فشارهای کارهای روزانه گاهی اوقات بیشتر از انرژی می شود که شما دارید و به همین علت مجبور هستید تا از نوشابه های انرژی زا استفاده کنید ولی این نوشابه ها نیز برای سلامتی اصلا مفید نیستند.
 
چند سالی است که استفاده از نوشابه های انرژی زا بسیار زیاد شده است و پزشکان نیز تا به حال نکات بسیاری در مورد این نوشابه ها گفته اند. نوشابه های انرژی زا مینای دندان را از بین می برند و سببی برای افزایش وزن هستند.

برای آنکه بتوانید انرژی روزانه خود را تامین کنید می توانید از خوراکی های دیگری که جایگزین های مناسب برای نوشابه های انرژی زا هستند استفاده کنید. این جایگزین ها می تواند سالم و بدون ضرر رساندن به بدن شما نیروی کار یک روز را به بدن تزریق کند.

بیشتر بدانید : نوشیدنی انرژی زا خانگی با 3 دستور ساده

صبحانه کامل
همیشه در مورد سلامت صبحانه نکاتی گفته شده است و باز هم لازم به ذکر است که خوردن صبحانه یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. صبحانه همان ابتدای صبح می تواند انرژی کار را برای شما ایجاد کند و اگر از فیبر استفاده کنید دیگر نباید تا آخر شب ناراحت از دست رفتن انرژی باشید. 
 
یک فنجان قهوه 
اگر دوست دارید از نوشیدنی ها استفاده کنید، قهوه می تواند گزینه خوبی برای انتخاب کردن باشد. این نوشیدنی با کافئینی که دارد شما را شاداب می کند و در کنار آن برای بدن خیلی کمتر از نوشابه ها ضرر دارد. اگر بتوانید از قهوه های خوب استفاده کنید انرژی و سلامت شما هر دو تامین شده است. 
 
سالادهای مختلف
سالاد سبزیجات و یا سالادهای دریایی گزینه های بسیار مناسبی برای از بین بردن خستگی روزانه و بدست آوردن انرژی کافی برای ادامه روز است. استفاده از این سالاد ها در هنگام ناهار و یا به عنوان یک میان وعده به افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند و یا دانش آموزان توصیه می شود. استفاده از کاهو و خیار در سالادهای سبزیجات و استفاده از ماهی در سالادهای دریایی گزینه های بسیار مناسبی هستند. 

ورزش 
گزینه آخری که برای یک روز پر انرژی نیاز دارید ورزش کردن به طور منظم است. برای آنکه بتوانید در میان روز انرژی بدست آورید چند حرکت ساده کششی را انجام دهید. دست ها را به بالا بکشید و چند بار حرکت نشست و برخاست را انجام دهید. اگر می توانید قدم بزنید حتما ۱۰ دقیقه پیاده روی آرام داشته باشید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : afkarnews.com