افراد بین ۱ تا ۷۰ سال روزانه ۶۰۰ واحد ( آی یو ) ویتامین دی نیاز دارند در حالی که افراد بالای ۷۰ سال روزانه باید ۸۰۰ واحد (آی یو) ویتامین دی مصرف کنند.

هیچ کس انتظار ندارد که استخوانش به این راحتی بشکند اما واقعیت این است که وقتی ضربه ای به بدن ما وارد می شود همه چیز تغییر می کند و ممکن است یکی از استخوانهای ما بشکند . در حال حاضر حدود ۸ میلیون زن بالای ۵۰ سال وجود دارند که از پوکی استخوان رنج می برند و هر روز با این ترس که مبادا یکی از استخوانهایشان بشکند ، زندگی می کنند.
اما حتی زنانی که سن بالایی دارند و در دوران یائسگی به سر می برند نیز می توانند در مقابل بیماریهای استخوان از خودشان محافظت کنند و با استفاده از این روشهای مقابله با پوکی استخوان ، قوی و سالم باقی بمانند.

کلسیم
زنان بین ۱۹ تا ۵۰ سال روزانه حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند و زنان بالای ۵۰ سال باید روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنند.
اما از کجا می توانیم کلسیم مورد نیاز بدنمان را تامین کنیم ؟ در واقع انواع فراورده های لبنی، کنسرو ساردین، ماهی قزل آلا و پنیر منایع خوبی برای تامین کلسیم هستند.

ویتامین دی 
افراد بین ۱ تا ۷۰ سال روزانه ۶۰۰ واحد ( آی یو ) ویتامین دی نیاز دارند در حالی که افراد بالای ۷۰ سال روزانه باید ۸۰۰ واحد (آی یو) ویتامین دی مصرف کنند.
فراورده های لبنی، ماهی قزل آلا ، زرده تخم مرغ و غلات صبحانه غنی شده منابع بسیار خوبی برای تامین ویتامین دی هستند.

پروتئین 
زنی که حدود ۱۵۴ پوند وزن دارد هر روز حدود ۷۷ گرم پروتئین نیاز دارد.
مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، لوبیا، توفو، محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب از جمله منابع غذایی مهم برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن هستند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : aftabir.com





مطالب پیشنهادی : 
چند راه برای جلوگیری از کمردرد در محل کار

کرم ضد آفتاب، خوب یا بد؟
 
خانم های باردار چه نوع کفشی بپوشند؟
مراقب لامپ های کم مصرف باشید!
14 درمان فوری برای نیش پشه