کیف و کفش کودکمان را برای رفتن به مدرسه با این روش ها نو نوار کنید!
روی سخنم با والدینی است که فرزند کلاس‌اولی ندارند و می­ خواهند کودک‌شان، بعضی از وسایل سال گذشته تحصیلی یا حتی فعلی خود را استفاده کند. فصل بازگشایی مدارس، نزدیک است و حتما شما پدرها و مادرها، به فکر افتاده ­اید تا ملزومات فرزندتان را برای بازگشت به مدرسه یا حتی آغاز مدرسه فراهم کنید.

چه ­طور کیف و کفش فرزندمان را برای مدرسه، نو کنیم؟

پیشنهاد ما در مورد کیف و کفش بچه­‌هاست؛ کیف­هایی که معمولا در پایان سال، هنوزم هم قابل استفاده هستند و فقط کمی، رنگ باخته­‌اند و کفش­‌هایی که الان هم فرزندتان می‌­پوشد و مدت زیادی، از عمر آن‌ها نگذشته، اما چهره کفش، برایش تکراری شده است.

راهکار :

_ راه‌حل هر دو مورد، استفاده از تکنیک‌­های نقاشی و اکسسوری است. ابتدا، در مورد کیف­های رنگ‌و رو رفته­ اما سالم و قابل استفاده صحبت می‌کنیم. بچه­ های ما، هر کدام، گرایش فکری خاصی دارند و اغلب، به شخصیت­های کارتونی متناسب با سن‌شان، علاقه­ مند هستند.

_ شما می­ توانید با مشورت و هم‌کاری با فرزندتان، تصویر مورد علاقه وی را پرینت بگیرید و روی کیف یا کوله‌پشتی او کپی کنید و با رنگ­های اکرلیک، آن‌ها را زنده کنید.

_ بهتر است قسمت رنگ­ کاری را به کودکان واگذار کنید تا انگیزه بیش‌تری برای خلاقیت و نشاط در وی ایجاد کنید. مراقب باشید که تا رنگ­ها خشک نشده‌اند، از کیف استفاده نکنید. هم‌ چنین شما  می توانید با آویزان کردن جاکلیدی­ ها و عروسک­های کارتونی آماده در بازار، زیبایی دوباره­ ای به کیف آن‌ها ببخشید.

_ این قانون را می­ توانید در مورد کفش کودک‌تان نیز اجرا کنید؛ با این تفاوت که از تصاویر بسیار ظریف و کوچک، مانند ستاره، ماه، گل، قلب و...، برای کفش استفاده کنید. هم‌چنین اگر کفش آن‌ها بنددار است، بندهای رنگی و شاد را فراموش نکنید.

 

نکته :

_ قبل از هر کاری، کیف و کفش مورد نظر را بشویید و بگذارید کاملا خشک شود.

_ رنگ­های اکرلیک را می ­توانید از لوازم‌ تحریر فروشی­ ها تهیه کنید. با این‌که آب، حلال رنگ­های اکرلیک است، اما این رنگ­ها، در مقابل شست­ و­ شو، مقاوم هستند.

 

درگوشی با مامان‌ها

چه مقنعه‌ای برای دخترمان بهتر است؟

مقنعه، پوشش مدارس دخترانه کشور ماست؛ پوششی که معمولا سر و گردن را می‌پوشاند و بلندی آن، تا پایین سینه می‌آید. این پوشش، در سه نوع مختلف در بوتیک‌های لباس مدرسه یا روسری‌فروشی، ارایه می‌شود. معمولا مقنعه، در سه نوع چانه‌دار، کله‌قندی و بنددار یا گره‌ای ارایه می‌شود. والدین باید برای تهیه مقنعه، به سه مورد مدل، رنگ و جنس آن اهمیت بدهند.
معمولا مدارس مدل و رنگ مقنعه را از قبل، به والدین اعلام می‌کنند، اما اگر شما حق انتخاب دارید بهتر است برای فرزندتان که در دوره ابتدایی است، از مقنعه چانه‌دار با کش استفاده کنید؛ چون در این مقطع سنی مرتب نگه داشتن مدل کله‌قندی یا گره‌ای، برای کودکانی که هنوز مرحله بازیگوشی را نگذرانده‌اند، کمی دشوار است. مدل کله‌ قندی و گره‌دار، برای کودکان دوره راهنمایی و بالاتر، مناسب است.
در مورد رنگ، پس از تصمیم‌گیری مدارس، می‌توانید از پارچه‌های چهارخانه، برای تزیین روی مقنعه استفاده کنید. برای مثال، یک تل از پارچه‌های چهارخانه، بالای مقنعه بدوزید یا گل‌های کوچکی را پایین آن، نقاشی کنید.
جنس پارچه‌ای که برای مقنعه استفاده می‌شود، معمولا نخ است؛ مگر در مواردی که از پارچه‌های کرپ استفاده می‌شود. توصیه می‌شود هرگز، برای فرزندان‌تان، از پارچه‌هایی که درصد نایلون‌شان بالاست، به‌خصوص مقنعه‌های بافت زمستانی، استفاده نکنید. این مواد به‌شدت به موهای کودکان آسیب می‌رسانند. شما می‌توانید با تغییر فصل، فقط ضخامت پارچه را تغییر دهید و برای فصل‌های گرم و سرد، دو نوع مقنعه تهیه کنید.

 

چه بلوزی برای پسرمان بهتر است؟

پسران کوچک، وقتی به مدرسه می‌روند یک‌باره به چشم والدین، بزرگ‌ مرد می‌شوند. دست از آن تی‌شرت‌های رنگانگ با طرح‌های کودکانه و شلوارهای کوتاه برمی‌دارند و لباس‌های جدی و شلوار های رسمی، به تن می‌کنند.
بعضی از مدارس لباس مخصوص دارند که پوشیدن آن برای پسرک‌های پرجنب‌ و جوش، هم مزیت دارد و هم عیب! مزیت آن یادگیری نظم و انضباط و مشخص بودن لباس مدرسه کودک است. عیب آن هم فراموش کردن مراتب لباس پوشیدن و یکنواختی آن است. خیلی از مدارس هم لباس پوشیدن جمعی را رعایت نمی‌کنند، اما قواعدی را برای پوشش وضع می‌کنند؛ مانند پوشیدن لباس‌های تقریبا رسمی. بخشی از این لباس پوشیدن، مربوط به بلوزهای مردانه‌ای است که پسران می‌پوشند.

 

چند نکته را در مورد خرید این لباس‌ها، باید در نظر بگیرید 

_ اول از همه، مدل بلوز است که بیش‌تر تنوع آن، در مدل یقه، مانند یقه مردانه یا سه‌ سانتی است.

_ دومین نکته، مربوط به طرح و رنگ آن است. بهتر باز هم از رنگ‌های شاد و طرح‌های چهارخانه استفاده کنید تا سن و سال لباس را حفظ کنید و بچه‌ها را بیش‌تر از سن‌شان نشان ندهید.

_ سومین نکته، مربوط به جنس این پیراهن‌هاست. درست است که پسران به‌ دلیل پوشیدن زیر پیراهن، بدن‌شان در تماس مستقیم با پیراهن نیست، اما سعی کنید از خریدن جنس‌های نایلونی پرهیز کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir