تفاوت اصلی بین مردان و زنان چیست؟
برای داشتن یک ازدواج موفق تفاوت های اصلی بین زن و مرد را بشناسید.

شما با همسر آینده تان هر قدر نقاط مشترک داشته باشید و هر قدر در محیط مشابهی رشد کرده باشید باز هم یک تفاوت خیلی بزرگ دارید که بین شما شکاف ایجاد می کند؛ جنسیت!

زن بودن یا مرد بودن شما آنقدر ویژگی مهمی است که می تواند شما و همسرتان را به دو دنیای مختلف پرتاب کند. به خصوص که این ویژگی همزمان با بزرگ شدن شما بعد اجتماعی پیدا می کند و بر اساس چهارچوب های جامعه، خلقیات متفاوتی را در شما به وجود می آورد.

اما حتی اگر خصوصیات اجتماعی را از افراد فاکتور بگیریم، ویژگی های فیزیولوژیکی هم می توانند تعیین کننده تفاوت های رفتاری زن و مرد باشند. شما برای داشتن یک زندگی مشترک موفق باید این تفاوت ها را بدانید تا بتوانید طرف مقابلتان را درک کنید.

1 - دیدگاه زنان و مردان نسبت به مسائل زناشویی كاملا متفاوت است

حتما شنیده اید که رابطه زناشویی در زنان با عواطف مثبت و احساسات گره خورده است در حالی كه در مردها، بیشتر جنبه های فیزیولوژیك دارد. این شاید مهم ترین تفاوت زن و مرد باشد که خیلی وقت ها در زندگی مشترک نادیده می ماند و دلخوری هایی را به وجود می آورد.

 

 

2 - استقلال برای مردان اهمیت بسیاری دارد

مردها می‌خواهند که در مورد مسائل مالی و معاملات و سایر موارد مشابه، مستقل عمل كنند. مخالفت همسر یا عدم توجه او به این نكته، می‌تواند مشكلات و موانعی در زندگی مشترك ایجاد کند زیرا مرد تصور می‌کند كه به احساس استقلالش، لطمه خورده است.
قلب

 

 

3 - زنان می‌خواهند مورد حمایت باشند و به این حمایت اهمیت می‌دهند

اگر زن حس كند از طرف همسرش مورد بی توجهی و بی مسئولیتی قرار گرفته، به شدت آزرده می‌شود و واكنش های عاطفی شدید نشان می‌دهد. زیرا آنچه برای زن ها اهمیت دارد، آن است كه حس كنند همسرشان به آنان احترام می‌گذارد، بی وقفه به آنها توجه دارد و سلامت، شادابی، عقاید و حتی تغییرات او برایش مهم است.

 

 

4 - مدیریت خانه برای مردها بسیار مهم است

تقریبا در تمام فرهنگ ها مرد به عنوان قدرت اول خانواده شناخته شده است. مردها می خواهند هسته و ستون اصلی خانواده باشند و در خانواده هایی كه زن بدون نظرخواهی و مشورت همسرش درباره مسائل خانوادگی تصمیم می گیرد، معمولاً مشكلات زیادی مشاهده می‌شود كه سرکوب شدن اعتماد به نفس مرد را می‌توان یكی از این ناراحتی ها دانست. البته این كه مرد، قدرت اول خانواده باشد بدان معنا نیست كه مرد، در یك نقش دیكتاتوری ظاهر شود بلكه منظور از این مسئله مدیریتی است كه باید بر عهده مرد قرار بگیرد.
مکالمه

 

 

5 - صحبت كردن و ارتباطات اجتماعی برای زنان مهم است

زن ها با دور هم جمع شدن و صحبت كردن، بسیاری از نگرانی ها، استرس ها و ناراحتی های خود را تعدیل وتخلیه می کنند. تمایل به ارتباطات اجتماعی و حرف زدن در زنان بیشتر از مردان است. به همین دلیل چنانچه درك و آگاهی زن و مرد، نسبت به این خصوصیت ضعیف باشد، مطمئناً آنان را دچار سوء تفاهمات جدی در زندگی مشترك خواهد کرد.

 

 

6 - نگاه مردان به مسائل، كلی تر است

مردها معمولاً وارد جزئیات و نكات ظریف نمی‌شوند، در حالی كه زن ها به عمق مسائل و اجزاء ریز در ارتباطات و دیگر موارد، توجه زیادی دارند. معمولا این خصوصیات زن و مرد، موجب می‌شود زن تصور كند مرد در باره بسیاری از مسائل بی دقت و بدون توجه است و مرد نیز همسرش را فردی حساس و ریزبین بداند كه همیشه ذهن خود را برای موارد و مسائل پیش پا افتاده و كم اهمیت، درگیر و مشغول می‌کند.
قلب

 

 

7 -جذابیت های جسمی ‌و آراستگی برای مردها بسیار اهمیت دارد

مردها بیش از زن ها تحت تأثیر جذابیت های جسمی‌و آراستگی زن قرار می‌گیرند كه این نیز یكی دیگر از تفاوت های مهم آنهاست.

 

 

8 - زن ها عاطفی تر از مردها هستند

یكی دیگر از تفاوت های عمده بین زن و مرد، عاطفی تر بودن زنان است و این انتظاری است كه زن ها، از مردها نیز دارند! مثلاً زنی كه همواره تاریخ دقیق روز ازدواج ، تاریخ تولد همسر، مكان آشنایی و ... را به یاد دارد و چه بسا به مناسبت آنها، برای همسر خود، هدیه هایی هم تهیه كند، وقتی با شوهری روبه رو می‌شود كه نسبت به این مسائل بی اعتنا یا فراموشكار است، پیش از هر چیز فکر می کند که همسرش نسبت به او بی علاقه و بی اهمیت است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : hamshahrionline.ir