7 ماسک موی خانگی مفید برای تقویت و زیبایی
ماسک مو یکی از تقویت کنندههای عالی برای موای تان است و به راحتی می توانید با موادی که در منزل تان دارید هفت ماسک تقویت کننده عالی برای موهای تان درست کنید.

همیشه نگهداری از موها به وقت اضافه موکول می شود و گاهی لازمه ی آن رفتن به آرایشگاه و هزینه های بالاست. امروز می خواهم با هفت ماسک مو ی خانگی ساده به شما بگویم که چطور می توانید درمانگر هر درد موهای تان شوید. مهم نیست که مو های تان خشک است یا چرب، فر است یا صاف. هر دردی داشته باشد درمانش در این هفت ماسک نهفته است.

 

7 ماسک موی خانگی برای موهای تان درست کنید

 

ماسک پروتئین برای مو

برای کسانی که موهای ظریف شکننده دارند یک ماسک فوق العاده خوب و قوی داریم. با ترکیب دو موز رسیده، دو زرده ی تخم مرغ و سه قاشق خوراک خوری زیتون و سه قاشق خوراک خوری عسل در مخلوط کن ماسک شما حاضر است. محتویات را خوب مخلوط کنید. ماسک را به تمام مو، از نوک مو تا کف سر بمالید و نیم ساعت آن را به حال خودش بگذارید. موها را با آب ولرم بشویید تا موهایی ضخیم تر و پر جنب و جوش تر داشته باشید.

 

ماسک موهای فر

اگر شما هم موهای فر و غیر قابل کنترل دارید، بجای رفتن به سالن های گران قیمت از دستور العمل زیر پیروی کنید. نصف فنجان شربت افرا (اگر موجود داشتید، در غیر این صورت عسل را جایگزین کنید) دو عدد موز، چهار قاشق خوراک خوری آبلیمو، یک چهارم فنجان روغن زیتون، دو قاشق خوراک خوری آرد سفید. همه ی مواد را به خوبی مخلوط کنید، محتویات را با دمای کم روی اجاق گاز قرار دهید و سعی کنید هیچ توده ای باقی نماند. این ماسک مرطوب کننده ی فوق العاده را به همه ی موهای تان آغشته کنید و با یک کلاه دوش به مدت 45 دقیقه بپوشانید. پس از شستشوی موها خواهید دید فر موهای تان نرم تر و قابل کنترل تر از هر وقت دیگری شده اند.

 

ماسک مرطوب کننده مو

پس از مشغله های روزمره و زیر روسری ماندن موها، موها کسل و بی روح می شوند. بنابراین برای مرطوب کردن و درخشنده کردن موها می توانید این ماسک آووکادو را در منزل امتحان کنید. نصف آووکادو را پوره کنید و از اسانس کیاهی معطر دلخواه تان به آن اضافه کنید (مثل اسانس رزماری) ابتدا موهای تان را با شامپو شستشو دهید، سپس از این ماسک روی موها بزنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید و داشتن گیسوانی نرم را تجربه کنید. اگر جنس موهایتان خشک است، می توانید زرده ی تخم مرغ و یا ماست را به ماسک خود اضافه کنید.

 

ماسک درمان ضد خشکی مو

رمز قدیمی برای درمان خشکی مو، ماساژ موها با روغن نارگیل است. موهای تان را از نوک تا کف سر به روغن نارگیل خوب آغشته کنید و کلاه دوش را به سر بکشید و بگذارید یک شب بماند. صبح با شامپو آن را بشویید. این یکی از ساده ترین راه های درمان موهای خشک است.

 

ماسک تقویت درخشش مو

سرکه سیب راز درخشندگی ویژه ی موهاست. یک قاشق سرکه سیب را با نصف فنجان آب رقیق کنید. محلول را به موها (بجز کف سر) بزنید و موها را شانه کنید. پنج دقیقه به موها استراحت بدهید و سپس موها را بشویید. اگر بوی سرکه خیلی آزارتان می دهد، می توانید چند قطره اسانس کیاهی معطر دلخواه تان به آن اضافه کنید.

 

ماسک خانگی درمان موهای چرب

موهای چرب آن هم در شهر تهران از بزرگترین دردسرهاست. با این ماسک ساده می توانید از شر روغن اضافی موهای تان خلاص شوید. پنج قاشق خوراک خوری کشک، یک قاشق خوراک خوری آب لیمو و یک قاشق خوراک خوری جوش شیرین را باهم مخلوط نمایید. این مخلوط را به موهای تان بزنید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد بشویید. می توانید برای نتیجه ی بهتر، هفته ای یکبار این ماسک را به کار ببرید.

 

ماسک مایونز برای نرمی و لطافت مو

تقریبا همه ی خانم ها به خاطر آفتاب تند و آلودگی هوا، از موهای خشک و شکننده رنج می برند. این ماسک خانگی موهای تان را نرم و صاف می کند. نصف فنجان سس مایونز، با دو قاشق خوراک خوری عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به همه ی موهای تان آغشته کنید. کلاه دوش را بگذارید و بعد از یک ساعت موها را با شامپو بشویید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : 2nafare.com