معمولا افرادی که عاشق یکدیگر می‌شوند در رابطه با موضوع پول کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند،اما در این مقاله ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در این مورد با فردی که به او علاقه مند هستید صحبت کنید


در عشق و یا زمانی که افراد با هم ازدواح کرده‌اند، باز هم صحبت از پول است:
معمولا افرادی که عاشق یکدیگر می‌شوند در رابطه با موضوع پول کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند،اما در این مقاله ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در این مورد با فردی که به او علاقه مند هستید صحبت کنید :
 
شما باید چند سئوال از او بپرسید:
در این چند سئوال تمام سئوالات و مسائلاتی که شما مایل هستید راجع به مسائل مالی طرف مقابلتان بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم بدون اینکه شخصی که از او این سئوالات را می‌پرسید ناراحت شود، تمام این سئوالات از کتاب جان ژرمن گرفته شده است ، زیرا شما قبل از اینکه وارد یک زندگی جدید شوید به اطلاعات مالی احتیاج دارید تا بتوانید برنامه ریزی بهتری را برای  آینده ی خود و همسرتان داشته باشید .
 
اکنون به پنج  سئوالی می‌پردازیم که شما باید از همسر آینده‌تان بپرسید:
 
* از  برنامه های مالی که برای امسالتان داشته اید چه نتایجی گرفته اید ؟
این سئوال را بدون هیچ گونه سانسوری از طرف مقابلتان بپرسید. همسر آینده‌تان می‌تواند به این سئوال این چنین پاسخ دهد : "
 نتایجی که مد نطر داشتم را به دست نیاوردم، یا بیش از نتایجی که فکر می‌کردم نصیبم شد ، یا اینکه با کاری که امسال انجام دادم ، حساب بانکی ام را برای چند سال غنی کرده ام،نتایج خوبی به دست نیاوردم اما از تلاش نا امید نمی‌شوم " تمام این پاسخ ها قابل قبول است .
 
فقط اطمینان حاصل کنید که او در دوازده ماه آینده قادر است تغییری را در زندگی‌تان ایجاد کند زیرا این مسئله فوق العاده اهمیت دارد، شخصی که با او ازدواج می‌کنید ،تلاش و کوشش هایش را در هر سال افزایش دهد زیرا شما در هر سال مشکلات مالی‌تان زیادتر می‌شود، شما در سال دوم یا سومی که ازدواج کرده‌اید باید منتظر یک فرد جدیدی در خانواده‌تان باشید و با ورود فرزندتان ، شما یک خانواده سه نفری خواهید شد مسلما از لحاظ مالی باید بیشتر در مضیغه قرار بگیرید، به همین دلیل قبل از اینکه با ورود فرزندتان مواجه شوید باید به فکر روزهای آتی‌تان باشید ، به همین دلیل  این توضیه به شما شد که از همسرتان بپرسید و بخواهید که تا سال آینده تغییراتی را در زندگی‌تان اعمال کند و زندگی شما به همین منوال نگذرد.
اجازه ندهید زندگی‌تان با سستی پیش برود رمز موفقیت شما در زندگی‌تان این است که طرح های‌تان را دنبال کنید نه اینکه تنها به یک مدت کوتاه محدود شود .
 
*  در حال حاضر چه مقدار پول در حساب بانکی‌تان دارید ؟
باز هم پاسخ هایی را که خواهید شنید بسیار متفات خواهند بود. شاید پاسخی که  شما خواهید شنید، بدین ترتیب باشد:
ممکن است شخصی مبلغ بالایی را بگوید ، یا اینکه شخصی مبلغ کمی را عنوان کند یا این که شخصی مدعی شود اصلا پولی در حساب بانکیش ندارد و هنگامی که شما دلیل این موضوع را بپرسید او پاسخ دهد : چون یک کارمند است و در یک شرکت کار می‌کند به همین دلیل حقوق ثابتی را دارد و نمی‌تواند از آن مبلغی که می‌گیرد پولی را پس‌انداز کند . با شنیدن پاسخ این سئوال شما متوجه خواهید شد که آیا قادر به زندگی با این شخص با این مشحصات مالی هستید یا خیر ؟ زیرا بسیاری از افراد نمی‌توانند با شخصی که پس‌اندازی ندارد یا درآمد ماهیانه زیادی ندارد زندگی کنند به همین دلیل اگر این موصوع را از ابندا متوجه شوید سریع تر می‌توانید تصمیمی را اتحاذ کنید. یا بر عکس افراد زیادی هسند که تنها مسئله ای که برای شان اهمیت دارد خود شخصی است که می‌خواهند با او ازدواج کنند نه درآمد مالی ماهیانه او !
 
* برای زندگی آینده‌تان از لحاظ مالی چه تصمیماتی را دارید؟
البته این سئوال در وحله  ی اول به سن شخص بستگی دارد زیرا شخصی که دارای سن33 است و با شخصی که دارای سن 25 است از لحاط مالی کاملا متفاوت است و بعد به شغل همسر آینده‌تان بستگی دارد،زیرا در بعضی از مشاغل جای پیشرفت بسیار دیده می‌شود
اما در مشاغلی مانند : کارمند ادارات نهایتا پیشرفتی که وجود دارد بالاتر رفتن درجه ی شخص می‌باشد که حداکثر با افزایش حقوق کمی همراه است اما در مشاغل آزاد جای پیشرفت بیشتری دیده می‌شود پس در این سئوال به این دو نکته ای که توضیح داده شد دقت بفرمایید .
 
* آیا از لحاظ مالی این توقع را دارید که من نیز در این مسیر با شما همراه شوم و در محیط بیرون شغلی را داشته باشم ؟
معمولا پاسخی که در رابطه با این سئوال از آقایان می‌شنوید مثبت است زیرا به دلیل شرایط سختی که  بر اوضاع مالی افراد حاکم است ،آقایان برای این که پیشرفت مالی‌تان سریع تر باشد با کار کردن بیرون از خانه ی ، خانم های شان موافق هستند .
 
اگر خانم و آقا هر دو شاغل باشند و در محیط بیرون کار کنند مسلما زندگی شان با پیشرفت های سریعتری روبرو می‌شود.

 صحبت کردن راجع به پول :
معمولا در تمام ازدواج ها پول  است که حرف اول را می‌زند حتی قبل از عشق . موارد محدود و کمی هستند که عشق را بر پول ارجح می‌دانند .اشخاص  در رابطه های دوستی که با یگدیگر برقرار می‌کنند از  زمان کافی برخوردار هستند که یگدیگر را بشناسند و از لحاظ موقعیت مالی دیگری نیز اطلاعاتی را پیدا کنند.
 
این مساله تنها به خانم ها محدود نمی‌شود بلکه در این روزها، آقایان نیز به دنبال خانم هایی هستند که از لحاظ موقعیت مالی دارای شرایط مطلوبی باشد .
در این صورت و اگر دو نفر تنها به خاطر پول و مالیات شخص دیگر با او ازدواج کرده باشند ، این موضوع سبب می‌شود که ازدواح شان زمان زیادی دوام نداشته باشد زیرا ازدواج هایی که به این دلیل باشد زود هم پاشیده می‌شود . در ازدواج هایی که به این سبک باشد بیشتر راجع به پول صحبت می‌شود تا از عشق و علاقه !!
 
صحبت هایی که در بالا و با پنج سئوال مطرح شد را باید در شرایط مناسب از همسرتان یا نامزدتان بپرسید زیرا اگر شرایط مناسبی نباشد ،شما پاسخ هایی قانع کننده ای را نیز نخواهد شنید . و شاید حتی این بحث به ناراحتی و دلخوری یکی از شما دو نفر به پایان برسد .
 
پس در نتیجه شرایط را بسنجید  بعد سئوال را بپرسید . سئوالات را آرام آرام و یکی یگی بپرسید و در این راه استراتژی خاصی را اتخاذ کنید تا باعث ناراحتی طرف مقابلتان نشود . به همسرتان از همان  ابتدا بیاموزید که باید در تمام مسائل مالی با یکدیگر مشورت داشته باشید زیرا همیشه گفته می‌شود دو فکر بهتر از یک فکر پاسخ می‌دهد .
 
در تمام مسائل مالی‌تان با همسرتان یک دل باشید ، اگر شاغل هستید ، مبلغ حقوقی را که می‌گیرید به درستی به او انتقال دهید نه  این که کم تر بگویید . اگر موقعیت مالی خوبی ندارید هیچ گاه دیکران را با خودتان مقایسه نکنید و مخصوصا این موضوع را در حضور همسرتان مطرح نسازید زیرا باعث می‌شود که او اعتماد به نفسش را از دست دهد و احساس کند که تلاش هایی که تا کنون برای شما و زندگی‌تان انجام داده است بی هیچ ارزشی بوده است . 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
7 كلید برای آداب ملاقات (به ویژه جنس مخالف)
معیارهای جفت یابی: آیا او جفت شماست؟
دختر و پسر ، محرم یا نامحرم؟
وقتی والدین شما با ازدواجتان موافق نیستند!؟
قابل توجه دختران و پسران(معیارهای زنانه و مردانه جذابیت)