این عادت های بد همسرتان را برای همیشه از شما بیزار می کند!!
عادت های بسیار بدی در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند همسرتان را برای همیشه از شما بیزار کند. این 8 عادت بد عبارتند از :

8 عادت بدی که همسرتان را از شما بیزار می‌کند!

متخصصان توصیه می‌کنند که تحت هیچ شرایطی، همسرتان را با استفاده از دست گذاشتن روی مشکلات خانوادگی‌اش تحت فشار قرار ندهید. عیب‌جویی از اعضای خانواده هر فردی می‌تواند احساس افسردگی و قربانی شدن را در او برانگیخته کند و درنتیجه اختلاف‌های میان زوج‌ها را افزایش بدهد.

بیشتر بدانید : 9 دشمن زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسی ازدواج!

تلاش برای اصلاح کردن همسر

افرادی که شدیدا در پی اصلاح کردن همسرشان هستند، پیش از همه باید بدانند که اساسا هیچ انسان کامل و بی‌نقصی در جهان وجود ندارد. بنابراین، نباید تغییرات غیر واقع‌ بینانه را در زندگی مشترک از همسرشان انتظار داشته باشند. اگر همسرتان دارای حالت‌هایی مانند خجالت بیش از حد یا اضطراب مداوم است،‌ تلاش برای تغییر آن‌ها از سوی شما می‌تواند به نادیده گرفتن علت‌های به‌ وجود آمدن چنین حالت‌ها‌یی منجر شود یا حتی کاری کند که همسرتان نیز این علت‌ها را از شما پنهان نگه دارند.

دست گذاشتن روی مشکلات خانوادگی

متخصصان توصیه می‌کنند که تحت هیچ شرایطی، همسرتان را با استفاده از دست گذاشتن روی مشکلات خانوادگی‌اش تحت فشار قرار ندهید. عیب‌جویی از اعضای خانواده هر فردی می‌تواند احساس افسردگی و قربانی شدن را در او برانگیخته کند و درنتیجه اختلاف‌های میان زوج‌ها را افزایش بدهد.

دعوا کردن در مکان‌های عمومی

دعوا کردن زوج‌ها در مکان‌های عمومی می‌تواند احساس شرم شدیدی در طرفین ایجاد کند و برقراری دوباره رابطه را به کار سختی بدل سازد. بنابراین، هرگز مسائل چالش‌برانگیز را در مکان‌های عمومی مطرح نکنید و همه چیز را به موقعیت‌های کاملا خصوصی موکول کنید.

ادامه دادن دعوا

هیچ زوجی در جهان وجود ندارند که در تمامی اوقات بتوانند بدون مشکل زندگی کنند و هیچ اختلافی را هم تجربه نکنند. درواقع، اختلاف نظر در هر رابطه‌ای به‌ وجود می‌آید و بحث‌های چالشی می‌توانند بخشی از یک زندگی سالم باشند. با این‌ حال، بحث و چالش نباید کار را به جایی برساند که مصالحه و آشتی کردن را به اتفاق غیرممکنی تبدیل سازد.

زمان‌بندی بد

گفت‌وگو درباره مسائل مهم در هر زندگی مشترکی باید در زمان و مکان مناسب انجام شود. پس اگر همسرتان در وضعیت پُراسترسی قرار دارد، موضوعات چالشی را وسط نکشید. گفت‌وگوی سالم و موفق، وقتی شکل می‌گیرد که هر دو طرف در وضعیت آرامش مناسب قرار داشته باشند و بتوانند تصمیم‌های عقلانی بگیرند.

جاسوسی کردن

وقتی که دو انسان می‌خواهند زندگی مشترک موفقی داشته باشند، ابتدا باید اعتماد مطلوبی میان خودشان برقرار سازند. داشتن اعتماد به همسر و احترام گذاشتن به حریم خصوصی او، یکی از مهم‌ترین اصول برای داشتن یک زندگی موفق است. بنابراین سعی نکنید که به پیامک‌ها، ایمیل‌ها و دیگر حیطه‌های خصوصی همسرتان راه پیدا کنید.

حسادت کردن

شک داشتن نسبت به همسر در بعضی از موارد می‌تواند از علائم یک مشکل بزرگ‌تر باشد: احساس ناامنی در رابطه. زنانی که در رابطه مشترک‌شان احساس ناامنی می‌کنند، معمولا حسادت‌ورزی را شروع می‌کنند. به‌ علاوه، این زنان با خطر بالای ابتلا به مشکلات مربوط به سیستم ایمنی ضعیف مواجه می‌شوند.

مقایسه کردن

مقایسه کردن همسر خود با همسر افراد دیگر، یا همسر فعلی با همسر قبلی، یکی از بدترین کارهای ممکن در زندگی مشترک است. این مقایسه‌ها می‌توانند به شکل‌گیری انتظارات غیرواقع‌بینانه در افراد منجر شوند و صمیمیت لازم در زندگی مشترک را از بین ببرند.
 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عادت های بد مردانه در زندگی زناشویی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 جمله ممنوعه در زندگی زناشویی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 9 رفتار غلط خانم ها که روی اعصاب مردان است!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com