هیچ می دانید اگر شما پیش از ازدواج تان استرس داشته باشید چه کسی بیشترین ضرر را خواهد کرد؟...
 
هیچ می دانید اگر شما پیش از ازدواج تان استرس داشته باشید چه کسی بیشترین ضرر را خواهد کرد؟ ممکن است هم از لحاظ مالی و هم عاطفی مشکلاتی برای تان بوجود بیاید. پس باید بر خودتان مسلط باشید و لازم است از همین الان تمرین را شروع کنید. ما به شما راه هایی پیشنهاد می کنیم که تنها با عمل به این سه گزینه، بتوانید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید.

یک اتاق ساکت و آرام را انتخاب کنید؛ روی کف زمین دراز کشیده و چشمان تان را ببندید. یک نفس عمیق بکشید. این نفس عمیق را از بینی تان شروع کرده و به شکم تان منتقل کنید. تصور کنید که تمام بدن تان را آرامشی عمیق فرا گرفته و با هر بازدم عمیقی که انجام  می دهید استرس را از بدن تان بیرون می کنید.ذهن تان را کاملا آرام کنید، همه مسائل را از آن بیرون کنید و به هوایی که به بدن تان وارد و خارج می شود فکر کنید و فقط روی دم و بازدم تان تمرکز کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که احساس آرامش و راحتی شما را در بر گیرد.   

ممکن است بعضی اوقات احساس کنید بدن تان دچار کوفتگی شده است. یا ممکن است احساس خستگی شدید یا سردرد داشته باشید
. همه اینها نشان دهنده این است که استرس را وارد بدن تان کرده اید. پس باید زمانی را به این اختصاص دهید که دراز کشیده و بدن تان را منبسط کرده و نفس عمیق بکشید. یوگا حرکات کششی و آرامش دهنده خوبی دارد و باعث آرام شدن ذهن شما می شود.
یک حرکت ساده یوگا را به شما معرفی می کنم: " حالت جنینی"، روی پاهایتان بنشینید و در حالت خمیده متمایل به جلو قرار بگیرید.سعی کنید که شکم تان را منبسط کنید، و تا جاییکه ممکن است سرتان را به سمت شکم خم کنید. بازوهایتان را کنارتان قرار دهید و چشمان تان را ببندید و یک نفس عمیق بکشید.   

زمانیکه استرس تان از بین رفت مراقب رژیم غذایی تان باشید، باید از خوردن کافئین، شکلات و نوشیدنی های الکی اجتناب کنید .
درست است که اینها مواد غذایی خوشمزه و وسوسه کننده ای به نظر می رسند، اما میزان استرس بدن را افزایش می دهند. فراوان آب بنوشید و سعی کنید که در رژیم غذایی تان بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا بدن تان را از آلودگی ها و سم پاک کند. 
 
گاهی اوقات در میان روز فرصتی به خودتان بدهید تا کمی در میان طبیعت و یا مکان های هنری گردش کنید. از فکر کردن درمورد هر چیزی که به مراسم ازدواج تان می شود خودداری کنید، و به جای آن به اطراف تان توجه کرده و به این فکر کنید که این مکان های زیبا در شما احساس آرامش ایجاد می کنند. بعد از انجام این کارها می بینید که چقدر اوضاع بهتر شده است.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
صحبت‌ها و سوالات مهم قبل از ازدواج!
چرا مردها نباید گریه کنند؟
چطور بفهمیم دختری تمایل ازدواج دارد ؟
7 كلید برای آداب ملاقات (به ویژه جنس مخالف)
رازهایی برای مردها