13 نصیحت شیرین پدر بزرگ و مادر بزرگ برای نوه هایشان
معمولا پدر بزرگ و مادر بزرگ ها نصیحت هایی که از سالها تجربیات زندگی شان به دست آمده، برای نوه هایشان دارند. اگر شما هم دوست دارید پای دردودل آنها بنشینید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نصیحت های مهم پدر بزرگ و مادر بزرگ

با دیگران مهربان باشید

«من همیشه به نوه هایم می گویم که اطرافیان تان را دوست داشته باشید و تحت هر شرایطی به آنها احترام بگذارید. مهم نیست که آنها چه رنگ پوستی دارند، همه ما انسانیم، همه ما خون قرمز در رگ هایمان جاری ست و همگی از یک خاک به دنیا آمده و به همان خاک هم باز می گردیم، بنابراین باید با دیگران، که جزیی از ما هستند، مهربان باشیم.»

کارها را تقسیم کنید

«حتی اگر زنی خانه دار هستید، لازم نیست که همه کارها را به گردن بگیرید. برخی از کارها، حتی اگر درست کردن یک فنجان قهوه است، را به همسرتان بسپارید. تقسیم کردن کادها بر صمیمیت شما نیز می افزاید.»

در مقابل دیگران گریه نکنید

«هیچوقت به دیگران اجازه ندهید تا اشک های شما را ببینند، اگر می خواهید گریه کنید، خانه بهترین مکان است. در تنهایی خود یا در کنار شریک زندگی تان تا دوست دارید اشک بریزید اما هیچوقت به دیگران این اجازه را ندهید تا شما را ضعیف بپندارند.»

هیچوقت امیدتان را از دست ندهید

«زندگی سختی های زیادی دارد. بسیاری از زمان ها حتی ممکن است تا مرز نابودی هم پیش روید اما تحت هر شرایطی نباید امیدمان را از دست دهیم. قدرت خارق العاده دعا را نیز فراموش نکنید.»

شغل مورد علاقه تان را دنبال کنید

«زندگی خود را در شغلی که بدان علاقه ندارید، هدر ندهید. به دنبال حرفه ای باشید که روح شما را به نوازش در می آورد.»

خودتان را دوست داشته باشید

«احترام گذاشتن به خانواده و دوستان از واجبات است اما آنچه باید در اولویت تمام آنها قرار دهید، احترام به خودتان است. شما باید خودتان را دوست داشته باشید تا دیگران هم شما را دوست داشته باشند و به شما احترام بگذارند.»

هر اتفاقی دلیلی دارد

«هر اتفاقی که در زندگی تان می افتد، حتما دلیلی پشت آن نهفته است. بنابراین هیچوقت خودتان را برای اتفاقات ناراحت کننده، سرزنش نکنید. حتما حکمتی در کار است.»

در دنیای مجازی غرق نشوید

«تلفن های همراهتان را کنار بگذارید و به جای پیغام دادن یا زنگ زدن، به دیدار طرف مقابل تان بروید. هیچ چیز بدتر از برقرار نکردن ارتباط حضوری، آنهم به دلیل وجود وسایل ارتباطی، نیست.»

برای هر فردی در دنیا یک عشق واقعی وجود دارد

«از این که تنها مانده اید نگران نباشید. شما نیمه گمشده ای دارید که دیر یا زود پیدایش می کنید. پس با آرامش خاطر زندگی کنید تا در زمانی مناسب به مراد دلتان برسید.»

همیشه برای خودتان پولی ذخیره داشته باشید

«مهم نیست که درآمدتان چقدر است، همیشه مقداری از آن را برای روز مبادا کنار بگذارید. مطمئنا بعدها خودتان را برای این کار تحسین خواهید کرد.»

تمام تلاش تان را به کار گیرید

«برای هر کاری که آغاز می کنید، تمام تلاش تان را بکار گیرید تا به بهترین شکل ممکن انجام شود. در این صورت در آینده هیچوقت خودشان را سرزنش نخواهید کرد.»

عشق مهمترین چیز در جهان است

«در عشق هیچ محدودیتی وجود ندارد. بنابراین مرزها را پاره و تا جایی که می توانید عاشقی کنید.»

به یک ازدواج ناموفق تن ندهید

«تا زمانی که در کنار همسرتان شاد هستید، با او زندگی کنید. زمانی که نتوانستید یکدیگر را شاد کنید، بهتر است که از هم جدا شوید.»

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل