6 نکته‌ مهم برای سالم ماندن در سال جدید
می‌دانیم که شما نیاز به از دست دادن وزن دارید و می‌خواهید به بدنتان استراحتی در سال جدید بدهید اما از یک رژیم جدی هراس دارید؟ کارشناسان ما راه‌های آسانی را برای ایجاد تفاوت بدون درد و سختی معرفی می‌کنند. 

کالری‌های خود را ننوشید

فراموش کردن بسیاری از نوشیدنی‌هایی که دارای کالری بالایی هستند آسان است مخصوصا اینکه نوشیدن آن‌ها تنها چند ثانیه طول می‌کشد.
افرودن بر این، Juliette می‌گوید: "مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌ها شکم ما را به اندازه‌ی غذا پر نمی‌کند." این بدان معناست که ممکن است ما 200 کالری از نوشیدن نوشیدنی به دست آوریم اما بدن ما آن را تشخیص نمی‌دهد بنابر این ما هنوز فکر می‌کنیم که گرسنه هستیم مقدار بیشتری می‌خوریم."
برای درک بهتر، یک لیوان کوچک آب پرتقال، یک سایز متوسط قهوه کاپوچینو، یک بطری اسموتی و یک لیوان شربت دارای 440 کالری می‌باشد. Julietteتوضیح می‌دهد: "این مقدار بیش از یک پنجم از مقداری کالری مورد نیاز ما در روز می‌باشد. اگر ما آن‌ها را با نوشیدنی‌های بدون کالری جایگزین کنیم، هر ماه تقریبا 4 پوند را از دست می‌دهیم.
بهترین نوشیدنی آب است، اما اگر شما نمی‌توانید در برابر سایر نوشیدنی‌ها مقاومت کنید، مطمئن شوید که نگاهی به کالری آن دارید.

 

توجه به لیبل مواد غذایی

قوانین جدید به گونه‌ای هستند که تمامی بسته‌های مواد غذایی باید اطلاعات تغذیه‌ای را روی خود درج کنند. این باعث آسان شدن مقایسه‌ی محصولات و انتخاب آنهایی که دارای چربی، چربی‌های اشباع، شکر و نمک کمتری است می‌شود.
در بسیاری از مکان‌هایی که اکنون مردم در آن‌ها غذا می‌خورند این اطلاعات به صورت آنلاین یا در رستوران‌ها در دسترس است.  بنابراین از جدول تغذیه برای منافع سلامتی خود استفاده کنید. برای نمونه به جای سیب‌زمینی یا سایر منابع کربوهیدرات به سمت سالاد و سبزیجات بروید.

 

اجتناب از داشتن یک رژیم بدون گلوتن یا گندم

Juliette می‌گوید: "به نظر می‌رسد مردم یک روند افزایشی برای قطع گلوتن که یکی از اجزای گندم، جو و گندم سیاه است از رژیم غذایی خود دارند زیرا فکر می‌کنند که این عمل آن‌ها را سالم‌تر نگه داشته و یا به کاهش وزنشان کمک می‌کند."
"این عمل در صورتی که شما به بیماری سلیاک (coeliac) که موجب عدم تحمل گلوتن می‌شود مبتلا باشید مفید است که در این صورت برای شما ممکن است به طور بالقوه ضرر بیشتری نسبت به مزایای آن برای سلامتی شما داشته باشد." محصولات بدون گلوتن اغلب دارای کالری، چربی، شکر و نمک بیشتری هستند اما فیبر، ویتامین و مواد معدنی کمتری دارند.

Juliette می‌گوید: "افزون بر این، کاهش یا تلاش برای از بین بردن گلوتن از رژیم غذایی می‌تواند تشخیص بیماری سلیاک را سخت‌تر کند و موجب نگرانی شود چراکه حدود نیم میلیون نفر در این شرایط هستند اما هنوز بیماری آن‌ها شناسایی نشده است." نصیحت او ادامه‌ی استفاده از مواد غذایی دارای گلوتن است مگر اینکه یک متخصص بهداشتی شما را از مصرف آنها منع کرده باشد.
"انتخاب اقلام سبوس‌دار در هر زمانی که شما می‌توانید این کار را انجام دهید، مانند نان با سبوس کامل و غلات و حبوبات، پاستای با گندم کامل و آرد با سبوس کامل برای پختن" بهترین کار است.

محقق ارشد دانشگاه Warwick به نام Rob Lillywhite این مورد را تایید می‌کند و می‌گوید: "شواهد زیادی بر مزایای سلامتی یک رژیم غذایی مبتنی بر محصولات اصلی دارای سبوس کامل وجود دارد." "غلات سبوس‌دار در بسیاری از موارد، غنی هستند که شامل رژیم غذایی فیبری، نشاسته، چربی، مواد مغذی آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌ها است، همه‌ی این‌ها در کاهش خطر ابتدا به سرطان مرتبط هستند. مطالعات اپیدمیولوژیکی به وضوح نشان داده است که غلات سبوس‌دار می‌تواند مانع چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان شود."

 

 پنج وعده‌ی روزانه‌ی خود را دریافت کنید

ساده‌ترین راه برای انجام این کار، این است که در هر فرصتی میوه و سبزیجات را به وعده‌ی غذایی خود اضافه کنید. برای این کار یک موز قطعه قطعه شده را برای صبحانه استفاده کنید. مقداری ذرت شیرین به سوپ آماده، نخود فرنگی به برنج و سالاد به ساندویچ اضافه کنید.
مشاور تغذیه Juliette می‌گوید: "بیشتر ساندویچ‌های از قبل بسته‌بندی شده به ندرت 80 گرم از سبزیجات مورد نیاز شما را به عنوان یکی از 5 وعده‌ی شما در روز تامین می‌کند." اگر شما ساندویچ می‌خرید من توصیه می‌کنم که به فروشگاه ساندویچی یا کافه بروید یعنی جایی که آن‌ها از شما سفارش می‌گیرند تا از آن‌ها بخواهید که مقدار بیشتری سالاد به آن اضافه کنند.

 

 مراقب "کم چرب" باشید

Juliette توضیح می‌دهد: "بسیاری از محصولات با چربی کم یا بدون چربی برای جایگزین کردن چربی و شکر، یک پیروزی بسیار ساده برای سلامتی شماست."
اگر شما به دنبال کاهش مصرف شکر خود در سال جدید هستید، به دنبال مصرف محصولات 0% چربی که بدون شکر اضافه است باشید. برای نمونه، سبک یونانی ماستِ دارای 0% چربی Yeo Valley، یکی از بهترین پیشنهادات است.

 

فیبر بیشتری بخورید

دستورالعمل‌های پیش‌نویس جدید از طرف Scientific Advisory Committee on Nutrition یا (SACN) توصیه می‌کند روزانه 30 گرم فیبر مصرف شود. این مقدار حدود 25% بیش از توصیه‌ی روزانه‌ی کنونی که برابر 24 گرم در روز است می‌باشد که ما قبل از این برای مصرف آن تلاش می‌کردیم. Juliette می‌گوید: "انتخاب خوب برای فیبر شامل میوه، سبزی، عدس، سیب‌زمینی، پاستای گندم کامل، برنج قهوه‌ای و غلات با سبوس کامل می‌باشد."

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ