پوست صورت ما از حساس ترین قسمت‌های پوست بدن است و نازک ترین قسمت آن روی لب‌ها دیده می‌شود. به همین دلیل لب‌ها مستعد ترک خوردن و خشک شدن هستند.

پوست صورت ما از حساس ترین قسمت‌های پوست بدن است و نازک ترین قسمت آن روی لب‌ها دیده می‌شود. به همین دلیل لب‌ها مستعد ترک خوردن و خشک شدن هستند. از آن جایی که لب‌های ترک خورده در زیبایی چهره تاثیر می‌گذارند باید مراقبت‌هایی را به عمل بیاورید.

اگر عادت دارید دایم پوسته‌های لب خود را بکنید حتما برای جلوگیری از این عمل لب‌ها را چرب نگه دارید و رژهای ضد ترک لب از داروخانه تهیه کنید. دقت کنید کرم ضد آفتاب را در ناحیه دور چشم و لب‌ها نمالید زیرا این کار می‌تواند سبب خشکی و چین و چروک این ناحیه شود. حتما در خرید لوازم آرایش به خصوص رژلب‌های استاندارد دقت داشته باشید. نکته مهم دیگر که متاسفانه باید گفت در بعضی بچه‌ها و بزرگ تر‌ها به عادتی ناپسندتبدیل شده, زبان زدن به لب‌ها است. این کار موجب تحریک لب‌ها و پوست اطراف آن به وسیله بزاق دهان شده و حالت تحریک و قرمزی و اگزما دور لب ایجاد می‌کند. در کودکان پیش از سن مدرسه همان طور که در این ایمیل آمده است این مشکل و عادت رفتاری غلط بیشتر دیده می‌شود. گاهی خشک شدن و التهاب پوست دور لب تا جایی پیش می‌رود که به دردناکی لب‌ها می‌انجامد و اما برای درمان, باید به طور منظم با وازلین, پوست اطراف لب را چرب کنید تا از بزاق دهان محافظت شود. استفاده از کرم برای مرطوب کردن و حفاظت لب‌ها نیز مفید است. بعضی از کرم‌های کورتیکواستروئیدی برای کاهش التهاب پوست دور لب‌ها استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنم این کار را انجام ندهید و یا تنها برای دو سه روز با نظر پزشک داروساز ( این کرم‌ها بدون نسخه قابل تهیه‌اند) آنها را استفاده کنید. من وازلین را ارجح می‌دانم و تاکید می‌کنم این نوع اگزما, تنها با ترک عادت ایجاد کنده آن از بین می‌رود.


 
مطالب پیشنهادی:
راه حلی برای دستان خشك!
چند نکته مهم برای مراقبت از لب ها
نکاتی برای حفظ سلامتی و زیبایی لبها
روش های سریع برای بزرگتر كردن لبها
با بی رنگی لب چكار كنیم ؟
آرايش لبها
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:هفته نامه سلامت شماره 186
اختصاصی سیمرغ