راز سلامتی نیکی کریمی چیست؟
در این مقاله با رازهای زیبایی و سلامتی نیکی کریمی آشنا شوید.

نیکی کریمی نیازی به معرفی ندارد. حضور او در طول سال هایی که در سینمای ایران فعالیت می کند آنقدر جدی بوده که نام و چهره اش برای همه آشناست. خیلی از مخاطبان سینما که نیکی کریمی را بر پرده سینما می بینند حتما این سوال برایشان پیش آمده که چطور هنرپیشه محبوب شان در طول سال های بازیگری هنوز هم مثل روزهای اول ورودش به این عرصه خوش چهره و جذاب است.

نیکی کریمی در این سال ها در فیلم ها و نقش های مختلفی بازی کرده و در هر کدام هم چهره متفاوتی داشته است. از آن دسته بازیگرانی است که وقتی قرار است در فیلمی بازی کند برخلاف برخی چهره های تازه واردی که خیلی اجازه گریم روی صورتشان را نمی دهندتاجازه گریم های سنگین را هم روی صورتش می دهد. حتی گریم هایی که چهره را کاملا به هم می ریزد.

با همه این حرف ها از آن دسته افرادی است که به سلامت و زیبایی پوست خود و البته تناسب اندامش اهمیت زیادی می دهد. به همین دلیل است که از پوستی سالم و بی نقص برخوردار است و همچنان زیبایی اش را هم حفظ کرده است. نیکی کریمی در گفتگو با دیده بان از رازهای سلامتی و زیبایی چهره اش می گوید.

 

در طول سال هایی که شما را به عنوان بازیگر می شناسیم، چهره تان همیشه شاداب بوده است، رمز این سلامتی و شادابی چیست؟

- البته من فکر می کنم تغییرات ظاهری چهره برای هر کس هر چند سال اتفاق می افتد و من هم از این قضیه مستثنی نیستم اما موارد زیادی وجود دارد که روی این تغییرات تاثیر می گذارد. من هم حتما در این سال ها تغییر کردم اما همیشه سعی کردم به سلامتی خودم اهمیت دهم. حالا این سلامتی شامل همه چیز می شود. از پوست و مو گرفته تا تناسب اندام که به نظرم همه باید به آنها توجه کنند.

 

مراقبت های ویژه ای انجام می دهید؟

- به هر حال من یک بازیگر هستم و باید موارد زیادی را رعایت کنم. البته یکسری از موارد هستند که رعایت آن برای همه لازم است و خیلی تفاوتی نمی کند که بازیگر باشی یا نه. مثلا مراقبت های اولیه پوستی برای همه خانم ها و حتی برخی آقایان هم الزامی است. پوست یکی از مهمترین بخش های بدن هر انسان است که نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت. البته این نکته را هم باید بگویم از آنجایی که من بازیگر هستم و در کارهای مختلف گریم های متفاوت و بعضا سنگینی روی پوست ما انجام می شود علاوه بر مراقبت های معمول موارد دیگری را هم رعایت می کنم. از کرم های معمول برای پوست صورتم استفاده می کنم و حتما هم کرم ها و محصولاتی را انتخاب می کنم که با پوستم سازگاری داشته باشد.

 

راز سلامتی و زیبایی نیکی کریمی چیست؟

رژیم تغذیه ای خاصی ندارم اما سعی می کنم در غذا خوردن هم مواردی را رعایت کنم. به هر حال تغذیه هم در سلامت بدن و حفظ تناسب اندام اهمیت زیادی دارد و نمی توان از آن غافل شد.

 

تناسب اندام و ورزش؟ ورزش خاصی دنبال می کنید؟

- بدنسازی و فیتنس جزو برنامه های روزانه من است اما تنیس هم بازی می کنم. برنامه روزانهای برای ورزش دارم که تحت هیچ شرایطی آن را تغییر نمی دهم. حتی روزهایی که سر فیلمبرداری هستم هم سعی می کنم وقتی به خانه می روم ورزش کنم. در واقع نمی توان در این مورد بی توجه بود، چون اگر بخواهی ورزش را از برنامه روزانه حذف کنی همه چیز به هم می ریزد.

 

زیر نظر مربی ورزش می کنید؟

- برای تنیس قبلا مربی داشتم.

 

از رژیم تغذیه هم پیروی می کنید؟

- در این مورد خیلی سخت نمی گیرم. چون بعضی از غذاها را خیلی دوست دارم اما مراقبم تا زیاداز حد معمول نخورم. من هیچ وقت رژیم تغذیه و زیر نظر پزشک نداشتم و خودم سعی می کنم همه چیز را رعایت کنم. به نظر من نگه داشتن تعادل در غذا خوردن نکته مهمی برای حفظ تناسب اندام است. همه دوست دارند غذا و خوراکی های خوشمزه بخورند اما اگر به اندازه باشد و پرخوری نکنند مشکلی به وجود نمی آورد. به هر حال سن و سال که بالاتر می رود نوع تغذیه هم باید تا حدی تغییر پیدا کند، برای مثال از میوه و سبیزجات بیشتری در رژیم غذایی استفاده شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله دیده بان