فرزندی 4 ساله دارم و پسر مجردی از من خواستگاری کرده است
بانوی مطلقه ای هستم که پسری 4 ساله دارم. به تازگی پسری مجرد به من ابراز علاقه کرده و تمایل دارد با من ازدواج کند. نمی دانم چه کنم.

خواستگاری پسر مجرد از خانم مطلقه

سوال کاربر
بانوی مطلقه‌ای هستم که پسری 4 ساله دارم؛ مدتی است پسری مجرد، خواستگارم است، اما من برای انتخاب ایشان تردید دارم؛ چرا که می‌ترسم این بار هم شکست بخورم و از همه مهمتر آنکه نمی‌دانم آیا ایشان می‌توانند پدر خوبی برای فرزندم باشند یا نه؟ برای شناخت بیشتر و بهتر این خواستگار، مرا راهنمایی کنید.

چرا یک زن مطلقه، انتخاب اوست

بی تردید ازدواج با مرد مجردی که تجربه زندگی مشترک را ندارد، با مشکلات و مصائبی همراه خواهد بود، چه بسا شما که یک بار زندگی مشترکی را تجربه کرده‌اید و با ارکان مختلف آن آشنا شده‌اید، نگاهی بسیار متفاوت‌تر از ایشان به زندگی مشترک خواهید داشت. به همین دلیل در نخستین گام توصیه می‌کنیم از هدف اصلی این خواستگار، برای انتخاب شما به عنوان شریک زندگی مطلع شوید؛ چرا که برخی از مردان مجرد به طمع بسیاری از موارد غیر اخلاقی با پیشنهاد ازدواج به زنان مطلقه پا پیش می‌گذارند، در حالی که هرگز قصد ازدواج با آنها را ندارند؛ به همین دلیل به صورت کاملاً رسمی و با اطلاع خانواده‌ها پذیرای ایشان باشید و حتی بهتر است به طور صریح و شفاف این سؤال را بپرسید که چرا با وجود تجرد، حاضر شده‌اند با فردی مطلقه که فرزندی هم دارد، ازدواج کنند؟ حواستان باشد که بر مدار عقل و انتخاب درست پیش بروید و کمتر تحت تأثیر عواطف موقت قرار گیرید، پیشنهاد می‌کنیم تنها به سخنان منطقی ایشان که از جانب بزرگتری فهیم و عاقل نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد، توجه نمایید.

تحقیق کنید

گذشته رفتاری و اخلاقی ایشان را مورد تفحص قرار دهید و سابقه خواستگاری‌ها و موارد انتخابی‌اش را جویا شوید. قطعاً با مقایسه علت‌های عدم پذیرش آنان با معیارهایی که برای انتخاب شما مطرح شده است، درمی یابید که ایشان تا به چه حد در ملاک‌های انتخاب همسر دقیق و باثبات هستند.

جایگاه فرزندتان را در زندگی آینده مشخص کنید

اگر مراحل پیشین با موفقیت پیش رفت، این بار راجع به فرزندتان به گفت‌و‌گو بنشینید. آیا ایشان حاضر به پذیرش وی هستند؟ اگر پاسخ مثبت است، علت پذیرش را بدانید، چگونگی و چرایی حس پدری ایشان را محک بزنید و... مثلاً، نحوه و نوع ارتباط ایشان با فرزندتان را مورد توجه قرار دهید یا از میزان اطلاع ایشان از نقش پدری مطلع شوید.

با روانشناس مشورت کنید

اگر حاضر به ازدواج شدید، پیش از گفتن بله، مشاوره بگیرید، قطعاً متخصصان با انجام مصاحبه‌های بالینی و انجام تست‌های مختلف، می‌توانند درستی یا نادرستی این ازدواج را تأیید یا رد نمایند. از سوی دیگر، شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی‌های مختلف پیش از ازدواج الزامی است، حضور در کلاس‌هایی چون همسرداری، آشنایی با وظایف و نقش‌های زندگی مشترک و از همه مهمتر چگونگی شروع زندگی تاهلی با حضور فرزند، فرزندداری و... نه تنها برای شما بلکه برای همسفر نابلد راهتان بسیار مثمرثمر بوده و مسیر روشن‌تری را پیش روی‌تان قرار خواهد داد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه ایران