مادرم به پدرم مشکوک است!!
دختر 17 ساله ای هستم که مدتی است در خانه مانبا مشکل مواجه شده ام. مادرمبه پدرم شک کرده است و من نمی دانم چه  کاری باید انجام دهم؟

سوال کاربر

دختری 17 ساله هستم. پدرم دبیر 44 ساله و مادرم دبیر 40 ساله است. از زمانی که یادم می آید تنش ها و درگیری‌های زیادی در خانه ما بوده است. علت آن هم شک داشتن مادرم به پدرم بود. اگر چه من هم حرف هایش را قبول دارم. پدرم یا در خانه نیست و اگر هست دائم گوشی اش در دستش است. رفتار نوجوانان را دارد. کار دیگران برایش از خانواده مهم تر است با این حال هیچ دوستی ندارد اما به این کار ادامه می دهد، لطفا راهنمایی ام کنید.

 

پاسخ کارشناس

وقتی بین والدین اختلاف پیش می‌آید اولین کسانی که آسیب می بینند فرزندان خانواده هستند. پدر و مادر مانند چشمان فرزندان هستند که اگر هر کدام را از دست بدهند زندگی شان تا مدت ها دچار نبود تعادل می شود. شرایطی که شما درگیرش شده اید بسیار سخت است و همانطور که گفته اید احتمالا این اختلاف از زمان کودکی تان بوده است.

اول از همه این را بدانید که شما منجی حل اختلاف پدر و مادرتان نیستید و مسئولیتی در قبال (رفع اختلاف) آن ها ندارید. به نظر می رسد مادر شما دلخوری هایش از پدرتان را با شما در میان می گذارد. از او بخواهید به جای درددل با شما، به یک مشاور خانواده مراجعه کند. وقتی اختلافی سال ها ادامه پیدا کند، کم کم روابط عاطفی زوجین کم می شود و رو به سردی می گراید  و این بی تفاوتی و سردی که از پدرتان گزارش می دهید می تواند نتیجه این تنش طولانی مدت باشد و نه لزوما خیانت به همسر. سعی کنید خودتان را از این اختلافات دور نگه دارید تنها کسی که می تواند در این شرایط کمک کننده باشد یک متخصص در امور خانواده و زوج درمانگر است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com