کارهای ضروری که باید پدر و مادر در مقابل فرزندشان انجام دهند
من می خواهم در مورد رفتارهای مثبتی صحبت کنم که بچه ها با نگاه کردن به ما یاد می گیرند و در زندگی شان تبدیل به عادت می شود. پس از امروز شروع کنید.

پدر و مادرها این کارها را در مقابل بچه ها انجام دهید!


حقیقت این است که بچه ها بیشتر از اینکه به حرفهای شما گوش دهند به رفتارتان نگاه می کنند. پس به جای اینکه بخواهید یک رفتار درست را بارها و بارها به فرزند خود گوشزد کنید بهترین روش این است که خودتان به حرف خود عمل کنید. من می خواهم در مورد رفتارهای مثبتی صحبت کنم که بچه ها با نگاه کردن به ما یاد می گیرند و در زندگی شان تبدیل به عادت می شود. پس از امروز شروع کنید و با انجام این کارهای ساده و مثبت تاثیر بزرگی در زندگی و آینده فرزندانتان بگذارید.

 

در مورد فرزندانتان مثبت صحبت کنید

شما هیچ وقت نمی فهمید که گوش های کوچک بچه ها چه چیزهایی را می شنود. پس بیایید همیشه در مورد نکات مثبت فرزندمان با دیگران صحبت کنیم. وقتی که ما به جنبه های مثبت نگاه می کنیم، این نکات مثبت در کودکمان روشن تر می شود.

 

مخالفت ملایم یا جنگ نرم

در بین تمام خانواده ها اختلاف عقیده و نظر بین پدر و مادر امری طبیعی است.  فقط باید یادمان باشد خونسردی خود را حفظ کرده  و وقتی سر موضوعی توافق نداریم با ملایمت مخالفت خود را اعلام کنیم. در این صورت است که فرزندمان از ما عشق، مدیریت خشم، و راه حال های پیچیده را یاد می گیرد نه فشار و چیزهای دیگر.

 

خود آرایی

در خیلی خانواده ها جنگ و دعوا جلوی چشم کودکان و آرایش کردن پشت درهای بسته عادی شده است. اما برای کودکان خوب است که شاهد گذشت و عذرخواهی ما باشند و پدر مادر را زیبا و آراسته ببینند.


مهربانی

لبخند بر لب داشتن، احترام متقابل، و کمک کردن به یک فرد غریبه شاید کارهای کوچکی باشند، اما به بچه هایمان درسهای بزرگی می دهد.

 

ارزش قائل شدن برای دیگران

خبر گرفتن از حال یک دوست، گل فرستادن، فرستادن پیام تبریک، یا یک احوال پرسی معمولی نشان می دهد که ما چقدر به اطرافیانمان عشق می ورزیم. انجام دادن چنین رفتارهای زیبایی جلوی کودکان نباید هیچ وقت فراموش شود.

 

گفتن حقیقت (حتی اگر سخت باشد)

شاید دروغ گفتن و پوشاندن حقیقت در برابر کودکان راحت تر باشد. وقتی اجازه می دهیم آنها ببینند که علی رغم نتیجه کار هیچ وقت از حقیقت روگردان نمی شویم درس بزرگی به آنها داده ایم. مطمئنا بچه های ما هم وقتی بزرگ شوند همین کار را می کنند.

 

فداکاری کردن به خاطر یک دلیل

همه ما دلایلی برای نزدیک شدن به قلب یکدیگر داریم. خودتان را درگیر کرده و اجازه دهید اشتیاق و علاقه تان برای همدردی به فرزندتان هم منتقل شود چون این نوع رفتارها مسری است!

 

نشان دادن توجه

بغل کردن و خندیدن یکی از راه های ارتباطی است. اجازه دهید فرزندان تان درس های سالم عشقی را در خانه آموزش ببینند.

 

تمرین قدرشناسی

قدرشناسی به خاطر چیزهای کوچک تاثیرات خیلی بزرگی می گذارد. بیایید تصمیم بگیریم برای قدرشناسی از هر لحظه زندگی مان تمرین کنیم. به جای شکوه کردن روی چیزهای مثبت تمرکز کرده تا حس خوبی منتقل کنید.

 

انتخاب خانواده

حتی اگر پدر و مادرمان نیاز به مراقبت نداشته باشند اجازه دهید فرزندانمان ببینند ما چقدر آنها را دوست داشته و بهشان اهمیت می دهیم. اگر خانواده را به اولین اولویت مان زندگی مان تبدیل کنیم یک زیربنای قوی و بادوام برای بچه هایمان ساخته ایم.

 

عاقلانه پول خرج کردن

با خرج کردن درست و عاقلانه به بچه ها مدیریت کردن اولویت ها و پس انداز برای روز مبادا را یاد می دهید.

 

درخواست کمک

کمک خواستن نباید در شرایطی اتفاق بیفتد که به طرف مقابل نیازی دارید. بچه ها باید یاد بگیرند که کمک خواستن نشانه ضعیف بودن نیست بلکه برعکس دلیل بر عاقل بودن ماست.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : ileev.com