ماسک صورت تان را با مواد طبیعی درست کنید
پاکسازی پوست صورت یکی از روشها برای محافظت کردن از پوست تان است و به راحتی می توانید با مواد طبیعی این ماسک ها را در منزل تان تهیه کنید.

چند ماسک خانگی برای پاکسازی صورت

پوست شما همواره نیاز به مراقبت دارد. استفاده از برخی ماسک ها برای پاکسازی و حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. در ادامه به چند ماسک برای پاکسازی صورت اشاره می کنیم.

ماسک پیاز برای پاکسازی پوست صورت

یک عدد پیاز متوسط را رنده و از صافی رد کنید. سپس با پنبه آن را روی پوست خود بمالید. باقی مانده پیاز را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. وقتی آب پیازی را که در مرحله اول روی پوست خود مالیده اید، خشک شد، این ماسکی را که تهیه کرده اید به آرامی روی تمام پوست خود به جز دور چشم ، پخش کنید . بعد از 15 دقیقه می توانید پوستتان را با آب سرد بشویید.

 

پاکسازی پوست صورت با ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق عرق نعناع مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس این ماسک را به حالت ماساژ و به آرامی با حرکت دورانی روی پوست بمالید. زمانی که از این ماسک استفاده می کنید، به هیچ عنوان نباید صحبت کنید تا کاملا خشک و جذب شود. بنابراین، زمانی که سفیده تخم مرغ روی پوستتان است، پوست خود را کاملا بی حرکت نگه دارید تا چین و چروک ایجاد نشود. پس از 15 دقیقه می توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

 

ماسک نشاسته برای پاکسازی صورت

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چای خوری سرخالی نشاسته مخلوط کنید و به آرامی و با حرکت دورانی آن را روی تمام پوست خود بمالید. پس از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم پوستتان را بشویید؛ توجه داشته باشید هنگامی که این ماسک روی پوست است از خندیدن و هرگونه حرکت پوست خود بپرهیزید زیرا پوستتان دچار چین و چروک می شود.

 

با ماسک جوانه گندم صورت تان را پاکسازی کنید

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چای خوری سر پر آرد جوانه گندم یا آرد نان سنگک مخلوط کنید و آرام آرام و یکنواخت به روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان کاملا خشک شود. پس از 20 دقیقه می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای 2 تا 3 بار استفاده کنید.

 

ماسک هویج  برای پاکسازی صورت

برای روشن کردن پوست صورت و جای جوش در یک شیشه 4 برش کوچک هویج (یک عدد هویج متوسط) را با 14 قاشق غذاخوری الکل سفید و 6 قاشق غذاخوری سرکه و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و در شیشه را ببندید و تکان دهید.اجازه دهید مخلوط یک روز بماند تا آماده شود.بعد هر روز لوسیون را به صورتتان بمالید.مراقب باشید این مخلوط قوی است.

 

نکته مهم :

اگر صورتتان حساس است، لطفاً قبل از استفاده از هر یک از ماسک ها اول روی دست خود امتحان کنید. از هر یک از این ماسک ها در هفته 2 بار (به مدت دو ماه) استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : shafaonline.ir