بازگشت به مدرسه : کلاس اولی ها را چگونه برای مدرسه رفتن آماده کنیم؟
کلاس اولی ها جزو کودکانی هستند که به دلیل وابستگی زیادی که به والدین شان دارند جدا شدن از آنها و رفتن به مدرسه برای شان کمی سخت است. با ما همراه شوید تا این کودکان را برای رفتن به مدرسه آماده کنید.

آماده کردن کلاس اولی ها برای بازگشت به مدرسه

برخی کودکان به دلیل وابستگی‌های عاطفی شدید در روز نخست مدرسه، نمی‌توانند از مادر جدا شوند و این وضعیت در آن هایی که تجربه رفتن به مهدکودک و پیش دبستانی را ندارند، بیشتر مشاهده می‌شود، بنابراین در برخی موارد کودک حاضر به جدایی از مادر نیست. آماده سازی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه، نقش بسیار مهمی در کاهش اضطراب آن ها دارد و روانشناسان روش‌های مختلفی را برای آماده سازی آن ها پیشنهاد می‌کنند.

نسرین امیری درباره آماده سازی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه گفت:‌ مادر باید از چند روز مانده به مدرسه، کودک را برای پذیرش ذهنی این مسئله آماده کند به عنوان مثال صبح‌ها رأس ساعت 7 تا 7:30 کودک را بیدار کند و مسیر خانه تا مدرسه را با یکدیگر بروند تا او به این شرایط عادت کند. وی افزود: اگر این امکان فراهم است، مادر به همراه کودک به فضای مدرسه برود و بخش‌‌های مختلف را به او معرفی کند تا در روز اول مهر، کودک در فضایی قرار بگیرد که برایش آشناست و اضطراب قرار گرفتن در محیط جدید و جدایی از مادر او را آزار ندهد.

این روانشناس ادامه داد: مادر باید در رابطه با کلاس درس، معلم و همکلاسی‌ها با فرزندش صحبت کند و به او ارتباط‌گیری با همسالان را آموزش دهد تا کودک به آسانی بتواند با همسالان خود دوست شود؛‌ بهتر است در چند روز نخست مدرسه مادر فرزندش را همراهی کند؛ یعنی او را به مدرسه ببرد و پس از تعطیلی نیز به دنبالش بیاید. وی با اشاره به این که تشویق کودک برای حضور در مدرسه می‌تواند مانع از اضطراب و ترس او شود،‌افزود:‌ انتخاب کیف،‌کفش و لوازم تحریر مدرسه با سلیقه کودک و نمایش هر روز آن ها چند روز مانده به شروع مدرسه ، می‌تواند علاقه کودک را افزایش دهد.

این روانشناس تأکید کرد: مادر می‌تواند با تعریف از مدرسه و فضاسازی مثبت آن در ذهن کودک، از ترس او برای حضور در مدرسه بکاهد.


بیشتر بدانید : اوقات فراغت فرزند خود را با چه کلاس های تابستانی پر کنیم؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com