در زمان مادریا مادر بزرگهای ما اگر دختر خانمها تصمیم به صاف کردن موی خود می گرفتند برای لخت کردن آنها از همین اتوی معمولی استفاده می کردند به طوریکه...

قدیم الایام و یا کمی نزدیکتر در زمان مادر و مادر بزرگهای ما اگر دختر خانمها تصمیم به صاف کردن موی خود می گرفتند برای لخت کردن آنها از همین اتوی معمولی استفاده می کردند و آن به این شکل بود که ملافه یا پارچه ای کاملا تمیز و ترجیحا سفید را روی موهایی که شخص خوابیده و بالای سر خود ریخته بود می انداختند و آنها را به آرامی و با حرارت کم اتو صاف می کردند، اما چند صباحیست که وسیله ی راحتی به نام اتوی مو وارد بازار شده است که این کار را هم برای دختر خانمها و هم آقاپسرها راحتتر ساخته به طوریکه در انواع سایزهای پهن و باریک و با جنسهای متفاوت ازقبیل سرامیکی، فلزی، تفلون موجود است.
حال این سوال پیش می آید که از یک اتوی مو تنها برای صاف و لخت کردن مو استفاده می شود یا یک اتوی مو کاراییهای دیگری هم دارد؟!
 
یک اتوی موی پهن اما با هر جنس می تواند بیشتر شما را برای صاف و لخت کردن موهای بلندتان کمک کند و البته اگر موهایتان خیلی بلند باشد گاهی حالت ویو، آن هم بسیار باز و درشت به آنها بدهد.
 _اما یک اتوی موی باریک که برای موهای نسبتا کوتاه مثل موی آقایان نیز مناسب است می تواند مثل یک بابلیس نیز عمل کرده و با پیچیدن مو به دور خود موها را به حالت حلقه های زیبا نیز درآورد مشروط به اینکه ابتدا موهاکمی صاف شده و بعد به طور حرفه ای با پیچیده شدن به دور اتوی باریک فرم و حالت زیبای حلقه و یا ویو و فردرشت را به خود بگیرد.
 
ناگفته نماند که بعضی از اتوهای مو علاوه بر سر صاف و تخت برای صاف کردن مو چند نوع سر دیگر نیز که به شکلهای ویو و یا ستاره ای و گل هم هستند را ذارند که با این سرها نیز می توان روی موهای صاف شده اشکال زیبایی را پدید آورد.

بیشتر بدانید : صاف کردن مو با یک ترکیب طبیعی و خانگی!!

 

هر دوشنبه با یک سوال داغ با ما همراه باشید
 
با تشکر مشاور زیبایی شما: زهرا پهلوان زاده
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ