اگر تازه مادر شده اید 7 نکته زیر را فراموش نکنید
زنانی که تازه مادر شده اند نکات زیر را فراموش نکنند.

در خیلی از مقالات اینترنتی از توصیه های واقعی به مادرها حرف زده شده ولی هر مادری بعد از تجربه مادر شدن خودش می تواند یک فهرست طولانی دیگر به این موارد اضافه کند. کلیشه های معمول نظیر «تا بچه می خوابد شما هم بخوابید» یا «در سوال کردن از بقیه خجالتی نباشید» تقریبا بی فایده هستند و تنها به استرس شما می افزایند. مواردی دیگر هستند که واقعا شما را در این دوره حساس و مهم نجات داده و در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کنند. شاید خیلی از مادرها اگر این توصیه ها را قبل از بچه دار شدن می دانستند، شرایط متفاوتی داشتند.

 

7 توصیه مهم به تازه مادران

1 - دوستان خود را در بین مادران دیگر بر اساس اینکه چگونه بچه های خود را تربیت می کنند انتخاب کنید

به یک جشن تولد رفته اید؟ فقط به این خاطر که بچه های شما هم سن هستند، شما نباید با همه مادران دیگر خصوصیات مشترک داشته باشید. شش ماهگی زمان خیلی زودی برای این نیست که تشخیص دهید این مادر چه مادری خواهد بود و خجالت نکشید اگر بچه آن خانم از بچه شما اسباب بازی می دزدد، به او حتما تذکر دهید.

 

2 - بچه های شما بزرگ می شوند، شما هم پیر می شوید

هر پدر و مادری یا فرد بزرگسالی دوست دارد به شما یادآوری کند که چقدر دلتان برای این روزها تنگ خواهد شد. اما شاید آنچه این مادران به طور مخفی تلاش می کنند تا بگویند این است که آنها دلشان برای جوانی تنگ شده است. به جای اینکه منتظر بمانید تا این دوران بگذرند، قدر انرژی وسلامت و خانواده رشد کرده خود را بدانید و تا جایی که می توانید از آن لذت ببرید. برای اینکه این روزها سریع می گذرند.

 

3 - به ظاهر فرزندتان توجه کنید

سعی کنید مدل موهای زیبایی برای بچه انتخاب کنید و اگر هم مدلی را خودتان در جوانی دوست نداشته اید، دلیل نمی شود که آن مدل مو یا مدل لباس برای او هم بد و نامناسب باشد. حداقل اینکه چیز جدیدی را تجربه می کنید.

 

4 - کتاب ها را زمین بگذارید

می توانید هر حرف از هر کتابی که تا کنون در مورد بچه داری منتشر شده یا در اینترنت گذاشته شده را بخوانید. اما مساله اینجاست که شما با غریزه مادری خود بچه داری می کنید. به خودتان اعتماد کنید و پدر و مادر به مراتب بهتری خواهید بود.

 

5 - نزدیکی دوباره با همسرتان زمان می برد

بعد از زایمان، زمان نسبتا زیادی تا نزدیکی دوباره با شوهرتان می گذرد. شما میل چندانی به انجام آن ندارید و حتی یکی دوبار اول شاید از این نزدیکی لذت هم نبرید. چنین چیزی کاملا طبیعی است.

 

6 - زیاد ناراحت می شوید

گاهی اوقات ناراحتی شما ممکن است 4 ساعت یا روزهای طولانی به طول انجامید. چنین چیزی اغلب به خاطر مسایل هورمونی است و گاهی اوقات این ناراحت بودن به خاطرتلاش برای جبران کمبود خواب، روزهای گذشته، آزادی و کمک گرفتن خواهد بود. فشار زیادی روی مادران برای اینکه همه کار انجام دهند و همه جا باشند، وجود دارد. می توانید بچه را در طول روز بخوابانید و لازم نیست هرکاری را برای خوشایند بقیه به خصوص مادرشوهرتان انجام دهید.

 

7 - اندام های بدن نوزاد شما طبیعی هستند

ممکن است خیلی زیاد در مورد ظاهر طبیعی بچه نگران شده باشید. بچه ای که تازه به دنیا آمده هنوز سرشار از هورمون های زیاد است و ممکن است اندام های جنسی او حتی بزرگ تر از حد معمول به نظر آیند و حتی دخترها گاهی اوقات کمی خونریزی همچون عادت ماهیانه مختصر هم دارند. بعد از گذشت چند روز همه چیز به حالت عادی برمی گردد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : niniban.com