میخواهم شوهرم را از زنی دور کنم، چطور او را جذب کنم؟
 حدود دو ماهی به خاطر اختلاف با شوهرم در منزل پدرم زندگی می کردم. اکنون می خواهم به خانه ام برگردم ولی نمی دانم چه کنم. همچنین باید شوهرم را از زنی دور کنم، نمی دانم چگونه او را جذب خودم کنم.

 سوال کاربر

با شوهرم مشکل داشتم. دو ماه منزل پدرم بودم. حالا که می خواهم به خانه خودمان برگردم، نمی دانم چطور باید رفتار کنم؟ خیلی برایم سخت است. در ضمن شرایطم طوری است که می خواهم از یک خانم دورش کنم! می خواهم بدانم چطور باید او را به طرف خودم جذب کنم؟ شوهرم با دعوایی که داشتیم، اکنون به من کم محلی می کند.

پاسخ کارشناس

خواهر عزیز، این که تصمیم گرفته اید به زندگی مشترک خود برگردید و با افزایش آگاهی و مهارت، روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید، تحسین برانگیز است. با این حال، اولین برخورد بعد از دو ماه دوری از زندگی مشترک و مواجهه با همسرتان، کار راحتی نیست و دقت بالایی را می طلبد بنابراین احساس شما برای ما قابل درک است اما با انجام یک سری تمهیدات، می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید.

یکدیگر را ببخشید

سعی کنید در اولین برخورد با چاشنی شوخی، لبخند یا رفتارهای شیرین و جذاب همچون اوایل ازدواج، سنگینی فضای موجود بین خودتان را کمتر کنید تا راحت تر و سریع تر کدورت میان شما از بین برود. شما باید یکدیگر را ببخشید تا بتوانید به همدیگر اعتماد کنید و به امید آینده ای روشن، زندگی مشترک را از سر بگیرید.

از یک واسطه کمک بگیرید

از یک واسطه که مورد تایید هر دو نفر شماست، کمک بگیرید. این گونه افراد معمولا توانایی ساده و تسهیل کردن شرایط موجود و امکان انتقال نظرات را به دو طرف با رعایت احترام و حفظ حرمت دارند.

سهم خودتان را بپذیرید

سعی کنید سهم خود را در ایجاد مشکلات بپذیرید. معمولا انتظار می رود زوج ها پس از گذشت یک دوره بحرانی، به واکاوی نقش خود در مشکلات بپردازند و اولین قدم برای پذیرفتن اشتباهات این است که فرد بگوید: «قبول دارم که من هم کوتاهی کردم یا تند رفتم یا اگر این طور رفتار نمی کردم، شاید این اتفاق نمی افتاد یا...» .

عذرخواهی کنید

مرحله بعد عذرخواهی بابت رفتارها و حرف هایی است که خودتان را در آن ها مقصر می دانید. در نظر هر دو نفرتان این رفتار آگاهانه، بسیار دلنشین و آرام بخش است و میزان زیادی از کدورت بین شما را از بین خواهد برد.

گذشته را نبش قبر نکنید

به جای نبش قبر گذشته به بررسی مشکلات فعلی و راه حل های مفید و موثر بپردازید و بر راه حل هایی که هر دو درباره آن توافق دارید، متمرکز شوید. همچنین متعهد شوید یک سری مسائل را عملی کنید. مهم ترین تعهداتی که هر دو نفرتان باید بدهید عبارت است از: قهر ممنوع، ترک منزل ممنوع، تکرار خاطرات تلخ گذشته ممنوع و....

مهارت های زناشویی تان را تقویت کنید

برای جذب همسرتان، موثرترین راه، تقویت مهارت های زناشویی در ابعاد مختلف عاطفی، کلامی، جنسی، اخلاقی و... است. شناخت دقیق تر ویژگی های شوهرتان اعم از عوامل برانگیزاننده شادی، محبت و صداقت در وی و این که چه مواردی موجب به هم ریختگی و آشفتگی اش می شود، در وابسته کردنش به خودتان و زندگی مشترک تان تاثیر شگرفی دارد. فراموش نکنید اقتدار و حفظ حرمت برای مردان اهمیت زیادی دارد و شما باید آن را از طریق کلام و رفتار در وی زنده کنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : ده دليل خيانت شوهر به همسر خود!؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چطور بعد از یک دعوا دوباره آشتی کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 سال پیش به شوهرم خیانت کردم!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با نوشتن این نامه، با همسرتان بدون منت کشی آشتی کنید!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com