روانشناسان می‌گویند برای برخی از زنان، مردانی که قیافه ای شبیه به پدرشان داشته باشد از عوامل اصلی جذابیت تلقی می‌شود...
 
روانشناسان می‌گویند برای برخی از زنان، مردانی که قیافه ای شبیه به پدرشان داشته باشد از عوامل اصلی جذابیت تلقی می‌شود.این پژوهشگران دریافته اند زنانی که در دوران کودکی با خوشرفتاریهای پدر خود روبرو بوده اند، جذب مردانی می‌شوند که چهره ای شبیه به پدرشان دارند.اما در برابر، این موضوع در زنانی که رابطه خوبی با پدرشان نداشته اند، صدق نمی‌کند.

این تحقیق که توسط یک روانشناس دانشگاه دورهام در بریتانیا انجام پذیرفته است در شماره اخیر مجله "تکامل و رفتار انسان" منتشر شده است.دکتر لیندا بوثروید، نویسنده این گزارش تحقیقی می‌گوید این یافته‌ها به دانسته‌های ما در مورد اینکه چگونه جذب تیپ خاصی از افراد می‌شویم، می‌افزاید.وی می‌گوید چنین دانسته‌هایی می‌تواند در زمینه‌هایی چون مشاوره زناشویی و روابط دو جنس به کار آید.

رتبه بندی جذابیت:
در این تحقیق به یک گروه از زنان عکس‌هایی از مردان داده شد و از آنان خواسته شد تا هر عکس را بر اساس میزان جذابیت رتبه بندی کنند، امتیازاتی که آنها به عکس‌های مختلف داده بود سپس با نوع رابطه آنها با پدرشان مورد بررسی قرار گرفته است.پژوهشگران سپس جزئیات چهره این مردان از جمله پهنای بینی و لب شان را با تصویر چهره پدران این زنان مقایسه کردند.آنها دریافتند زنانی که گفته بودند رابطه ای مثبت بیشتری با پدرانشان داشته اند، بیش از دیگران، مردانی را که چهره شان شبیه پدرشان بوده اند، جذاب دانسته اند.

این مطالعه اولین تحقیق از نوع خود به شمار می‌رود که از بررسی چهره برای ارزیابی شباهت چهره‌ها بهره گرفته است.دکتر بوثروید می‌گوید پیش تر تصور می‌شود انتخاب شریک زندگی شبیه والدین به دلیل تاثیر گذاری از والدین بوده است.ولی وی می‌گوید که این تحقیق نشان می‌دهد که عوامل هیجانی بسیاری در این زمینه دخیل هستند.

دکتر جورج فیلدمن، روانشناس و استاد دانشگاه باکینگهام شایرمی‌گوید این نتایج "بسیار قابل توجه" بوده اند.وی می‌گوید به نظر می‌رسد زنانی که به افراد شبیه پدرشان گرایش می‌یابند ممکن است رفتاری همچون پدر خود نیز داشته باشند.

دکتر فیلدمن می‌گوید: "این گزارش نشان می‌دهد که مفهوم جذابیت برای هر فرد متاثر از عوامل محیطی است. درک تلقی افراد از جذابیت از این نظر بسیار اهمیت دارد که شما را وا می‌دارد برای آینده خود و فرزندان تان تصمیم بگیرید."
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:aifci.com
 
مطالب پیشنهادی: 
پسران بخوانند: 5 نكته جهانى برای انتخاب همسر !!
همسر ایده آل از نظر جوانان ایرانی
چگونه يک فرد مناسب برای ازدواج پيدا کنيم؟
چگونگی برقراری ارتباط بین دو جنس مخالف در کشور های غربی
راه هايى ساده براى يك ازدواج بى درد سر!!