص مقابلتان هم بشود. بهتر است اولین قرار ملاقاتتان را بدون قضاوت و تفکر از پیش تعیین شده برگزار کنید.

لباستان به اندازه کافی پوشیده نبوده

شما می خواهید جذاب به نظر برسید ولی بهتر است لباسی تقریبا رسمی و پوشیده به تن کنید. شاید بخواهید چیزی بپوشید که اندامتان را جذاب نشان داده و در اولین قرار خود را در ذهن طرف مقابل حک کنید. ولی این کار باعث می شود طرف مقابلتان تصور کند که اعتماد به نفس کافی ندارید و بیشتر به دنبال جذب کردن او از راه ارتباط جنسی هستید.

مستقیما از سر کار به محل قرار می روید

مستقیما از سر کار به محل قرار می روید

با وجودی که لباسی با پوشش ناکافی می تواند برای مشکل ایجاد کند ، آماده نبودن برای انجام قرار ملاقات هم می تواند همان تاثیر را داشته باشد. " اگر طوری به نظر برسید که انگار هیچ تلاشی برای ظاهر خود قبل از آمدن سر قرار انجام نداده اید ، جاذبه فیزیکی ای ایجاد نمی شود. بنابراین اگر شما با عجله از دفتر کار به سر قرارتان می روید حداقل شلوار کار خود را با یک شلور جین که شما را لاغر تر نشان می دهد و یک جفت کفش شیک و زیبا تغییر دهید. هر دوی این ها تاثیر مشابهی روی مردان می گذارد. اگر نتوانستید سری به منزل زده و تغییری در لباس هایتان ایجاد کنید حداقل می توانید از یک ادکلن خوشبو استفاده کنید.

در مورد شریک زندگی سابقتان صحبت می کنید

مگر در مواردی که فرزند داشته باشید یا دلیل معتبری برای صحبت کردن در مورد شریک قبلی زندگیتان پیش بیاید، در سایر موارد از بحث در باره گذشته اجتناب کنید. گذشته ها گذشته اند و بهتر است رهایشان کنید. هیچ توضیح اضافه ای در این مورد نیاز نیست بدهید.

اطلاعات زیادی به اشتراک گذاشته اید

اطلاعات زیادی به اشتراک گذاشته اید

" اسهال کلامی یعنی این که بیش از حد زود اطلاعات بیش از حدی را به طرف مقابل منتقل می کنید " در اولین قرار ملاقاتتان نیاز نیست که داستان طولانی تبدیل شدن دوست عزیزتان سوزانا در محل کار به دشمنتان را تعریف کنید یا صحبت در مورد این که چطوری یک باره صاحب 3 تا بچه گربه شده اید. " هر کس گذشته ای دارد و هر کس مسائل خاص را دارد ولی بهتر است در بیان این مسائل صرفه جویی کرده و  برای قرار چهارم به بعد نگهشان دارید.

دیر سر قرارتان حاضر شده اید

دیر رفتن سر قرار اول این پیام را ارسال می کند که در مورد این آشنایی جدی نیستید و به وقت طرف مقابلتان احترام نمی گذارید. اگر قرار است دیر برسید حتما تماس گرفته و اطلاع دهید حتی در مواردی که تاخیرتان طولانی می شود بهتر است با رستوران تماس گرفته و یک نوشیدنی برای طرف مقابلتان که منتظر شماست سفارش دهید. "

حواستان به قرارتان نیست

حواستان به قرارتان نیست

به طرف مقابلتان توجه نشان دهید و توجه کامل خود را صرف او کنید. منظورم این است که تلفن تان را کناری گذاشته و چشمانتان را به طرف مقابلتان بدوزید نه این که دور تا دور اتاق بچرخانید. شما می خواهید به طرف مقابلتان نشان دهید که به گفته های او اهمیت می دهید.

تمیز صحبت نکرده اید

به هیچ عنوان بحث جنسی نکنید. " شوخی جنسی یا بازی با کلمات یا هر چیزی از این قبیل . اجازه دهید این فرصت با این صحبت ها از دست نرود. در غیر اینصورت شما ممکن است باعث ناراحتی طرفتان شده و احساس نادرستی از منظور خود به او منتقل کنید.

نکته نهایی : حتی اگر 13 مورد از این 14 مورد این لیست را انجام داده اید باز هم خودتان را سرزنش نکنید! این ها اشتباهات رایجی هستند که برای همه اتفاق می افتند و داشتن چند قرار بدبه این معنی نیست که قرار بعدیتان خاطره انگیز نخواهد شد. این لیست را به خاطر بسپارید و روی اعتماد به نفستان کار کنید و به خودتان ایمان داشته باشید. هر دوی شما در اولین قرار ملاقاتتان استرس دارید ولی اگر خودتان را دوست داشته و سعی کنید بهترین باشید در نهایت فردی که متناسب شما باشد را پیدا خواهید کرد.

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ