علت اصلی گرفتگی عضلات پشت ساق پا + video
شایع ترین علت ایجاد این دردها یعنی درد در عضلات پشت ساق پا وجود گرفتگی و کرامپ و کوتاهی در عضلات پشت ساق است که معمولا این دردها در افرادی مشاهده می شود که...



 

یکی از شکایات شایع بیماران احساس گرفتگی و درد در عضلات پشت ساق پا است. این مشکل ممکن است که به صورت احساس خستگی زودرس و درد و سنگینی در هنگام ایستادن، راه رفتن یا نشستن بروز کند و در بعضی از موارد ممکن است که به صورت احساس خستگی و گرفتگی در عضلات پشت ساق پا بعد از پایان فعالیت روزانه و در زمان استراحت شبانه برای بیمار شروع بشود و در واقع باعث شود که با خواب بیمار تداخل ایجاد شده و مانع از داشتن خواب راحت برای بیمار شود .
شایع ترین علت ایجاد این دردها یعنی درد در عضلات پشت ساق پا وجود گرفتگی و کرامپ و کوتاهی در عضلات پشت ساق است که معمولا این دردها در افرادی مشاهده می شود که در طول روز در فعالیتهای روزانه شان بطور طولانی مدت می ایستند یا در حالتی که پاهایشان آویزان است می نشینند و یا در خانمهایی که از کفشهای پاشنه بلند و بخصوص با پاشنه های باریک استفاده می کنند این مشکل به وفور مشاهده می شود.
بهترین راه برای درمان این دردها انجام تمرینات کششی عضلات پشت ساق پا است که این تمرینات کششی به تدریج می توانند کمک کنند که آن کرامپ و کوتاهی عضلات برطرف شود. البته استفاده از گرمای موضعی یعنی کمپرس گرم و ماساژ هم می تواند برای تسکین درد این افراد موثر باشد و اگر این کمپرس گرم و ماساژ قبل از عمل تمرینات کششی انجام شود می تواند باعث شود که تمرینات کششی موثرتر باشند و اثرات بهتری را برای کنترل درد و مشکل بیمار داشته باشند.
البته اجتناب از حالتهایی که این درد را ایجاد می کند یعنی اجتناب از ایستادن طولانی مدت، اجتناب از نشستن در حالیکه پاها آویزان است و اجتناب از پوشیدن کفشهای نامناسب بسیار موثر است .
فقط من یک نکته را ذکر کنم که در بعضی از موارد این احساس گرفتگی و درد در پشت ساق می تواند به علت تنگی در کانال نخاعی در ناحیه کمر باشد که آن مسئله باید توسط پزشک بررسی شود و اگر عامل درد و کرامپ پشت ساق چنین مسئله ای باشد باید حتما درمان بشود .



تهیه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ
 
 
 
 

Save