عاشق یکی از فوتبالیست های معروف شده ام!!
دختری هستم که عاشق یکی از فوتبالیست های مشهور شده ام و حتما باید تمام بازی هایش را زنده تماشا کنم. میخوام به اون برسم، نمی دانم چه کنم؟

سوال کاربر : دختر نوجوانی هستم که عاشق یکی از فوتبالیست های معروف شده ام و نمی توانم از او دل بکنم. لطفا کمکم کنید. همه بازی هایش را باید پخش زنده نگاه کنم و هیچ امیدی هم برای رسیدن به او برایم وجود ندارد.
 

پاسخ کارشناس

بعضی دخترها و پسرها عاشق یک چهره شناخته شده می شوند و نمی توانند او را فراموش کنند. هر چند ممکن است این موضوع از نظر بسیاری از مردم خنده دار باشد اما باید بپذیریم که بعضی ها واقعا درگیر چنین علایقی شده اند و باید راهنمایی های لازم به آنان ارائه شود.

عشق بی سرانجام!

مهم ترین ویژگی نوجوان، خیال پردازی است. نوجوان دوست دارد که محبوب و آراسته باشد و مورد توجه افراد به خصوص آدم های مشهور قرار بگیرد و تا جایی پیش می رود که غرق در تخیلات خود می شود و در دنیای تخیل فرصت تجربه هرآن چه را که نمی توان در دنیای واقعی تجربه کرد، برای خود فراهم می کند. در این دنیای تخیل نوجوان می تواند عاشق شود به طوری که تمام فکر و ذهنش درگیر معشوق می شود. این علاقه یک طرفه که ساخته شده، عشق نیست. عشق به معنی یک پیوند دوطرفه است با سه ضلع تعهد و صمیمیت که با تعقل کامل می شود. افسردگی، کاهش اعتماد به نفس، اضطراب، اندوه و ... از نتایجی است که عشق خیالی برای این گونه افراد به بار می آورد.

اصول مقابله با عشق خیالی

مدیریت و کنترل هیجان، بهترین مانع در برابر درگیری با چنین افکاری است. می توان با کسب مهارت های بیان احساسات و ورزش کردن، هیجانات را تخلیه کرد. تخلیه هیجان باعث می شود فرصت کمتری برای پرداختن به این موارد پیدا کنید.

_ تغییر و بازسازی افکار غیر منطقی

یک فوتبالیست معروف در نقطه دیگری از این جا هرگز ارتباطی حتی لحظه ای هم با شما در عالم واقعیت پیدا نخواهد کرد. به عنوان یک نوجوان تفکر بیشتری روی این نوع عشق تان داشته باشید تا دریابید که چنین عشقی بی سرانجام است.

_ تغییر الگوهای ارتباط با افراد خانواده

وقتی رابطه عاطفی مناسبی با دیگر اعضای خانواده نداشته باشید، طبیعتا در معرض آسیب های بیشتری در جامعه قرار می گیرید. بنابراین همنشینی بیشتر و صحبت با دیگر اعضای خانواده در فضایی صمیمی می تواند تا حدی به فراموش کردن چنین عشق هایی کمک کند.

_ افزایش اعتماد به نفس

فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد، کمتر خود را دچار عشق های بی سرانجام می کند. سعی کنید توانایی هایتان را باور کنید و فقط به کمبود ها و نقاط منفی تان فکر نکنید.

_ پرکردن اوقات فراغت

برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت با کارهای مورد علاقه، ارتباط با دوستان مناسب و ... فرصت سفر به دنیای خیال را از شما می گیرد و باعث رضایت بیشتر شما از زندگی می شود.

_ یادگیری تکنیک توقف فکر

در هنگام یادآوری افکار مزاحم برای جلوگیری از شروع این افکار، باید از موقعیت هایی که باعث ایجاد آن می شود، دوری کنید. همچنین به محض یادآوری و شروع افکار مزاحم، وضعیت خودتان را تغییر دهید. مثلا از اتاق تان خارج شوید یا از تماشای برنامه ها و عکس هایی که شما را به یاد فوتبالیست مورد علاقه تان می اندازد، اجتناب کنید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com