ماسک های زیبایی که می توانید در منزل درست کنید
ماسک صورت یکی از بهترین روش ها برای داشتن پوستی زیبا، سالم و شفاف است. با مواد طبیعی که در منزل تان دارید می توانید ماسک های زیبایی طبیعی ای درست کنید.

با ماسک های طبیعی پوست تان را زیباتر کنید

اگر می‌خواهید بدون خرید وسایل آرایشی، با هزینه‌ای کمتر پوست خود را زیبا و سرزنده نگه دارید با ما همراه شوید. در این مقاله با چند نوع ماسک خانگی که به شما آموزش داده‌ایم که می‌توانید با ساخت آنها در منزل، پوستی بهتر داشته باشید. موادی که برای ساخت ماسک در این نوشتار معرفی شده هر کدام به طریقی خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته یا باعث کلاژن‌سازی و تقویت سلول‌های پوست می‌شود.

 

ماسک گشنیز برای زیبایی پوست

گشنیز را خوب خرد کنید و یک استکان از آن را با حدود یک‌ چهارم شیر مخلوط کنید. سپس خیاری را رنده و له کنید و یک‌چهارم استکان از آن را به دو ماده پیشین بیفزایید. اکنون کمی بلغور جوی دوسر را خرد کنید و نصف استکان از آن را نیز به مواد قبلی اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید. نیم ساعت بعد صورت خود را شست‌وشو دهید.

 

با ماسک سیب پوست تان را زیبا کنید

سیبی را رنده کنید و سه قاشق از آن را با یک قاشق ماست مخلوط کنید. نصف قاشق پودر مخمر را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را روی پوستتان بمالید و به طور ملایم پوست خود را ماساژ دهید. نیم ساعت بعد ماسک را با شست‌وشو پاک کنید.

 

ماسک گیاهی برای داشتن پوستی زیبا

از عطاری می‌توانید 100 گرم گیاه دم اسب و از داروخانه نیز به همین مقدار اوسرین بخرید. اگر دم اسب را بجوشانید و در ظرف دربسته کنار بگذارید تا خنک شود، و هنگامی که جوشانده مذکور سرد شد، آن را صاف کنید و به مقدار یک‌پنجم عسل را روی کمی حرارت روان کرده، با یک‌پنجم روغن جوانه گندم ترکیب کنید و به همین اندازه آب به آن بیفزایید، می‌توانید اوسرینی که تهیه کرده‌اید را به آنها بیفزایید تا ترکیبی بسازید که با مالیدن آن روی پوست طی چندین نوبت، چین و چروک‌ها به‌خصوص در ناحیه آرنج و زانو کاهش یابد.

 

زیبایی صورت با ماسک عسل و زیتون 

زرده یک عدد تخم‌مرغ را هم زده و در مقداری عسل که روی حرارت اندکی نرم و روان‌تر شده مخلوط کنید. مقدار چند قطره روغن زیتون را به آن بیفزایید و مجددا خوب هم بزنید تا کاملا به صورت یکدست مخلوط شود. صورت خود را بشویید و پس از خشک کردن آن، این ماسک را روی پوستتان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه بعد ماسک را با پنبه‌ای بهداشتی و مرطوب پاک کنید و پس از آن هم صورتتان را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک وانیل برای داشتن پوستی زیبا

یکی از ماسک‌هایی که می‌توانید با مواد موجود در آشپزخانه بسازید و از آن به عنوان آنتی‌اکسیدانی مفید استفاده کنید، تهیه خمیری از ترکیب مقدارهای مساوی از وانیل، دارچین، هل کوبیده شده و روغن هسته زردآلو است. این ماسک را روی دست و صورت خود بمالید و پس از 20 دقیقه پوست خود را بشویید.

 

زیبایی صورت با ماسک انگور

چند دانه از یک خوشه انگور را (به هر مقدار که لازم می‌دانید) جدا کنید و هسته دانه‌ها را بگیرید؛ سپس دانه‌ها را در مخلوط‌کن بریزید یا با فشرده کردن و له کردن آنها در ته ظرفی، آنچه را که جمع شده روی پوست بمالید. ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در دانه انگور باعث تقویت پوست و مرطوب نگه داشتن آن شده، در قالب نوعی لوسیون به شاداب ماندن پوست کمک می‌کند. نیم ساعت بعد پوستتان را بشویید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم