بوی بدن تان را ماندگار و منحصر به فرد کنید
بوی بدن یکی از مشکلات فصل تابستان است. در فصل تابستان به دلیل تعریق زیاد بدن، ممکن است بدن تان بوی بدی داشته باشد. با روش های ساده زیر بدن تان را خوشبو کنید.

همه ما چنین لحظاتی را تجربه کرده ایم که نگران بویی که می دهیم باشیم. اما همیشه آسان نیست که وقتی در یک جمع هستیم، وضعیت بهداشتی خود را چک کنیم. استفاده از این مقاله، در طولانی مدت کمک تان می کند که بدون اینکه بخواهید بو بد را با چیزهایی مثل دئودورانت از بین ببرید، پوست تان بو خوبی بدهد.

 

چگونه در تابستان بدن مان را خوشبو نگه داریم؟

 

_برای خوشبو ماندن در تابستان اگر مشکل عرق کردن دارید، – به ویژه در زیر بغل تان – روی مناطقی که عرق می کند، جوش شیرین بمالید

با این کار این نواحی را کم و بیش خشک نگه می دارید و بو های بد را خنثی می کنید. این کار، به خصوص برای برای شب هایی که بیرون می روید یا روز های گرم مفید است. (برای مردهایی که زیر بغل شان مو دارد موثر نیست.)

 

_

برای خوشبو ماندن در تابستان موهای زاید بدنتان را اصلاح کنید

موهایی که در مناطقی از بدن تان مانند زیر بغل وجود دارد، پناهگاه باکتری ها و در نتیجه بو بد است. با تراشیدن یا موم انداختن موها، این قسمت ها را تمیز و عاری از باکتری نگه دارید.

 

_

برای خوشبو ماندن در تابستان از یک صابون آنتی باکتریال، ژل حمام یا صابون گلیسیرینه استفاده کنید

اگر کثیفی های بدن تان را نشسته باشید، ایستادن زیر دوش کمکی نمی کند. سعی کنید دو بار در روز – یا اگر نیاز است، بیشتر- دوش بگیرید یا حمام کنید.

 

_ برای خوشبو ماندن در تابستان از کرم های معطر استفاده کنید، اما نه آنهایی که بیش از حد عطر دارند

کمی قبل از اینکه بیرون بروید دوش بگیرید و کرم و این قبیل چیز ها را وقتی تازه از حمام بیرون آمده اید استفاده کنید؛ چرا که پوست تان در این موقع کرم را راحت تر جذب می کند. کرم هایی برای بدن و صورت تان انتخاب کنید که بو ملایم و طبیعی، اما خوبی داشته باشند. اما مراقب باشید؛ استفاده از این کرم ها در نواحی ای که عرق می کند، می تواند بو بدتری ایجاد کند.

 

_ برای خوشبو ماندن در تابستان از یک شامپوی خوشبو استفاده کنید

موهای تان را تمیز نگه دارید و بو خوبی بدهید.

 

_ برای زمان هایی که گرم تان می شود، یک نوشیدنی خنک که شیرین هم نباشد، همراه تان داشته باشید. می توانید انتخاب هایی مانند گلاب داشته باشید که هم بو دوست داشتنی ای دارد - که غالب نیست - و هم کمک تان می کند که در هوای گرم خنک شوید.

 

_ برای خوشبو ماندن در تابستان چیزهای خوشبویی مثل کرم دست همراه تان داشته باشید

چرا که حتی چیز های کوچکی مثل این هم می تواند کمک تان کند که بو خوبی بدهید.


نکات و هشدارها در مورد بو بدن

_ یادتان باشد که نفس تان را خوشبو و تازه نگه دارید و به این منظور، برای مواقع اضطراری همراه تان آدامس داشته باشید.

_ از عطر های ملایم استفاده کنید. بعضی رایحه ها به طور طبیعی غالب هستند؛ مانند وانیل، مشک، دارچین و … . بنابراین در انتخاب بسیار مراقب باشید. این مفهوم زمانی هم که دئودورانت یا عطر را ترکیب می کنید به کار می رود. بو های ملایم با هم جور در می آیند.

_ برای مواقع اضطراری، با خودتان دئودورانت داشته باشید.

_ اگر این مراحل را دنبال کنید، واقعاً لازم نیست که از دئودورانت استفاده کنید, اما اگر بخواهید می توانید آن را هم استفاده کنید. اما مراقب باشید که از دئودورانت هایی که بو تندی دارند استفاده نکنید که دیگران اذیت نشوند.

_ از رایحه هایی استفاده کنید که بو هایشان با هم سازگار باشد. استفاده از کرم هایی که از یک برند باشند یا اینکه بویشان شبیه هم باشد هم ایده خوبی است.

_ برای پوشاندن بو عرق تان، از عطر و ادکلن (و حتی دئودورانت) بیش از حد استفاده نکنید که ترکیب آنها بو بدی ایجاد می کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : sorkhabsefidab.com