چرا رابطه شما با خانواده همسرتان به بن بست رسید؟
اشتباه بعضی از زنان این است که در ابتدا با حسن نیت اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافی، وارد یک رابطه صمیمانه می­ شوند و خیلی هم برای این صمیمیت تلاش می ­کنند اما بعدها به دلیل حساسیت­ های فراوانی که به لحاظ عاطفی بین مادر شوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آید یا به دلیل اختلافات فرهنگی و سلیقه­ ای و یا هر چیز دیگر، به یک­باره دلسرد شده و عقب می­ کشند.

کجای رابطه شما با خانواده همسرتان اشتباه است؟

شرکت در مناسبات و مراسم­ های مهم، رعایت حرمت و آبروی خانواده همسر در حضور دیگران، رعایت احترام والدین همسر و برخی دیگر از این قبیل از وظایف زنان در مقابل خانواده همسر است که عدم رعایت و عمل به این وظایف می­تواند رنج های فراوانی برای طرفین به ارمغان بیاورد.

حسن معاشرت و مزایای آن

حسن معاشرت با خانواده و اقوام شوهر منفعت­ های زیادی دارد که مخصوصا در طول زمان این منفعت­ ها بهتر روشن می­ شود. البته حسن معاشرت، لزوما به معنای ایجاد صمیمیت و رفت و آمد زیاد یا انجام خدمات زیاد در خانواده شوهر نیست. حسن معاشرت می­ تواند حتی به معنای حفظ معاشرت حداقلی هم باشد به شرط آنکه معاشرتی سالم و محترمانه و بدون آزار در کار باشد. چنانچه زن اصرار بر مالکیت مرد در معاشرت با خانواده همسر نداشته باشد، و مانع روابط سالم مرد با خانواده و بستگانش نباشد، و قلب و ذهن همسرش را از ایشان مکدر نکند، دارای حسن معاشرت است.

اشتباه­ های زنان در معاشرت با خانواده همسر

اشتباه بعضی از زنان این است که در ابتدا با حسن نیت اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافی، وارد یک رابطه صمیمانه می­شوند و خیلی هم برای این صمیمیت تلاش می­ کنند اما بعدها به دلیل حساسیت­ های فراوانی که به لحاظ عاطفی بین مادرشوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آید یا به دلیل اختلافات فرهنگی و سلیقه­ ای و یا هر چیز دیگر، به یک­باره دلسرد شده و عقب می­ کشند. در مقابل، اشتباه برخی دیگر این است که با پیش داوری های منفی در مورد رابطه با خانواده شوهر، همواره با نوعی سیاست و تکبر، به بهانه­ های مختلف سعی در گریز از معاشرت با خانواده همسر دارند. در هر دو صورت این نوع رفتارها شامل بدمعاشرتی و سوء معاشرت با خانواده همسر است و نتایج تلخ خود را همواره شامل حال زوجین و همه اعضای خانواده می­ کند.

آهسته و پیوسته

بدیهی است که دوستی و رفاقت و داشتن حس همدلی با همه انسانها چیز خوبی است و همیشه این عواطف مثبت نتایج مثبت دارد اما حقیقتا چنین روابطی در هر موقعیتی و با همه افراد امکان پذیر نیست. چنانچه به هر دلیلی مایل هستید تا از احتیاط بیشتری در معاشرت خود بهره بگیرید، و از دردسرهای افراط و تفریط به دور باشید بهترین نوع رابطه، رابطه ­ای آهسته و پیوسته است. سعی کنید همواره، احترام و رعایت حقوق یکدیگررا اصل قرار دهید و به اصطلاح نه آب بیاورید و نه کوزه بشکنید. البته گفتنی است که به هیچ وجه این وضعیت، شامل حال همسرتان نیست و او هر چه در خدمت والدین خود باشد حتی اگر هرروز هم با ایشان دیدار و ملاقات کند، خوب و از جوانمردی است.

تاثیر معاشرت زنان بر ارتباط فرزندان با اقوام پدری

متاسفانه در بسیاری از خانواده ها، آن طور که فرزندان با دایی و خاله خود مانوس هستند، با عمه و عموی خود دوست و صمیمی نیستند و این به صلاح بچه ها نیست. روابط خونی و خویشاوندی باید قوی باشد و اقوام نزدیک همیشه حامی و دوستدار هم باشند. ناراحتی ها و دلگیری های امروز ما نباید فرزند ما را فرضا از حمایت ها و محبت های عموی خود در آینده محروم کند یا به عکس مانع حمایت و دستگیری فرزندان از مادربزرگ پیرشان شود.
البته در این مورد، لزوما زنان مقصر نیستند بلکه، کم کاری و کم لطفی خود مردان و... می­تواند عامل ایجاد این مشکل باشد. اما در این مقاله به این موضوع صرفا از جهت کیفیت معاشرت زنان با خانواده همسر نگاه شده است.

الگوسازی برای فرزندان

علاوه بر اینها رفتار ناسالم یک زن با خانواده همسر بدترین الگوی معاشرت برای فرزندان در زندگی فردای خودشان خواهد بود. معمولا پسرها و دخترانی که در چنین خانواده هایی بزرگ می شوند نمی توانند روابط خوبی با همسر و اقوام همسر خود داشته باشند این افراد بسیار زودرنج و پرتوقع عمل می کنند و زندگی خود را در معرض خطر جدایی قرار می­دهند. پسری که شاهد، بدمعاشرتی مادر خود با خانواده پدر یا شاهد قطع این ارتباط توسط مادر بوده، احتمال اینکه، مردی بسیار ضعیف و بی اراده بار بیاید و در مقابل زیاده­ خواهی­ ها و بدمعاشرتی­ های همسر خود نیز در آینده ساکت بماند، زیاد است. فرزندان دختر نیز در چنین خانواده­ هایی بدبین و زیاده خواه می شوند.این دخترها با پیش داوری های منفی در مورد خانواده شوهر وارد زندگی مشترک می شوند وبا همسر و اقوام همسری خود مشکل پیدا می کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه با خانواده همسرمان صمیمی باشیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه در دل خانواده همسرمان عزیز شویم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چطور والدین همسرمان را قورت بدهیم ؟!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net