بازگشت به مدرسه : بهترین میان وعده برای کلاس اولی ها
اگر فرزند شما هم امسال برای اولین بار راهی مدرسه شده و به قول معروف کلاس اولی‌ست، احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که به عنوان تغذیه چه چیزی داخل کیف او بگذارید

بهترین میان وعده برای بچه های مدرسه ای چیست؟

فراموش نکنیم که بسیاری از الگوهای رفتاری بزرگسالان و عادات غذایی آنها، در همین دوران کودکی شکل می‌گیرد، با توجه به این‌که کودکان، همیشه وعده‌های غذایی اصلی خود را در کنار خانواده هستند، تجربه میان‌وعده آن هم در محیطی جدید برایشان بسیار جذاب و البته بااهمیت است، از طرفی قرار گرفتن یک میان وعده خوب قطعا در میزان یادگیری و آموزش فرزندتان هم تاثیر مهمی دارد.

همین ابتدا قید انواع پفک، چیپس، شکلات، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی و انواع ساندویچ‌های سوسیس، کالباس و... را بزنید و بدانید میان‌ وعده خوب باید در گروه خوراکی‌های اصلی غذایی و سالم باشد.

گروه اصلی و سالم براساس نظر کارشناسان تغذیه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید ترکیبی از آنها را با خیال راحت همراه فرزندتان به مدرسه بفرستید:

_ میوه‌های تازه فصل مانند سیب، پرتقال، نارنگی، موز و...

_ انواع خوراکی‌هایی که در گروه سبزیجات قرار می‌گیرند مانند هویج، خیار و...

_ میوه‌های خشک را فراموش نکنید که بسیار مهم هستند: کشمش، خرمای خشک، توت خشک، انجیر خشک، انواع برگه‌ها و...

_ انواع مغزها مثل گردو، بادام، پسته شامی و... که به دلیل داشتن پروتئین گیاهی بسیار مفید هستند.

_ شیر که می‌تواند به همراه بیسکویت‌های ساده میل شود.

_ ساندویچ‌های نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و گوجه‌فرنگی، نان و تخم‌مرغ آبپز و گوجه‌فرنگی و... هم یک میان وعده خوب محسوب می‌شود.

_ غذاهای نانی مانند کوکو و کتلت و... که شکل سرد آنها هم خوشمزه هستند، از دیگر مواردی است که می‌توانید در اختیار فرزندتان برای بردن به مدرسه قرار دهید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم