اگر می خواهید ازدواج موفقی داشته باشید باید با شخصی ازدواج کنید که از همه لحاظ برای شما مناسب تر است. برای آشنا شدن با این شخص، این مطلب را از دست ندهید.

کسی را انتخاب کنید که عقاید و ارزش‌هایش با شما هماهنگ باشد. برای داشتن یک زندگی خوب و تجربه کردن احساس رضایت و خوشحالی در زندگی مشترک، باید آنچه را همسرتان به آن اعتقاد دارد، باور داشته و بپذیرید و همسرتان هم باید همین برخورد را داشته باشد.

یکی از مشکل‌ترین و البته مهم‌ترین تصمیم‌هایی که هرکس در طول زندگی‌اش می‌گیرد، انتخاب فردی است که یک عمر می‌خواهد با او زندگی کند؛ همسری که قرار است شریک زندگی‌اش شود و در خوبی‌ها و بدی‌ها همراه او بماند. بنابراین خیلی سخت است وقتی فقط از ظاهر فردی بخواهید در این‌باره قضاوت و تصمیم‌گیری کنید.

بسیاری از افراد هم هستند که بارها در طول زندگی‌شان، عشق را تجربه کرده‌اند، ولی این عشق لزوماً نمی‌تواند به معنای پیدا کردن همسر ایده‌آلی باشد که تا پایان عمر با فرد باقی می‌ماند. بااین‌حال، نکاتی هم وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر و با اطمینان بیشتر، همسر آینده‌تان را پیدا کنید:

 

_ کسی را انتخاب کنید که وقتی کنارش هستید و او همراه شماست، لبخند روی لب‌هایتان می‌آید. فراموش نکنید لبخند زدن و خوشحال بودن، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بودن در یک رابطه عاطفی است. این لبخند ساده، نشان می‌دهد شما خوشحال هستید و شخص همراه شما هم کسی است که می‌تواند خوشحالتان کند. بنابراین، فردی که چنین خصوصیتی داشته باشد، ممکن است بتواند همسر آینده‌تان باشد.

 

_  کسی را انتخاب کنید که عقاید و ارزش‌هایش با شما هماهنگ باشد. بخش مهم دیگری که در یک رابطه سالم باید موردتوجه قرار گیرد، انتخاب فردی است که ارزش‌ها و عقاید شما را درک می‌کند و آن‌ها را قبول دارد. فراموش نکنید برای داشتن یک زندگی خوب و تجربه کردن احساس رضایت و خوشحالی در زندگی مشترک، باید آنچه را همسرتان به آن اعتقاد دارد، باور داشته و بپذیرید و همسرتان هم باید همین برخورد را داشته باشد.

 

_ کسی را انتخاب کنید که به شما انگیزه بدهد و کمک کند به هدفتان برسید. همه افراد، اهداف خاصی در زندگی‌شان دارند که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. بنابراین مهم است برای انتخاب فردی که می‌خواهد بقیه عمر با شما زندگی کند، این موضوع را هم در نظر داشته باشید و کسی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند به هدف‌هایتان برسید. مسلماً هیچ‌کس نمی‌خواهد با مرد یا زنی ازدواج کند که مانع او می‌شود و نمی‌گذارد به اهداف و رویاهایش برسد.

 

_ کسی را انتخاب کنید که از ایده‌ها و نظرات شما حمایت می‌کند. در یک رابطه، بارها شرایطی پیش می‌آید که نظر و ایده همسران با هم یکی نیست؛ مثلاً ممکن است درباره فیلمی که می‌خواهند ببینند، اختلاف‌نظر داشته باشند یا درباره رنگ دیوارهای خانه یا حتی رستورانی که می‌خواهند شام سالگرد ازدواجشان را در آن میل کنند، با نظر متفاوت همسرشان روبه‌رو شوند. در این شرایط بهتر است گزینه‌های جدید را امتحان و از نظرات همسرتان حمایت کنید.

 

_ کسی را انتخاب کنید که به شما احترام می‌گذارد. احترام، بخش اصلی هر رابطه‌ای است و به‌خصوص زمانی که رابطه برای مدتی طولانی ادامه پیدا می‌کند، اهمیت این موضوع هم بیشتر می‌شود. افکار، نظرات، احساسات و خود شخصیت فرد باید مورد احترام طرف مقابل باشد تا زندگی مشترک با موفقیت پیش رود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع :  tebyan.net