دقیقا مانند موها و پوست شما، ناخن‌هایتان هم به توجه زیادی احتیاج دارند تا بهترین جلوه‌ی خود را داشته باشند. در این مطلب با راهکارهایی آشنا خواهید شد تا بتوانید به بهترین وجه ناخن‌هایتان را بیارایید.
به همان میزان که  یک لاک ناخن خوب را دوست داریم، بهترین رنگ هم قادر نخواهد بود ناخن‌هایی شکننده و سست را از دید دیگران مخفی کند.
دقیقا مانند موها و پوست شما، ناخن‌هایتان هم به توجه زیادی احتیاج دارند تا بهترین جلوه‌ی خود را داشته باشند. در این مطلب با راهکارهایی آشنا خواهید شد تا بتوانید به بهترین وجه ناخن‌هایتان را بیارایید.

توت فرنگی
از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است، حتما باید آنرا در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشید. بعلاوه، این میوه دارای آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت شما کمک زیادی می‌کند.

تخم مرغ
تخم مرغ نیز منبع خوبی برای بیوتین و همچنین پروتئین است. ناخن‌ها از کراتین ساخته شده‌اند، یعنی همان پروتئینی که فولیکل‌های مو از آن بوجود می‌آیند. مصرف مقدار زیادی پروتئین، درست مانند کاری که با مو می‌کند، پایه‌ی ناخن را نیز قوی‌تر خواهد کرد. پس، افزودن مقدار مناسبی گوشت به برنامه‌ی غذایی‌تان هم می‌تواند به روند رشد و تقویت ناخن‌هایتان کمک کند.

کلم بروکلی
غذاهایی که حاوی سیستئین (آمینو اسیدی که کراتین می سازد) هستند هم باید در لیست خرید شما باشد. کلم بروکلی نه تنها حاوی سیستئین است، بلکه حاوی مقدار قابل توجهی آهن نیز هست. کمبود آهن می‌تواند باعث شود ناخن‌هایتان به درون انحنا پیدا کنند.

برداشتن اکستنشن ناخن
اگر ناخن‌هایتان را اکستنشن کرده‌اید، یا اگر کاشت ژله‌ای داشته اید، هیچ‌وقت نباید خودتان برای در آوردن یا پاک کردنش تلاش کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ناخن‌هایتان یا می‌شکنند یا شکننده می‌شوند یا در بهترین حالت زبر و زمخت خواهند شد.

جویدن ناخن‌ها
اگر ناخن‌هایتان را بجوید، باید آرزوی داشتن ناخن‌هایی بلند و قوی را ببوسید و کنار بگذارید! همچنین این کار بهداشتی هم نیست. همیشه ناخن‌های شما نسبت به انگشتانتان دو برابر میکروب دارند! برای اینکه این عادت از سرتان بیفتد، همیشه لاک بزنید. در اینصورت شاید دیگر دلتان نیاید که مانیکور زیبایتان را خراب کنید.

سیگار کشیدن
دیگر ما نباید بگوییم که سیگار کشیدن بد است! اما چون سیگار کشیدن روی ظاهر ناخن شما هم تاثیر می‌گذارد، پس به ناچار باید آنرا در فهرستمان وارد می‌کردیم.
از آنجایی که سیگار کشیدن چرخش خون در بدن را کاهش می‌دهد، نتیجتا مقدار بیوتینی که وارد جریان خون می‌شود محدود می‌شود، بدین معنی که ناخن‌های شما مواد مغذی مورد نیازشان برای سالم ماندن را دریافت نمی‌کنند. بعلاوه سیگار کشیدن می‌تواند ناخن‌ها و حتی انگشتانتان را زرد کند!

کمبود روی
شاید تعجب کنید، اما نقاط سفید رنگ روی ناخن‌ها کمبود کلسیم را نشان نمی‌دهند! در واقع در برنامه‌ی غذایی شما کمبود روی (زینک) وجود دارد. دقیقا همانند آهن و بیوتین، زینک هم برای تشکیل کراتین ضروری است. انواع آجیل و دانه‌ها مانند بادام، بادام زمینی، و تخمه‌ی آفتابگردان، منابعی سرشار از روی هستند. پس در مصرف آن‌ها تعلل نکنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sorkhabsefidab.com



مطالب پیشنهادی :
اگر ناخن های زیبایی می خواهید این مواد غذایی را فراموش نکنید
6 خوراکی مفید برای رشد مو
چه کنیم ناخن هایمان نشکند
اگر موهای پرپشتی می خواهید این مواد غذایی را فراموش نکنید
اگر می خواهید پوستی زیبا و سالم داشته باشید این ماده غذایی را از یاد نبرید