پوست صورت تان را با ماسک های خانگی لطیف و زیبا کنید
بیشتر خانم ها به دنبال داشتن یک پوست لطیف و زیبا هستند و برای داشتن همچین پوستی هزینه های بسیار زیادی می کنند. شما به راحتی با مواد غذایی ای که در آشپزخانه تان دارید می توانید ماسک های خانگی عالی ای برای پوست تان درست کنید.

5 ماسک خانگی برای داشتن پوستی لطیف و زیبا

بسیارند کسانی که مقادیر زیادی خرج خرید لوازم آرایشی برای لطیف نشان دادن پوست خود می‌کنند؛ حال آن‌که این مواد مصنوعی اگر اثرات موقتی هم داشته باشند پس از آن به لطافت پوست ضربه می‌زنند. اگر تمایلی به این کار ندارید می‌توانید در خانه و آشپزخانه منزل نیز لوازم آرایشی طبیعی استفاده کنید که اغلب شان هم براحتی در دسترس است. برای این کار نحوه تهیه و استفاده از چند ماسک خانگی را در ادامه توضیح داده‌ایم. البته از باب احتیاط یادتان باشد اغلب ماسک‌ها را نباید در نواحی چشم و لب استفاده کرد.

ماسک عسل برای لطافت پوست های خشک

بسیاری از مردم با خواص گوناگون عسل تا حدود زیادی آشنایی دارند. یکی از فواید این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، کاربرد آن به عنوان ماده آرایشی است. از این‌رو می‌توان از عسل به عنوان ماسک بخصوص برای پوست‌های خشک استفاده کرد. از این گذشته التهاب‌های پوستی را نیز می‌تواند کاهش دهد. یک قاشق عسل طبیعی را با نصف قاشق روغن زیتون و یک عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و یک عدد خیار یا گلابی را رنده کرده (قبلا قسمت دانه‌هایشان را جدا کنید) و به مخلوط بیفزایید. این ماسک برای نرم کردن پوست‌های خشک مفید است و جوش‌های کوچک را نیز از بین می‌برد. اگر پوست شما چرب است می‌توانید دو قاشق عسل را با یک سیب رنده شده مخلوط کنید. افزودن نصف قاشق مرباخوری مریم‌گلی هم می‌تواند خاصیت این ماسک را افزایش دهد. ماسک به دست آمده را روی پوستتان بمالید و نیم ساعت بعد با آب خنک شست‌وشو دهید.

 

پوست صورت تان را با ماسک اسفناج لطیف و زیبا کنید

شیر را بجوشانید و نیم لیوان از آن را بردارید و سه عدد برگ اسفناج تازه را درون شیر همچنان داغ لیوان بیندازید و کمی هم بزنید. سپس محتویات لیوان را درون شیرداغ کن بریزید و روی شعله ملایم به مقدار 5 دقیقه حرارت دهید. حالا برگ‌ها را بردارید و روی پوست صورت‌تان به شکل خمیری بمالید. پوست‌تان را آرام و نرم ماساژ دهید و پس از گذشت 2 دقیقه صورت خود را با شیری که برگ‌ها درون آن بوده و اکنون سرد شده است شست‌وشو دهید. دقایقی دیگر تامل کنید تا شیر به منافذ پوست نفوذ کند. صورت خود را با آب بشویید. نرمی پوست‌تان را می‌توانید لمس کنید.

 

ماسک خیار برای لطافت و کاهش تیرگی پوست

از این ماسک می‌توانید برای کاهش تیرگی پوست بهره ببرید. همچنین ماسک خیار کمک می‌کند پف‌های صورت بخصوص در نواحی زیر چشم‌ها کم شود. (از تماس ماسک‌ها با چشم‌ها و ناحیه لب که پوست نازکی دارد پرهیز کنید) یک عدد خیار را پوست بگیرید و قسمت دانه‌دار آن را کنار بگذارید. قسمت سفت و بدون دانه را خیلی ریز رنده کنید و روی صورتتان بمالید. پس از 10 دقیقه پوره‌ها را بردارید و با آب صورت خود را بشویید. همچنین می‌توانید سفیده یک تخم‌مرغ را خوب هم بزنید و آن را با مخلوطی از پوره ریز رنده شده خیار پوست‌کنده (که به شیوه گفته شده در بالا دانه‌های آن جدا شده) و چند برگ تازه نعناع بخوبی مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را حدود یک‌ربع تا 20 دقیقه روی صورتتان بگذارید. پس از گذشت این مدت پوست خود را با آب شست‌وشو دهید تا علاوه‌بر لطافت پوست، تیرگی‌های آن نیز کاهش یابد. خیار مواد معدنی مفیدی برای مبارزه با چین و چروک پوست دارد و توان افزایش قابلیت ارتجاعی بافت پوست را داراست.

اگر پوست‌تان خیلی حساس نیست، می‌توانید از خیار چنبر هم ماسک مناسبی برای شفاف کردن پوست خود بسازید

پوست خیار را بگیرید و قطعات کوچک خیار را در مخلوط کن ریخته به آن 2 یا 3 قاشق ژل آلوئه‌ورای تازه اضافه کنید. چند قطره آبلیموی تازه هم به آن بیفزایید و همه را خوب مخلوط کنید. صورت‌تان را بشویید و ماسک به دست آمده را حدود یک‌ربع روی پوست خود بگذارید و بعد آبکشی کنید.

 

ماسک جوانه گندم، یک ماسک آرایشی عالی

جوانه گندم هم خواص فراوانی دارد. به همین دلیل از آن می‌توان به عنوان یک ماسک آرایشی مناسب بهره برد. مقداری جوانه گندم را آسیاب کرده، یک قاشق غذاخوری از آن را با یک زرده تخم مرغ در مخلوط کن میکس کنید تا به شکل خمیر شود. آن را روی پوست بمالید و نیم ساعت صبر کنید. سعی کنید طی این مدت عضلات صورت خود را تکان ندهید و در سکوت و آرامش باقی بمانید. پس از آن صورت را با آب شست‌و‌شو دهید.

 

ماسک گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست صورت

گوجه فرنگی را در قطعات کوچک برش دهید و آن را در مخلوط کن بریزید. آن را پس از این‌که بخوبی میکس شد از صافی عبور دهید و پوره باقیمانده را روی پوست بمالید. پس از 10 دقیقه صورت خود را بشویید و این عمل را یکی دو بار در هفته تکرار کنید. گوجه فرنگی نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی و جوان‌کنندگی برای پوست دارد و به عنوان لوسیون بسیار موثر است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم