کارشناسان انجمن بهداشت آمریکا، پنج راهکار خانگی ذیل را برای رهایی از دندان‌ درد توصیه می‌کنند :
دندان‌ درد یکی از دردهای شایعی است که معمولا هر فردی به آن دچار می‌شود و شروع این درد بدون علائم هشدار دهنده بسیار ناخوشایند است که اگر به موقع درمان نشود، باید دندان کشیده شود.

به طور کلی درد دندان ناشی از خراب شدن دندان به دلیل مصرف زیاد شکلات، شیرینی، نوشیدنی‌های شیرین و هر نوع شیرینی دیگری است و بنابراین کنترل این درد اهمیت بسیاری دارد، زیرا ممکن است در صورت عدم درمان به بروز بیماری‌های لثه و سایر عفونت‌های دندان منجر شود.

کارشناسان انجمن بهداشت آمریکا، پنج راهکار خانگی ذیل را برای رهایی از دندان‌ درد توصیه می‌کنند :

1 - روغن میخک :
استفاده از روغن میخک بهترین راهکار برای درمان درد دندان است، زیرا این روغن خواص ضد میکروبی دارد و بنابراین قرار دادن روغن میخک بر روی دندانی که درد می‌کند، باعث تسکین این درد خواهد شد.

2 - پیاز خام :
جویدن پیاز خام نیز یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای معالجه درد دندان است، زیرا پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی‌کننده است و با از بین بردن میکروب‌های دهان باعث کاهش درد می‌شود.

3 - آب نمک :
مقداری آب گرم را داخل لیوان بریزید، کمی نمک به آن اضافه کنید و دهان خود را با این محلول بشویید. پس از مدت زمان اندکی درد شما کاهش خواهد یافت.

4 - ژل آلوورا :
مصرف این ژل به کاهش درد دندان کمک می‌کند.

5 - ترکیب انگدان و آبلیمو :
چند قطره آبلیمو را به انگدان ( آنغوزه ) اضافه کنید تا به حالت خمیر درآید. این خمیر را بر روی لثه بگذارید تا از درد دندان خلاص شوید. (آنغوزه را در فارسی« انگدان» می‌نامند. انگدان از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان است و در مناطق استپی و بیابانی ایران می‌روید.)



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir



مطالب پیشنهادی :
با پوست این میوه دندان های تان را سفید کنید
درد موقت دندان را جدی بگیرید
با دندان درد در ایام تعطیل چه کنیم؟
دندان دردهایی که به دندان مربوط نیستند
آیا ارتودنسی درد دارد؟